Αφιέρωμα – 10 τιμητικές εκδόσεις αυτοκινήτων για οδηγούς του WRC

Είναι συνηθισμένο οι εταιρίες να βγάζουν ειδικές εκδόσεις για να τιμήσουν τον οδηγό που τους πρόσφερε κάποιο πρωτάθλημα ή απλά να τον τιμήσουν. Πάμε να δούμε 10 τέτοιες περιπτώσεις.

 

Citroen C4/C2/DS3 Racing S. Loeb Edition

Η Citroen ήθελε να τιμήσει τον πιο πετυχημένο οδηγό που πέρασε από το WRC, που της χάρισε 9 πρωταθλήματα οδηγών και βοήθησε στην κατάκτηση 8 τίτλων κατασκευαστών. Το 2007 κυκλοφόρησε τις εκδόσεις C2 Loeb Edition και C4 Loeb Edition που δεν είχαν τίποτα παραπάνω από τις «κανονικές» εκδόσεις. To C2 κυκλοφόρησε σε 320 κομμάτια και το C4 σε 400. To 2012 στην ειδική έκδοση του DS3 Racing προστέθηκε η DS3 Racing S.Loeb που πρόσφερε κάποιες ειδικές χρωματικές επιλογές στου 2200 τυχερούς που το απέκτησαν.

 

Subaru Impreza RB5 και RB320

Η Subaru για να τιμήσει την επιστροφή του Richard Burns στην ομάδα μετά από 3 χρόνια που βρισκόταν στην Mitsubishi κατασκεύασε το Impreza RB5 σε μόλις 444 κομμάτια σε γκρι χρώμα για το Ηνωμένο Βασίλειο το 1999. Πέρα από τις εμφανισιακές διαφορές, είχε το WR Sport Performance Pack, που διέθετε νέα ECU και εξάτμιση που έκανε την ιπποδύναμη να φτάσει τους 240 ίππους και την ροπή τα 350 Nm. Επίσης, υπήρχε επιλογή για αναρτήσεις από την Prodrive.

Όταν το 2005 ο Burns έχασε την μάχη για την ζωή, η Subaru για να τον τιμήσει κυκλοφόρησε το Impreza RB320. Το συγκεκριμένο Impreza κυκλοφόρησε σε μαύρο χρώμα και σαν extra είχε ζάντες 18΄ιντσών, μαύρες φυσικά, και στα bucket υπήρχε με πορτοκαλί χρώμα το RB. Η Prodrive χαμήλωσε κατά 30 mm το μπροστά μέρος και το πίσω κατά 10 mm με ελατήρια Bilstein και αντιστρεπτική ράβδο πίσω. Ο κινητήρας, με την βοήθεια της Prodrive, έφτασε τα 320 άλογα από τα 277 και η ροπή τα 450 nm από τα 391.

 

Mitsubishi Evo VI Tommi Makinen Edition

H Mitsubish το 2000 για να τίμησε τον 4 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Tommi Makinen βγάζοντας στην κυκλοφορία το Evo VI Tommi Makinen Edition, ίσως την πιο γνωστή υποέκδοση αυτοκινήτου. Το Evo VI RS T.M Edition είχε πιο κοντό 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, ήταν πιο χαμηλωμένο και τον μπροστά προφυλακτήρα T.M Edition. Η έκδοση GSR ήταν πιο χαμηλωμένη σε σύγκριση με την απλή GSR, τον μπροστά προφυλακτήρα T.M Edition, κόκκινα/μαύρα Recaro καθίσματα με το σήμα T. Makinen και 17′ ιντσών άσπρες ζάντες της ENKEI  και τουρμπίνα από τιτάνιο.

 

Toyota Celica GT-Four Carlos Sainz

Η Toyota για να τιμήσει τον ‘El Matador’ κυκλοφόρησε την Celica GT-Four Carlos Sainz ή GT-Four RC για την Ιαπωνία ή Group A Rallye για την Αυστραλία to 1991. Το αυτοκίνητο παράχθηκε σε 5000 μονάδες, 3000 από τις οποίες για την Ευρώπη. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που είχε η Celica ήταν, το intercooler, το διαφορετικό καπό που έστελνε πιο πολύ αέρα στο intercooler, καινούργιο μπροστά προφυλακτήρα που ήταν πιο ελαφρύς και είχε πιο πολλά ανοίγματα, πιο κοντή διαδρομή στον λεβιέ ταχυτήτων και μειωμένη διαδρομή στον συμπλέκτη ενώ έκανε την αλλαγή από την 2α στην 3η ταχύτητα πιο εύκολη.

 

Ford Escort Mexico 

Η Ford κατασκεύασε μία ειδική έκδοση του Escort για τον Hannu Mikkola, αφού ήταν για την νίκη του Φινλανδού στο ”London to Mexico World Cup Rally” το 1970. To rally των 16.000 μιλίων ήταν σχεδιασμένο για να εορταστεί η διεξαγωγή του Παγκόσμιου Κυπέλλου στο Μεξικό που ήταν η πρώτη φορά που θα γινόταν μουντιάλ εκτός Ευρώπης ή Νότιας Αμερικής , με τον Mikkola να κερδίζει πάνω από 100 αυτοκίνητα που πήραν μέρος. Το Escort Mexico είχε θρυλικό κινητήρα ‘Kent’ των 1.600 κυβικών, μαύρα ή άσπρα αυτοκόλλητα στο πλάι και φυσικά την κίνηση στους πίσω τροχούς.

 

Subaru Impreza Series McRae

H Subaru το 1995 για να γιορτάσει την κατάκτηση του πρωταθλήματος από τον Colin McRae κυκλοφόρησε το Impreza Series McRae σε μόλις 200 μονάδες. Τα αυτοκίνητα ήταν βαμμένα στο εξαιρετικά σπάνιο Rally Blue, με χρυσές 16΄ιντσών ζάντες και αυτοκόλλητα McRae και ξεχωριστά νούμερα από το 1 μέχρι το 201, ωστόσο, το νούμερο 13 δεν κατασκευάστηκε ποτέ καθώς θεωρείται γρουσούζικο. Επίσης διέθετε ηλεκτρική ηλιοροφή και Recaro καθίσματα μπροστά.

 

Subaru Impreza WR1

Η Subaru για να τιμήσει άλλον έναν πρωταθλητή, αυτή την φορά τον Petter Solberg που κατέκτησε το πρωτάθλημα οδηγών το 2003, κατασκεύασε σε 500 μονάδες το Impreza WR1. Το συγκεκριμένο Impreza είχε αυξημένη ιπποδύναμη που έφτανε τα 320 άλογα και την ροπή τα 420 Nm. Οι ζάντες ήταν 18΄ιντσών και ήταν κατά 25 mm πιο χαμηλό. Επίσης υπήρχαν διαφορές και στο εσωτερικό, με πιο σκούρα καθίσματα, καινούργιο λεβιέ ταχυτήτων, νέα πατάκια και πλακέτα με το νούμερο του αυτοκινήτου.

 

Ford Focus Latvala & Hirvonen Editions

Η Ford κυκλοφόρησε αυτή την ειδική έκδοση του Focus για να τιμήσει το οδηγικό δίδυμο που είχε το 2008, αλλά παραδόξως κυκλοφόρησε μόνο στην Ισπανία! Το συγκεκριμένο Focus διέθετε έναν κινητήρα 1.8 cc diesel turbo με 115 άλογα απόδοση. Αρκετά περίεργη έκδοση.

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Ικανό για νίκες το C3 WRC, σύμφωνα με τους Meeke και Matton

Next Article

Δοκιμές στο χώμα για τους Paddon και Sordo (vids)

Related Posts