Ένα από τα σπουδαία πράγματα στον αθλητισμό είναι η απλή αβεβαιότητα των αποτελεσμάτων. Δεν είναι ασυνήθιστο γεγονός το φαβορί να αποτυγχάνει και το αουτσάιντερ να ξεπερνάει πολλές φορές τις αντιξοότητες. Σε ένα πολύ αυστηρό από κανονισμούς σπορ, οι οποίοι αλλάζουν συνεχώς άθλημα όπως η Formula 1, δυστυχώς δεν υπάρχει αρκετός χώρος για εκπλήξεις.
Τις περισσότερες φορές τα πράγματα είναι απλά. Οι κορυφαίες ομάδες εξελίσσουν ακόμα περισσότερο τα επιτυχημένα μονοθέσια τους με αποτέλεσμα το κενό με τις λιγότερες ανταγωνιστικές ομάδες να μεγαλώνει ακόμα περισσότερο την στιγμή που οι τελευταίες προσπαθούν να γίνουν όσο πιο ανταγωνιστικές γίνεται. Μόνο δραστικές αλλαγές των κανονισμών μπορούν να διαταράξουν την πρωτιά κορυφαίων ομάδων και μάλιστα με άμεση ισχύ. Έτσι, ερχόμαστε στην έναρξη της σαιζόν του 2009, η οποία ήταν ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, όταν για πρώτη φορά ένα αουτσάιντερ έκλεψε την παράσταση! Κερδίζοντας έξι από τους πρώτους επτά αγώνες, ο Jenson Button και ο νεοσύστατη Brawn GP έπιασαν στο ύπνο τις κορυφαίες ομάδες του προηγούμενου έτους.
Μόλις μερικές εβδομάδες πριν από τον πρώτο αγώνα της σαιζόν, αυτό το σενάριο φαινόταν απολύτως αδύνατο. Η Honda είχε αποσυρθεί από τη Formula 1 στο τέλος του 2008, προσφέροντας προς πώληση τις εγκαταστάσεις της, οι οποίες ήταν στην Αγγλία. Παρόλο που υπήρχαν διάφοροι υποψήφιοι αγοραστές, δεν βρέθηκε να ενδιαφέρεται κανείς πραγματικά. Τελικά την λύση έδωσε κάποιος ο οποίος ήταν πολλά χρόνια μέσα στην Formula 1 και ο οποίος αγόρασε τελικά την ομάδα. Δεν ήταν άλλος από τον Ross Brawn, που φάνηκε ως η μόνη λύση. Η ομάδα παρουσιάστηκε στις αρχές του Μαρτίου του 2009 με το όνομα Brawn GP, καθώς ήταν φυσικό επακόλουθο να έφερε το επίθετο του ιδιοκτήτη της, και συνέχισε από εκεί που είχε σταματήσει η Honda. Σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, η ομάδα ήταν δύο μήνες πίσω από τις δοκιμές που έκαναν οι υπόλοιπες ομάδες. Ωστόσο, οι έμπειροι οδηγοί Jenson Button και Rubens Barrichello εξέπληξαν πάρα πολλούς με το ρυθμό τους εξ αρχής.
Από πολύ νωρίς ο Brawn και η ομάδα του αποφάσισαν να ξεχάσουν το 2008 και να επικεντρώσουν όλες τους τις προσπάθειές στο νέο αυτοκίνητο. Οι δραματικές αλλαγές στους κανονισμούς για την αεροδυναμική και τα ελαστικά σήμαιναν ότι το μονοθέσιο του 2009 θα έπρεπε να σχεδιαστεί από την αρχή, σε λευκό χαρτί. Η Honda είχε ξεκινήσει κάποιες δοκιμές με ένα μοντέλο υπό κλίμακα βασιζόμενο στο μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς. Όταν όμως η ομάδα ανακοίνωσε την αποχώρηση της από το άθλημα, όλοι όσοι ασχολήθηκαν με εκείνο το μοντέλο φοβήθηκαν πως δεν θα μπορούσαν να δουν πόσο καλό ήταν εκείνο το μονοθέσιο.
Τρεις μήνες αργότερα θα έβλεπε όλος ο κόσμος το νέο μονοθέσιο. Βαμμένο σε λευκό χρώμα και με μια κίτρινη λωρίδα φοσφωριζέ, η Brawn GP BGP001 αποκαλύφθηκε στο κοινό και στους δημοσιογράφους που βρίσκονταν στην πίστα του Silverstone. Το μόνο πράγμα που δεν μπόρεσε να προβλέψει άμεσα η ομάδα ήταν τι κινητήρα θα χρησιμοποιούσε, μιας και η Honda είχε σταματήσει την προμήθεια. Η λύση ήρθε από την Mercedes-Benz, η οποία για καλή τύχη της Brawn GP αποφάσισε να αυξήσει την παραγωγή των V8 κινητήρων της. Έτσι σε χρόνο ρεκόρ οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές του μονοθεσίου κατάφεραν να προσαρμόσουν το σασί ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει τον καινούργιο V8 της Mercedes. Το πιο αμφιλεγόμενο όμως μέρος του μονοθεσίου ήταν το πίσω μέρος και συγκεκριμένα ο πίσω διαχύτης, ο οποίος είχε διπλά στελέχη. Παρά το γεγονός ότι ο Ross Brawn είχε ήδη μιλήσει για τη νομιμότητά του με τη FIA το 2008, πολλές από τις άλλες ομάδες υποστήριζαν ότι η συγκεκριμένη σχεδίαση ήταν παράνομη. Η Toyota και η Williams χρησιμοποίησαν παρόμοια σχέδια με την Brawn GP και για αυτό το γεγονός ήταν στο πλάι της ομάδας, χωρίς να εκφράσουν κάποιο παράπονο. Οι διαμαρτυρίες επισκίασαν τους πρώτους αγώνες αλλά στο τέλος δεν έγινε απολύτως τίποτα.
Παρόλο που όλοι γνώριζαν ότι τα αυτοκίνητα της Brawn ήταν πολύ γρήγορα, λίγοι περίμεναν ότι ο ρυθμός που είχαν στις χειμερινές δοκιμών πριν από την σεζόν θα μπορούσε να διατηρηθεί κατά τη διάρκεια των Σαββατοκύριακων του αγώνα. Η ομάδα της Brawn μπορούσε και μάλιστα με εκπληκτικό τρόπο! Αν κι η ομάδα δεν υπήρχε ένα μήνα νωρίτερα, ο Button και ο Barrichello οδήγησαν τις εντυπωσιακές και ουσιαστικά χωρίς χορηγούς BGP001 σε νίκη κάνοντας το 1-2 στο τέλος του πρώτου GP της σαιζόν, η οποία είχε αρχίσει με το Grand Prix της Αυστραλίας. Αξίζει να σημειωθεί πως οι Ferrari και McLaren δεν κατάφεραν να βαθμολογηθούν. Καθώς η σαιζόν προχώρησε όλο και περισσότερο οι χορηγοί βρέθηκαν, αλλά αυτό που διατήρησε η ομάδα ήταν η απίστευτη επίδοση του Button και η ασυνήθιστη λευκή και κίτρινη εμφάνιση του μονοθεσίου της, η οποία το έκανε πολύ όμορφο.
Ο Button σημείωσε έξι νίκες στους πρώτους επτά αγώνες και απέκτησε τεράστιο προβάδισμα στην βαθμολογία. Με το ένα χέρι στο πρωτάθλημα, ο Βρετανός όπως και η ομάδα της Brawn παρουσίασαν μια μικρή πτώση της επίδοσης τους καθώς έφτανε το τέλος του πρωταθλήματος. Η μοναδική ίσως απειλή για την ομάδα της Brawn εκείνη την χρονιά ήταν η ομάδα της Red Bull με την RB5, καθώς ήταν σχεδιασμένη από τον κορυφαίο σχεδιαστή Adrian Newey. Παρά το γεγονός πως η RB κέρδισε κάποιους πόντους δεν κατάφερε να πλησιάσει καθώς οι εναπομείναντες αγώνες εκείνης της χρονιάς είχαν και διαφορετικούς νικητές. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως ο δεύτερος οδηγός της ομάδας, ο Barrichello, πρόσθεσε 2 νίκες στο προσωπικό του παλμαρέ αυξάνοντας την πίεση στον Button. Στoν προτελευταίο αγώνα της σαιζόν στο Interlagos, ο Button κέρδισε τον τίτλο Οδηγών με ένα μονοθέσιο άξιο ενός παγκόσμιου πρωταθλητή. Η ομάδα του Brawn, τελείωσε την όμορφη εποχή του παραμυθιού κερδίζοντας επίσης τον τίτλο των Κατασκευαστών.
Δουλεύοντας σε ένα περιορισμένο budget, η Brawn GP κατασκεύασε μόνο τρία σασί και ο Jenson Button χρησιμοποίησε το ίδιο σασί με το οποίο ξεκίνησε την σαιζόν για όλη την διάρκεια της και με το οποίο εν τέλει κατέκτησε το πρωτάθλημα. Λίγο μετά το τέλος της σαιζόν του 2009, θα αποδεικνυόταν πως ήταν η πρώτη και η τελευταία της ομάδας, καθώς θα την αγόραζε Mercedes. Τα «Ασημί Βέλη» δεν θα είχαν για οδηγούς την επόμενη χρονιά τους Button και Barrichello καθώς υπέγραψαν σε διαφορετικές ομάδες, McLaren και Williams αντίστοιχα. Με εννέα νίκες σε δεκαεπτά αγώνες και εξασφαλίζοντας τόσο τον τίτλο των Οδηγών όσο και των Κατασκευαστών στη μοναδική της χρονιά, η Brawn GP θα εισέλθει αναμφισβήτητα στα βιβλία της ιστορίας της Formula 1 ως μία από τις πιο επιτυχημένες ομάδες της Formula 1 που υπήρξε ποτέ……και ας μην κράτησε πολύ το όνειρο.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify