Έχοντας φτάσει αισίως στα μισά της σεζόν, είναι μια καλή ευκαιρία να δούμε τι έκανε κάθε ομάδα σε αυτούς τους 12 αγώνες, από το ξεκίνημα του πρωταθλήματος στην Αυστραλία τον Μάρτιο μέχρι την καρώ σημαία στη Γερμανία την περασμένη Κυριακή.
Οι Πρωταθλητές συνεχίζουν από εκεί που έμειναν το 2015. Παραμένουν οι κυρίαρχοι του παιχνιδιού, με 11 νίκες και 11 pole positions. Είτε με τον Nico Rosberg, είτε με τον Lewis Hamilton, η Mercedes καταφέρνει να κερδίζει, να πλασάρεται ιδανικά ακόμα και μετά από κακές εκκινήσεις (βλ. Rosberg στη Γερμανία), ενώ φαίνεται να έχει μεγάλη διαφορά τόσο από την -δεύτερη πια- Red Bull, όσο και την περυσινή βασική αντίπαλό της, την Ferrari.
Τι μπορούμε να περιμένουμε για το δεύτερο μέρος της σεζόν: Σίγουρα η γερμανική ομάδα θα συνεχίσει να εξελίσσει την W07, αλλά θα αρχίσει αγώνα με τον αγώνα να στρέφει το ενδιαφέρον της στο 2017. Κύριο μέλημά της θα είναι η μάχη των δύο οδηγών της για το Πρωτάθλημα Οδηγών, μιας και αυτό των Κατασκευαστών μοιάζει να έχει κριθεί ήδη.
- Θέση: 1
- Βαθμοί μετά από 12 αγώνες: 419
- Θέσεις στο Πρωτάθλημα Οδηγών: Lewis Hamilton 1ος, Nico Rosberg 2ος
Οι «Ταύροι» επέστρεψαν στις καλές εμφανίσεις (με αποκορύφωμα τη νίκη του Verstappen στην Ισπανία), καταφέρνοντας να βρουν λύσεις σε πολλά καίρια ζητήματα, όπως αυτό του κινητήρα. Με το μεγαλύτερο πλεονέκτημά της, την υψηλή κάθετη δύναμη που μπορεί να παράγει το σασί της, και με ένα οδηγικό δίδυμο που έχει καλές σχέσεις και μεγάλους στόχους, η αυστριακή ομάδα πάλεψε και κέρδισε προς ώρας την Ferrari (θα τα πούμε μετά αυτά). Το ζητούμενο είναι η διάρκεια και η συνέπεια, τις οποίες απώλεσε το 2015.
Τι μπορούμε να περιμένουμε για το δεύτερο μέρος της σεζόν: Η Red Bull, αν θέλει να κοιτάξει ρεαλιστικά τα πράγματα, θα κάνει ό,τι μπορεί για να διατηρήσει πίσω της την Scuderia, χωρίς να πάρει ρίσκα για να υποσκελίσει τη Mercedes. Το πιθανότερο είναι να εκμεταλλευτεί τυχόν στραβοπατήματα των Γερμανών, ούτως ώστε να έχει το πάνω χέρι στη μάχη της δεύτερη θέσης.
- Θέση: 2
- Βαθμοί μετά από 12 αγώνες: 256
- Θέσεις στο Πρωτάθλημα Οδηγών: Daniel Ricciardo 3ος, Max Verstappen 6ος
Ιδιάζουσα περίπτωση οι Ιταλοί. Το 2015 κατάφεραν να γίνουν από πέμπτη, δεύτερη δύναμη. Φέτος, αν και δεν έχουν χάσει σε δυναμική, δεν κατάφεραν να εξελιχθούν όσο η Mercedes και η Red Bull. Κατά κύριο λόγο, συμβιβάζεται με τις θέσεις 5 και 6, τόσο το Σάββατο όσο και την Κυριακή, με τον Kimi Raikkonen να φέρνει τα αποτελέσματα για τη Scuderia. Τα προβλήματα πολλά και πολυεπίπεδα για την ομάδα του Maranello (μονάδα ισχύος, αναρτήσεις, μηχανική πρόσφυση, η απώλεια του Allison), με τον στόχο πλέον να είναι ξεκάθαρα η επανάκτηση της δεύτερης θέσης στη βαθμολογία.
Τι μπορούμε να περιμένουμε για το δεύτερο μέρος της σεζόν: Το ενδιαφέρον θα μετατοπιστεί στο 2017, αλλά δεν μπορεί να αφήσει τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα. Στοίχημα θα είναι το πόσο γρήγορα θα προσαρμοστεί με τον νέο τεχνικό διευθυντή, τώρα που πλησιάζει μία σεζόν-καμπή στο σπορ.
- Θέση: 3
- Βαθμοί μετά από 12 αγώνες: 242
- Θέσεις στο Πρωτάθλημα Οδηγών: Kimi Raikkonen 4ος, Sebastian Vettel 5ος
Η ομάδα του Grove, μετά το άλμα που έκανε το 2014, παρέμεινε στάσιμη. Το ζήτημα που την απασχολεί φέτος είναι η αδυναμία της να κάνει τις αναβαθμίσεις της να δουλέψουν, ενώ πολλές φορές αδυνατεί να προσαρμοστεί σε ορισμένες πίστες, κάνοντας δύσκολο το έργο της συγκομιδής βαθμών. Παραμένει με διαφορά τέταρτη δύναμη, αλλά πλέον πλησιάζει απειλητικά η Force India, που βρίσκεται μόλις 15 βαθμούς πίσω.
Τι μπορούμε να περιμένουμε για το δεύτερο μέρος της σεζόν: Όπως είναι φυσικό, ο στόχος είναι διπλός: προετοιμασία για το 2017 και προσπάθεια για διατήρηση της τέταρτη θέσεις στους Κατασκευαστές. Αυτό που λείπει από την Williams είναι η σταθερότητα, και αυτή μπορούν να την προσφέρουν -στις καλές τους μέρες- οι Massa και Bottas.
- Θέση: 4
- Βαθμοί μετά από 12 αγώνες: 96
- Θέσεις στο Πρωτάθλημα Οδηγών: Valtteri Bottas 7ος, Felipe Massa 9ος
Η ινδική ομάδα συνεχίζει να εκπλήσσει. Παραμένει πέμπτη σε δυναμική, κρατάει σταθερά πίσω της την Toro Rosso, ενώ έχει τρία βάθρα δια χειρός Sergio Perez. Η μονάδα ισχύος της Mercedes και το αισθητά βελτιωμένο αμάξωμα την βοηθά να διατηρείται στην κορυφή των midfield ομάδων, ενώ έχει μικρή διαφορά από τις πρώτες τέσσερις. Μετά από 9 σεζόν στην F1, θα μπορούσε να πει κανείς πως αυτή η FI αποτελεί -ίσως- την πιο επιτυχημένη μικρομεσαία ομάδα του 21ου αιώνα.
Τι μπορούμε να περιμένουμε για το δεύτερο μέρος της σεζόν: Το σώφρων θα ήταν να ξεκινήσει την προετοιμασία για την VJM10, μιας και η απόσταση από την 6η STR είναι στους 36 βαθμούς.
- Θέση: 5
- Βαθμοί μετά από 12 αγώνες: 81
- Θέσεις στο Πρωτάθλημα Οδηγών: Sergio Perez 8ος, Nico Hulkenberg 10ος
Ένα νέο ξεκίνημα έκανε σήμερα η STR, που επέστρεψε στους κινητήρες της Ferrari και στα καλά αποτελέσματα. Αν και πέρυσι ήταν σε πολύ καλό επίπεδο, φέτος ξεκίνησε πολύ πιο μεστά. Βέβαια, η ανταλλαγή Verstappen-Kvyat την επηρέασε για μερικούς αγώνες μέχρι να προσαρμοστεί τόσο ο Ρώσος, όσο κι η ομάδα στη νέα τάξη πραγμάτων. Αυτό το διάστημα κακών αποτελεσμάτων κι ατυχιών την άφησαν πολύ πίσω από τη Force India και «μία ανάσα» από την McLaren.
Τι μπορούμε να περιμένουμε για το δεύτερο μέρος της σεζόν: Γνωρίζοντας ήδη πως από το 2017 θα διαθέτει και πάλι μονάδες ισχύος της Renault, η ομάδα της Faenza θα αρχίσει να κοιτάει τη νέα σεζόν ζεστά, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα το 2016. Βέβαια, είναι σημαντικό για την ίδια να κρατήσει την 6η θέση, αλλά ξέρει πολύ καλά πως με νέο οδηγικό δίδυμο του χρόνου (γκουχ-γκουχ), το συμφέρον της δεν είναι στο παρόν.
- Θέση: 6
- Βαθμοί μετά από 12 αγώνες: 45
- Θέσεις στο Πρωτάθλημα Οδηγών: Carlos Sainz 11ος, Daniil Kvyat 13ος
Η πιο θετική έκπληξη της σεζόν είναι σίγουρα η McLaren-Honda. Μπορεί η συνεργασία μεταξύ Βρετανών και Ιαπώνων να μην ξεκίνησε πέρυσι ιδανικά, εν τούτοις φέτος η κατάσταση είναι σαφώς βελτιωμένη. Έχοντας εντοπίσει τα προβλήματα με τη μονάδα ισχύος της, η Honda προχώρησε σε αλλαγές (ακόμα και στο έμψυχο δυναμικό της), ενώ και οι δύο πλευρές προσπάθησαν να έχουν καλύτερη επικοινωνία (βλ. δηλώσεις Boullier εδώ). Ενδεικτικό της βελτίωσης και της σταθερότητας της ομάδας είναι το γεγονός ότι έχει βαθμολογηθεί σε 7 από τους 12 αγώνες.
Τι μπορούμε να περιμένουμε για το δεύτερο μέρος της σεζόν: Η McLaren έχει να κερδίσει πολλά, αν καταφέρει να περάσει για την 6η θέση την STR. Επομένως, θα παλέψει για αυτήν, φέρνοντας αναβαθμίσεις και δοκιμάζοντας πράγματα στον κινητήρα για το 2017.
- Θέση: 7
- Βαθμοί μετά από 12 αγώνες: 42
- Θέσεις στο Πρωτάθλημα Οδηγών: Fernando Alonso 13ος, Jenson Button 15ος, Stoffel Vandoorne 18ος
Οι Αμερικανοί έχουν δείξει ένα πολύ καλό πρόσωπο στο πρώτο μισό της πρώτης τους σεζόν στην Formula 1. Μετά από ένα δυναμικό ξεκίνημα και 22 βαθμούς, η ομάδα με έδρα το Banbury δεν έκανε κάτι το αξιοσημείωτο, καταφέρνοντας όμως να βρίσκεται άνετα 8η στην κατάταξη, χωρίς να απειλείται από την Renault. Ισχυρό της όπλο ο κινητήρας της Ferrari και το οδηγικό της δίδυμο, αν και βασικός πυλώνας της ομάδας είναι αδιαμφισβήτητα ο Romain Grosjean.
Τι μπορούμε να περιμένουμε για το δεύτερο μέρος της σεζόν: Δύσκολα θα χάσει την θέση της, δύσκολα όμως θα μπορέσει να κερδίσει και την McLareν. Ως εκ τούτου, το βάρος θα μετατοπιστεί στο 2017, που θα είναι ακόμα πιο απαιτητικό.
- Θέση: 8
- Βαθμοί μετά από 12 αγώνες: 28
- Θέσεις στο Πρωτάθλημα Οδηγών: Romain Grosjean 12ος, Esteban Gutierrez 19ος
Μία λέξη μπορεί να χαρακτηρίσει αυτό που κάνει φέτος η Renault: άθλος. Με την εξαγορά της Lotus, η γαλλική ομάδα αγωνίζεται με το περυσινό μονοθέσιο του Enstone, ενώ η μοναδική σημαντική αλλαγή είναι η βελτιωμένη μονάδα ισχύος. Ηγέτης της είναι ο Kevin Magnussen, αλλά και ο Jolyon Palmer έχει -κατά καιρούς- καλές εμφανίσεις, χωρίς ακόμα να πάρει βαθμούς. Η 9η θέση στην Ισπανία τους δίνει την όγδοη θέση στη βαθμολογία.
Τι μπορούμε να περιμένουμε για το δεύτερο μέρος της σεζόν: Χωρίς να απειλεί ή και να απειλείται, η Renault θα επιλέξει την προσήλωση στο 2017. Τότε είναι που θα έχει δικό της σασί, και ίσως νέο οδηγικό δίδυμο.
- Θέση: 9
- Βαθμοί μετά από 12 αγώνες: 6
- Θέσεις στο Πρωτάθλημα Οδηγών: Kevin Magnussen 16ος, Jolyon Palmer 20ος
Άλλαξε όνομα, άλλαξε προμηθευτή κινητήρων, άλλαξε οδηγούς και κατάφερε να πάρει 1 βαθμό μετά το Μονακό το 2014. Οι μονάδες ισχύος της Mercedes και ο Pascal Wehrlein είναι το δυνατό «χαρτί» της Βρετανικής ομάδας, που βρέθηκε προ της καταστροφής πέρυσι το Δεκέμβρη και τώρα είναι ήδη στην 10η θέση, μπροστά από την Sauber.
Τι μπορούμε να περιμένουμε για το δεύτερο μέρος της σεζόν: Σημαντικό θα είναι για την ομάδα να βρει έναν αξιόλογο οδηγό για τη θέση του Haryanto, που -κατά πάσα πιθανότητα- δε θα συνεχίσει στην F1. Δεύτερο βήμα θα είναι η επικέντρωση στο 2017, μιας και τα χρήματα της 10ης θέσης της δίνουν ελπίδες για το μέλλον.
- Θέση: 10
- Βαθμοί μετά από 12 αγώνες: 1
- Θέσεις στο Πρωτάθλημα Οδηγών: Pascal Wehrlein 17ος, Rio Haryanto 23ος
Η ελβετική ομάδα διανύει τη χειρότερη περίοδο της πορείας της στην F1. Τα οικονομικά προβλήματα βραχυκυκλώνουν κι άλλους τομείς, όπως αυτός της εξέλιξης του μονοθέσιου και της αποπληρωμής των χρεών της. Ενόσω ο ανταγωνισμός βελτιώνεται, η ομάδα του Hinwil μένει στάσιμη. Ωστόσο, η εξαγορά από την ελβετική επενδυτική εταιρία Longbow Finance ήρθε και πήρε τα βάρη από τους ώμους του Peter Sauber, ενώ εξασφαλίζει το μέλλον της ομάδας εις το διηνεκές.
Τι μπορούμε να περιμένουμε για το δεύτερο μέρος της σεζόν: Κύριο μέλημα των Ελβετών θα είναι η διευθέτηση των οικονομικών στο παρασκήνιο, ενώ στο προσκήνιο ήδη πρέπει να κοιτάνε το 2017.
- Θέση: 10
- Βαθμοί μετά από 12 αγώνες: 0
- Θέσεις στο Πρωτάθλημα Οδηγών: Marcus Ericsson 21ος, Felipe Nasr 22ος
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify