Από το 1973 ως σήμερα, 24 αυτοκίνητα έχουν κατακτήσει το πρωτάθλημα των Κατασκευαστών. Το TotalRacing.gr επέλεξε τα 10 καλύτερα εξ αυτών και σας τα παρουσιάζει!
Στο πρώτο μέρος θα δούμε αυτά που κατέλαβαν τις θέσεις 6 ως 10 με αντίστροφη σειρά.
Επιμέλεια: Σοφία Συριάτου, Δημήτρης Μπίζας
10)Mitsubishi Lancer Evo V
Η ιαπωνική ομάδα έτρεξε το Mitsubishi Lancer Evo V το 1998, αφού πήρε τα ηνία από το Lancer Evo IV στον 5ο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Το Evo V ήταν προδιαγραφών Group A 2000 κ.εκ., με μοτέρ 4κύλινδρο Turbo 4G63 στα 280 HP. Πίσω από το τιμόνι κάθονταν οι Tommi Makinen και Richard Burns, ενώ το αυτοκίνητο ντύθηκε στα χρώματα της Ralliart, θυγατρικής της Mitsubishi. Κατάφερε να πάρει πέντε πρώτες θέσεις, οι τέσσερις εκ των οποίων δια χειρός Makinen σε Αργεντινή, Φινλανδία, Ιταλία και Αυστραλία, ενώ ο Richard Burns νίκησε μόνο στη Μεγάλη Βρετανία. Οι βαθμοί που μάζεψαν οι οδηγοί της της χάρισαν το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών την ίδια χρονιά και ο Φινλανδός έγινε Παγκόσμιος Πρωταθλητής για τρίτη φορά στην καριέρα του.
9)Toyota Celica Turbo 4WD ST185
Το Toyota Celica Turbo 4WD ST185 ήταν αυτοκίνητο προδιαγραφών Group A 2000 κ.εκ., ενώ διέθετε 4κύλινδρο turbo μοτέρ 300 ίππων. Στο bucket του κάθισαν οι Juha Kankkunen και Didier Auriol, ο οποίοι το 1993 συμμετείχαν στους περισσότερους αγώνες, ενώ την επόμενη χρονιά έτρεξαν σε όλους τους γύρους. Την πρώτη χρονιά, κατάφεραν να νικήσουν 6 φορές – πέντε με τον Kankkunen και μία με τον Auriol. Το 1994 πήραν 4 νίκες, 3 νίκες από τον Auriol και μία από τον Kankkunen. Η Toyota Castrol Team κέρδισε για δύο συνεχόμενες χρονιές τον τίτλο στους κατασκευαστές, με τον Kankkunen να στέφθεται Παγκόσμιος Πρωταθλητής το 1993, παραδίδοντας τα σκήπτρα στον Auriol 1994. Σίγουρα, αυτό που ξεχώρισε αυτό το αυτοκίνητο, ήταν η ιστορία που άφησε στα Rally Safari, τα ιδιαίτερα μπροστινά φώτα του και τον αεραγωγό στο καπό, που πρώτο χρησιμοποίησε.
8)Lancia Rally 037
Το Lancia Rally 037 ήταν αυτοκίνητο προδιαγραφών Group B 2000 κ.εκ. με 4κύλινδρο μοτέρ στα 280 HP. Η Lancia Martini Racing έριξε στη μάχη για τον τίτλο των κατασκευαστών αυτό το αυτοκίνητο το 1983 και δικαιώθηκε, καθώς πήρε τον τίτλο από την Audi με μόλις 2 βαθμούς διαφορά! Οδηγοί της για εκείνη τη χρονιά ήταν οι Walter Roehrl και Markku Alen, συμμετέχοντας στους περισσότερους αγώνες και πήραν μαζί επτά νίκες – 5 για τον Roehrl και 2 για τον Φινλανδό.
7)Volkswagen Polo R WRC
Η Volkswagen προετοιμαζόταν δύο σεζόν πριν την είσοδό της στο WRC και τα αποτελέσματα την δικαίωσαν. Το Polo R στα χέρια των Sebastien Ogier και Jari-Matti Latvala πήρε τέσσερις συνεχόμενους τίτλους κατασκευαστών, από το 2013 ως την αποχώρηση των Γερμανών το 2016. Το αυτοκίνητο συμβάδιζε με τους ισχύοντες κανονισμούς, διαθέτοντας έναν κινητήρα 1.600 κ.εκ., με ιπποδύναμη κοντά στα 310 HP. Μέτρησε 43 νίκες σε 53 rally, ενώ χάρισε στον Ogier τα τέσσερα πρωταθλήματα οδηγών, μεγαλώνοντας έτι περισσότερο τη λίστα των 4κις του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.
6)Ford Escort RS1800
Το Ford Escort RS1800 ήταν προδιαγραφών Group 4 1800 κ.εκ. και φορούσε S4 μοτέρ στους 115 ίππους. Η Ford Motor Company κέρδισε τον τίτλο των κατασκευαστών το 1979 μπροστά από την Datsun, χάρη στους Bjorn Waldegard και Hannu Mikkola. Οι οδηγοί της συμμετείχαν σε 11 από τους 12 αγώνες και κατάφεραν να κερδίσουν μόλις σε 3 γύρους – δύο φορές με τον Waldegard στην Ελλάδα και Καναδά, και μία με τον Mikkola στη Μεγάλη Βρετανία. Μάλιστα, κατάφεραν να τερματίσουν στους πιο πολλούς αγώνες μέσα στην πρώτη πεντάδα, γεγονός που τους κράτησε ψηλά στη βαθμολογία
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify