Ο αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes, James Allison, πιστεύει ότι τα ελαστικά 18 ιντσών θα μειώσουν την επίδοση των μονοθεσίων, αλλά θα δημιουργήσουν και μεγαλύτερη ανταγωνιστηκότητα στο grid.
H αλλαγή στις 18 ίντσες ήταν αρχικά υπολογισμένη να συμβεί το 2021.Όμως εξαιτίας της πανδημίας οι αλλαγές δεν θα γίνουν πριν το 2022.Αυτό σημαίνει πως τα ελαστικά 13 ιντσών θα παραμείνουν για άλλον έναν χρόνο.
O James Allison δήλωσε: «Tα νέα ελαστικά επειδή διαθέτουν χαμηλού προφίλ γόμα θα είναι χειρότερα από τα ελαστικά που χρησιμοποιούμε αυτήν τη στιγμή.»
«Αυτού του τύπου ελαστικού-μπαλόνι που βλέπουμε στα σημερινά αυτοκίνητα, αλλά και στα αγωνιστικά των προηγούμενων δεκαετιών είναι πραγματικά μια πολύ καλή λύση για να πηγαίνεις γρήγορα. Eπιτρέπει στο ελαστικό να μεταδίδει τις δυνάμεις στο δρόμο με αποτελεσματικό τρόπο, είναι ελαφριά και με αυτόν τον τρόπο σου προσφέρουν μια άνετη οδήγηση με μεγαλύτερη πρόσφυση.»
«Έτσι τα τωρινά ελαστικά είναι η σωστή επιλογή. Τα νέα ελαστικά θα είναι βαρύτερα, με λιγότερη πρόσφυση και θα δημιουργόυν προβλήματα στους οδηγούς. Λόγω αυτού λοιπόν πρόκειται τα μονοθέσια να γίνουν 1 με 2 δευτερόλεπτα αργότερα.»
«Βεβαίως η Pirelli δίνει τον καλύτερο της εαυτό, ώστε να βελτιώσει την τεχνολογία των νέων ελαστικών.»
Ο Allison δεν έχει πεισθεί απο τις διαφωνίες που έχουν ορισμένοι για την θέσπιση των νέων ελαστικών: «Πιστεύω οτι αν είσαι 13 χρονών αγόρι η σου αρέσουν οι ταινίες ‘Fast and Furious’ θα σου αρέσει η όψη.»
O Βρετανός θεωρεί επίσης οτι τα νέα ελαστικά θα ενισχύσουν τον ανταγωνισμό μεταξύ των ομάδων.
«Ο καθένας που σχεδιάζει αυτοκίνητα γνωρίζει οτι αεροδυναμικά τα ελαστικά είναι πολύ σημαντικά. Ο τρόπος με τον οποίο το μονοθέσιο αλληλεπιδρά με το ελαστικό, όταν αυτό αλλάζει σχήμα λόγω της τριβής του στη διάρκεια του αγώνα επηρεάζει την αεροδυναμική του.»
«Έτσι η χρυσή τομή στην δημιουργία ενός επιτυχημένου μονοθεσίου είναι να συνεργάζεται σωστά με την φθορά των ελαστικών. Και είναι αυτό που ξεχωρίζει τις ομάδες που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις του grid, από αυτές που είναι τελευταίες.»
«Εάν όμως είσαι η FIA ή η FOM και θέλεις να υπάρχει έντονος ανταγωνισμός, τοποθετείς ελαστικά που δεν θα παρεμβαίνουν τόσο στην αεροδυναμική των μονοθεσίων.»
Επιπλέον ο Allison ελπίζει οτι η Mercedes θα εκμεταλλευτεί την έλευση των 18 ιντσών ελαστικών για να είναι ενα βήμα μπροστά από τους αντιπάλους της:
«Τα νεα ελαστικά αποτελούν μια νέα πρόκληση για την ομάδα, καθώς έχουν νεο γεωμετρικό σχήμα και νεο σχεδιασμό. Το κλειδί για την επιτυχία είναι ποια ομάδα θα προσαρμοστεί γρηγορότερα στην αλλαγή.»
«Έτσι για εμάς αυτή η αλλαγή είναι μια ευκαιρία. Ναι, θα κάνει τα μονοθέσια πιο αργά, και ναι, δεν μου αρέσουν οπτικά. Είναι όμως μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να ξεχωρίσουμε από τους ανταγωνιστές μας. Αλλά νομίζω την απάντηση σε όλο αυτό θα μας τη δώσει ο χρόνος.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify