Τι κι αν η Mercedes αποκάλυψε το νέο της μονοθέσιο εν όψει 2023, στελέχη της ομάδας προεξάρχοντος του επικεφαλής της, Toto Wolff, γνωστοποίησαν πως θα λάβουν χώρα σημαντικές αναβαθμίσεις στην W14, με επίκεντρο τον αμφιλεγόμενο σχεδιασμό των sidepods.
Ήδη από την περασμένη σεζόν η Γερμανική ομάδα είχε προκαλέσει αίσθηση με την προσέγγιση της, επ’ αφορμή και των μεγάλων αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς, ως προς τα sidepods και την ελλειπτική ουσιαστικά σχεδίαση τους. Το αγωνιστικό πακέτο των Ασημί Βελών παρ’ όλα αυτά δεν απέδωσε τα αναμενόμενα και το 2022 συνοδεύτηκε από αρκετές αυξομειώσεις στην απόδοση και εν τέλει την χειρότερη χρονιά για την ομάδα εδώ και σχεδόν μια δεκαετία.
Λίγο πριν την ολοκλήρωση του προηγούμενου πρωταθλήματος, οι ιθύνοντες της ομάδας ξεκαθάρισαν ότι η κωλυσιεργία που ανέκυψε στην κατανόηση του επιθυμητού τρόπου λειτουργίας του μονοθεσίου, ήταν εκείνη που οδήγησε σε πτώση τόσο στο κομμάτι των επιδόσεων. Επομένως, δεν ανέκυπτε λόγος πλήρους αναδιαμόρφωσης της προσέγγισης για το επόμενο μονοθέσιο και πράγματι όπως αποτυπώθηκε και στην παρουσίαση της, η W14 αποτελεί μια συνέχεια τρόπον τινά του προκάτοχού της.
Εντούτοις, ο Τoto Wolff στο πλαίσιο των δηλώσεων του στην εκδήλωση που πραγματοποίησε η Mercedes, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι στο πρώτο κομμάτι της σεζόν, που αρχίζει σε λιγότερο από έναν μήνα στο Μπαχρέιν, θα λάβουν χώρα προγραμματισμένες αναβαθμίσεις, με επίκεντρο τα sidepods και τον σχεδιασμό τους.
Η Mercedes συνεχίζει να προβληματίζεται και να αναζητά συνεχώς νέες λύσεις, προκειμένου να καλύψει το χάσμα που δημιουργήθηκε από τους άμεσους ανταγωνιστές της και την έφεραν μακριά από την διεκδίκηση τίτλων το 2022. Μένει να φανεί τι πρόοδος θα σημειωθεί από τις αλλαγές που θα εφαρμοστούν τμηματικά στην F1 W14.
Αναλυτικά όσα επεσήμανε ο Toto Wolff: «Καθ’ όλη την διάρκεια της περσινής χρονιάς, αναλύσαμε ενδελεχώς αν πράξαμε σωστά ή όχι με τον σχεδιασμό των sidepods. Μπορεί να δει κάποιος προφανώς ότι διαφέρουν σε σύγκριση με κάθε άλλο μονοθέσιο. Όμως πιστεύουμε ότι δεν αποτελούν ένα κομμάτι που έχει άμεσο αντίκτυπο στην απόδοση μας. Προφανώς δεν έχουμε να κάνουμε με κάποιου είδους “ιερή αγελάδα”, εξετάζουμε όλες τις λύσεις. Είναι η πρώτη εκδοχή των sidepods και μετά τους πρώτους αγώνες αυτά θα αλλάξουν κάπως.»
Μετέπειτα, ο Αυστριακός υπεραμύνθηκε της λογικής της ομάδας του να στηρίξουν με κάθε τρόπο το ρίσκο που έλαβαν την περσινή σεζόν, ενώ παράλληλα τόνισε πως το μονοθέσιο της παρουσίασης θα βρεθεί σχεδόν αυτούσιο στο Μπαχρέιν, για τις δοκιμές εξέλιξης αλλά και τον πρώτο αγώνα του 2023.
«Νομίζω πως είναι σημαντικό να είσαι τολμηρός σε αυτό το σπορ και περήφανος για τις λύσεις που εφαρμόσαμε στο μονοθέσιο της περσινής σεζόν. Ο σχεδιασμός των sidepods δεν πιστεύουμε ότι ήταν η θεμελιώδης αιτία που δεν αποδώσαμε. Πέρσι πήραμε ένα σκληρό μάθημα, γνωρίζαμε πως θα φέρναμε ένα πακέτο αναβαθμίσεων για το δεύτερο τεστ, που θα μας έδινε σχεδόν 1,5 δευτερόλεπτο σε απόδοση.
«Κοιτώντας πίσω στο πρώτο τεστ του 2022, πιστεύαμε πως δεν θα είχε ιδιαίτερη σχέση με την πραγματικότητα, καθώς αυτό δεν θα ήταν το μονοθέσιο με το οποίο θα αγωνιζόμασταν. Έπειτα εφαρμόσαμε τις αναβαθμίσεις και το μονοθέσιο δεν απέδιδε επ’ ουδενί όπως θα περιμέναμε.
«Επομένως την φετινή χρονιά δοκιμάσαμε το ακριβώς αντίθετο. Αυτό που βλέπετε είναι κατά έναν μεγάλο βαθμό το μονοθέσιο με το οποίο θα τρέξουμε στον αγώνα καθώς επίσης και στις δοκιμές εξέλιξης. Είναι θεμελιωδώς σημαντικό να κατανοήσεις εκ βάθρων το μονοθέσιο, καθώς και τον τρόπο που συμπεριφέρεται, παρά να κρατάς κάποια μέρη που ίσως να προσδώσουν ένα με δύο δέκατα στο παρασκήνιο σε αμιγώς αεροδυναμική απόδοση.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify