Η FIA προχώρησε στην αναδιάρθρωση του οργανωτικού τομέα του πρωταθλήματος της F1 και όχι μόνο, με σημαντικές αλλαγές σε πρόσωπα και αρμοδιότητες, υπ’ ευθύνη του προέδρου της Mohammed Bin Sulayem.
Αναλυτικότερα, τα γεγονότα που έλαβαν χώρα στον ακροτελεύτιο σταθμό του πρωταθλήματος του 2021 σε συνδυασμό με την αλλαγή στον προεδρικό θώκο της παγκόσμιας ομοσπονδίας, δημιούργησαν καθεστώς ελέγχου λειτουργίας του μοντέλου διοίκησης. Σε μια διαδικασία που διήρκεσε κάτι παραπάνω από έναν χρόνο, υπό την παρακολούθηση του νέου προέδρου και επέφεραν αναδιαμόρφωση του υπάρχοντος καθεστώτος.
Πρωταγωνιστής σε αυτό το σκηνικό είναι ο συμπατριώτης μας, Νικόλας Τομπάζης, στον οποίο δόθηκε ο ρόλος του διευθυντή μονοθεσίων. Ο Τομπάζης θα βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας του νέου μοντέλου λειτουργίας, ως προϊστάμενος και σαφέστατα μιλάμε για αναβάθμιση των καθηκόντων του.
Από εκεί και πέρα τέσσερα πρόσωπα θα είναι εκείνα που θα αναφέρονται στον ίδιο, με τον Tim Goss, πρώην τεχνικό διευθυντή της McLaren, να είναι εκείνος που αναλαμβάνει τη θέση που ουσιαστικά άφησε κενή ο Έλληνας μηχανικός, το πόστο του τεχνικού διευθυντή της ομοσπονδίας.
Παράλληλα δημιουργήθηκε θέση του υπευθύνου των λειτουργιών και διαδικασιών της FIA, την οποία θα καλύψει ο μέχρι πρότινος αθλητικός της διευθυντής, Francois Sicard. To πάλαι ποτέ αφεντικό της DAMS, ομάδας με αξιοπρόσεκτη συμμετοχή στις μικρότερες κατηγορίες, θα έχει την ευθύνη του στρατηγικού προγραμματισμού και της επίβλεψης των logistics.
Την θέση του Sicard, θα αναλάβει ο Steve Nielsen, που αποχώρησε πρόσφατα από την FOM, όπου μάλιστα κατείχε ακριβώς τον ίδιο ρόλο. Επί του προκειμένου παρ’ όλα αυτά ο Βρετανός θα έχει το βάρος της επίλυσης του προβλήματος που απασχολεί περισσότερο από κάθε άλλο, την δραστηριότητα δηλαδή της διεύθυνσης αγώνα, του απομακρυσμένου κέντρου λειτουργιών καθώς επίσης και την ευθύνη πιθανών μεταβολών στους αθλητικούς κανονισμούς της F1.
Tέλος, τον ρόλο του οικονομικού διευθυντή θα κατέχει ο Federico Lodi, ο οποίος διέθετε τον νευραλγικό τομέα ελέγχου τήρησης των ορίων προϋπολογισμού που τέθηκαν στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αρχής γενομένης το 2021. Όλες αυτές οι αλλαγές, σύμφωνα και με τον Bin Sulayem θα βοηθήσουν στην ενίσχυση του οργανωτικού τομέα της ομοσπονδίας και θα θέσουν τις βάσεις για την επίλυση περαιτέρω προβλημάτων που ταλανίζουν την FIA και τις διοργανώσεις της, τα τελευταία χρόνια.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify