Το ζήτημα των αναρτήσεων και του ωφέλους που έχουν για τις μεγάλες ομάδες έχει προκαλέσει μία αναταραχή στο στρατόπεδο της Ferrari, με τον επικεφαλής σχεδιαστή Simone Resta να θέτει με την επιστολή του ορισμένους προβληματισμούς.
Η Mercedes χρησιμοποιεί ένα πολύ εξελιγμένο σύστημα αναρτήσεων, το λεγόμενο FRIC (Front and Rear InterConnected), το οποίο, αν και σε πολύ πιο βελτιωμένη μορφή απαγορεύτηκε το 2014, εντούτους εξακολουθεί να ισχύει… μασκαρεμένο.
Σε παρόμοιο στυλ αναρτήσεων κινείται και η Red Bull, που τον τελευταίο χρόνο δουλεύει πάνω σε ένα FRIC που θα αντιγράφει κατά το δυνατόν αυτό των πρωταθλητών.
Ωστόσο, ποια είναι τα ωφέλη αυτής της καινοτομίας; Μα φυσικά, η διαχείριση των ελαστικών. Ουσιαστικά, το εν λόγω σύστημα διαθέτει ένα τρίτο μέρος στην ανάρτηση, που ελέγχει την κάθετη μετατόπισή της. Αυτό αποφορτίζει σημαντικά τα ελαστικά, το οποία ως εκ τούτου δεν ταλαιπωρούνται υπέρμετρα και φθείρονται πιο ομαλά και πιο αργά.
Μάλιστα, πέραν των δύο πρωτοπόρων ομάδων, κι άλλες εταιρίες είχαν σκοπό να εφαρμόσουν τη δική τους εκδοχή αυτής της ανάρτησης ενόψει και των νέων κανονισμών.
Παρόλα αυτά, επιστολή του Resta στη FIA και τον Charlie Whiting θέτει το ερώτημα: είναι νόμιμο;
Και η απάντηση: όχι.
Αυτό που αναφέρει το Άρθρο 3.15 των τεχνικών κανονισμών είναι ότι δεν επιτρέπεται μέρη της ανάρτησης να κινούνται αντίθετα από την κατεύθυνση του φορτίου, ανεξάρτητα από την πηγή ενέργειας μέσω της οποίας επιτυγχάνεται αυτό, ενώ επίσης απαγορεύεται η «αποθήκευση» ενέργειας από τις δυνάμεις που ασκούνται, ούτως ώστε να χρησιμοποιηθεί αργότερα για οποιαδήποτε άλλη κίνηση πέραν της κάθετης.
Πιο απλά, αυτές οι δύο συνθήκες δεν τηρούνται από το FRIC της Mercedes, πράγμα που το καθιστά παράνομο.
Αυτό ακριβώς απάντησε και ο Whiting, λέγοντας: «Κατά την άποψή μας, οποιοδήποτε σύστημα που είναι ικανό να αλλάζει την αντίδραση της ανάρτησης του μονοθέσιου θα μπορούσε να τίθεται ενάντια στο Άρθρο 3.15 των Τεχνικών Κανονισμών της F1.»
Ωστόσο, αν και αυτή η τοποθέτηση θέτει εκτός πλαισίου κανονισμών αυτό το σύστημα, αρκετές ομάδες που θα το υιοθετούσαν φέτος έχουν ζητήσει περαιτέρω εξηγήσεις, ενώ παράλληλα πρέπει να αποφασίσουν είτε να συνεχίσουν στο ίδιο μοτίβο το σχεδιασμό τους, είτε να εξετάσουν εναλλακτικές.
Όπως και να έχουν τα πράγματα, η επιστολή Resta έχει πυροδοτήσει μία σειρά εξελίξεων σε έναν τομέα που μπορεί να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο, ειδικά με τα νέα, πιο φαρδιά ελαστικά του 2017.
Πηγές:
- Motorsport.com
- ESPN.co.uk
- Autosport.com
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify