Με την έλευση της νέας χρονιάς, οι αλλαγές στους κανονισμούς έφεραν τα πάνω κάτω στη μεγάλη κατηγορία των MotoGP, με κάποιους να προσαρμόζονται καλύτερα και άλλους χειρότερα στα νέα δεδομένα. Νέος προμηθευτής ελαστικών αλλά και η αναγκαστική χρήση της νέας ενιαίας ECU για όλες τις ομάδες, άλλαξαν δραματικά την κατηγορία, προσφέροντας θέαμα, συγκινήσεις και τελικά ένα πρωτάθλημα που οι όποιες προβλέψεις πάνε… περίπατο.
Αναμφίβολα στους κερδισμένους του νέου έτους είναι ο Marc Marquez. Ο 23χρονος αναβάτης από την Cervera της Ισπανίας έχει κάνει το ακριβώς αντίθετο απ’ αυτό που είχε κάνει την ίδια εποχή πέρυσι, όταν ήταν μόλις 3ος στην κατάταξη, με τρεις εγκαταλείψεις. Φέτος, οδηγεί την κούρσα του πρωταθλήματος με μόλις μία πτώση (Le Mans), ενώ με συνετή και συνάμα γρήγορη οδήγηση απολαμβάνει μια αρκετά μεγάλη διαφορά απ’ τους διώκτες του, που τον θέτει φαβορί για τον φετινό τίτλο. Η Honda φαίνεται ότι δεν είναι σε τόσο καλή κατάσταση όσο τουλάχιστον η Yamaha, παρ’ όλα αυτά έχει μια άψογη συνεργασία με τον αναβάτη της και αυτό αποφέρει καρπούς. Πολλοί αναρωτιούνται: «έβαλε μυαλό ο μικρός, ή του τράβηξε τα λουριά η Honda;». Όποια και αν είναι η απάντηση, λίγη σημασία έχει, γιατί ο Ισπανός με την ομάδα του πάνε για πρωτάθλημα και αν συνεχίσουν έτσι, δύσκολα θα το χάσουν.
Σε πολύ καλή κατάσταση βρίσκεται ο Maverick Vinales. Ο εργοστασιακός αναβάτης έχει βελτιωθεί αρκετά σε σχέση με την περσινή χρονιά, με αποτελέσματα που ως τώρα τον φέρνουν στην 5η θέση της βαθμολογίας πίσω απ’ τον Dani Pedrosa. Οι εξαιρετικές του δυνατότητες του χάρισαν ένα συμβόλαιο στην σέλα της εργοστασιακής M1 για του χρόνου, όντας το 2ο μεγαλύτερο όνομα στο φετινό μεταγραφικό παζάρι μετά τον Jorge Lorenzo. Ο Maverick φέτος πέτυχε και το 1ο βάθρο της καριέρας του στη μεγάλη κατηγορία (Le Mans), ενώ με δύο τέταρτες θέσεις και τρεις έκτες, θα έλεγε κανείς ότι δικαιωματικά είναι στο top 5 της κατάταξης φέτος. Η συνέχεια προμηνύεται αρκετά δυνατή απ’ τον νεαρό Ισπανό, έχοντας ως πρωταρχικό στόχο την ισοφάριση του καλύτερου φετινού του αποτελέσματος.
Πίσω απ’ τον Vinales έχουμε έναν ακόμη Ισπανό, ο οποίος έπειτα από μια καταστροφική περσινή χρονιά έχει επιστρέψει δριμύτερος. Ο λόγος για τον Pol Espargaro, ο οποίος φέτος έχει και την ταχύτητα αλλά και την σταθερότητα που του έλειπαν, ώστε να βρίσκεται στην 6η θέση του βαθμολογικού πίνακα. Αθόρυβα αλλά μεθοδικά, ο Pol κάνει καλούς αγώνες όντας σχεδόν συνέχεια η κορυφαία δορυφορική συμμετοχή. Ο αναβάτης της Tech 3 δεν έχει βαθμολογηθεί μόνο στο Γερμανικό GP, ενώ οι καλύτερες του εμφανίσεις ήταν στο Assen (4ος), στο Le Mans (5ος) και την Βαρκελώνη (5ος).
Η συμμετοχή της Ducati που τα έχει πάει καλύτερα απ’ όλες, είναι αυτή του Hector Barbera. Αρχικά, μόνο και μόνο που είναι η πρώτη Desmosedici που συναντάμε στο βαθμολογικό πίνακα (7ος) με μοτοσυκλέτα μάλιστα 2 ετών, είναι ένα μεγάλο επίτευγμα. Ο Ισπανός έχει κατορθώσει να πάρει στο 1ο μισό 46 ολόκληρους βαθμούς περισσότερους σε σύγκριση με το 2015, με highlight την 2η θέση του στις κατατακτήριες του Γερμανικού GP αλλά και την 5η θέση του στον αγώνα της Αργεντινής. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αναβάτης της Avintia έχει 6/9 τερματισμούς στην 1η δεκάδα, ενώ έχει βαθμολογηθεί σε όλα τα Grand Prix.
Ο αναβάτης με το καλύτερο -προσωπικό- πρώτο μισό της σεζόν είναι ο Eugene Laverty, ο οποίος τα έχει πάει αρκετά καλά μέχρι στιγμής, με σημείο αναφοράς την 4η θέση του στο GP της Αργεντινής. Ο Ιρλανδός έχει καταφέρει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις ευκαιρίες που του δόθηκαν, ενώ έχει καταφέρει να συλλέξει βαθμούς σε όλα τους αγώνες, όντας μάλιστα στην 10η θέση της βαθμολογίας· καθόλου άσχημα, αν αναλογιστούμε μάλιστα ότι ο αναβάτης μπροστά του είναι ο Andrea Dovizioso με εργοστασιακή Ducati, με τη μεταξύ τους διαφορά να είναι μόλις 6 βαθμοί. Οι τερματισμοί του, που είναι συνήθως κοντά στη δεκάδα ως τώρα, αποδεικνύουν ότι ο οδηγός του Aspar έχει ταχύτητα αλλά και σταθερότητα, με την συνέχεια της προσπάθειάς του να αναμένεται στο ίδιο επίπεδο.
Για το τέλος αφήσαμε τον Jack Miller. Ο Αυστραλός έκανε την έκπληξη φέτος κερδίζοντας το 1ο του αγώνα στα MotoGP, όντας μάλιστα ο πρώτος μη εργοστασιακός αναβάτης που το καταφέρνει απ’ το 2006. Σίγουρα θα ήταν καλύτερα αν αυτή η νίκη είχε έρθει σε στεγνό οδόστρωμα και όχι στις περίεργες συνθήκες του Assen, η νίκη όμως είναι νίκη και ο νεαρός «JackAss» είχε την ικανότητα να την κατακτήσει. Άλλωστε η μοτοσυκλέτα του απ’ ότι φαίνεται δεν είναι και απ’ τις καλύτερες του grid, οπότε αναγκαστικά ο Miller πρέπει να περιμένει για την ευκαιρία που θα του επιτρέψει να λάμψει. Η χρονιά ξεκίνησε άσχημα για τον ίδιο, αφού μετά την 14η θέση στο Qatar ήρθε ο τραυματισμός που του στέρησε τη συμμετοχή στο GP της Αργεντινής. Η συνέχεια δεν ήταν καλή, με τον αναβάτη τη Honda να προσπαθεί να αναρρώσει και να επιστρέψει δυναμικά. Αυτό άργησε πολύ να γίνει, στους τελευταίους τρεις αγώνες. Ωστόσο, ο 21χρονος αναβάτης κατάφερε να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα και να μπει αρχικά στην δεκάδα, ενώ συνέχισε με νίκη στο Assen και μια 7η θέση στο Sachsenring. Με τον τραυματισμό του να αποτελεί παρελθόν, σίγουρα ο Jack θα προσπαθήσει να παλέψει ως το τέλος για να βελτιώσει την ως τώρα 13η θέση του.
Θα ακολουθήσει και δεύτερο μέρος με τις αρνητικές εκπλήξεις του πρώτου μισού της σεζόν του 2016.
Μπορείτε να δείτε εδώ τη βαθμολογία.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify