Εξελίξεις έχουμε ενόψει του 2017 στο WRC, καθώς το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού επιβεβαίωσε ότι κανένας ιδιώτης δεν θα μπορεί να έχει πρόσβαση στα νέας γενιάς αυτοκίνητα του WRC.
Τα νέα από το meeting του Τορίνο σημαίνουν ότι οι ιδιώτες πρέπει να δηλώνονται σαν εργοστασιακοί οδηγοί από τις κατασκευάστριες.
Το συμβούλιο θέλει να περιορίσει τον αριθμό αυτών που θα συμμετέχουν με τα πιο γρήγορα και ισχυρά αυτοκίνητα του 2017.
Η απόφαση αυτή σημαίνει ότι έρχεται το τέλος των ιδιωτικών ομάδων όπως του Lorenzo Bertelli και Martin Prokop, αλλά η M-Sport έχει μεγάλη ιστορία σαν ιδιωτική ομάδα μαζί με την εργοστασιακή ομάδα κάτω από την ομπρέλα της M-Sport World Rally Team.
Οι ιδιώτες οδηγοί θα παίρνουν έγκριση από την FIA πριν καν δοκιμάσουν το αυτοκίνητο.
Η M-Sport θα είναι η μόνη ομάδα που θα τρέχει ιδιωτικά αυτοκίνητα την επόμενη σεζόν.
Η Volkswagen, η Hyundai, η Τοyota και η Citroen αναμένεται να εστιάσουν στα τρία εργοστασιακά τους αυτοκίνητα.
Νωρίτερα τον περασμένο μήνα, ο υπεύθυνος της FIA για το WRC Jarmo Mahonen εξέφρασε την επιθυμία του για πιο «σφιχτούς» κανονισμούς για την έγκριση των οδηγών.
«Πρέπει να έχουμε υπό έλεγχο αυτά τα αυτοκίνητα, αλλά θέλουμε να το κάνουμε πιο χαλαρό από την superlicence, δήλωσε.
«Αυτά τα αυτοκίνητα θα χρησιμοποιούνται μόνο από τους οδηγούς των κατασκευαστών κι έχοντας πάρει έγκριση από μας. Αυτό μας δίνει τον έλεγχο.»
Ο Mahonen θέλει να προλάβει το ενδεχόμενο ένας μη ικανός οδηγός να μπορεί να αγωνιστεί «αν ένας οδηγός πάει στο Malcolm Wilson και του δώσει 1 εκ. λίρες για ένα αυτοκίνητο του 2017.»
Πρόσθεσε: «Σήμερα, μπορείς να βάλεις τα λεφτά και να οδηγήσεις το αμάξι και εμείς πρέπει να το περιορίσουμε αυτό.
«Θα βλέπουμε τις ικανότητες κάθε οδηγού που κάνει αίτηση.
«Θέλουμε οι οδηγοί που έχουν λεφτά να τρέχουν με αυτά τα αυτοκίνητα; Όχι δεν το θέλουμε.
«Ούτε οι 18χρονοι οδηγοί που έρχονται να κάνουν τον πρώτο τους αγώνα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα να συμμετέχουν με αυτά.»
Επίσης επισημοποιήθηκε ότι οι ομάδες δεν είναι υποχρεωμένες να δηλώνουν τον πρώτο τους οδηγό.
Τώρα, η κάθε ομάδα πρέπει να δηλώσει έναν οδηγό που θα αγωνιστεί τουλάχιστον στους 10 από τους 14 αγώνες.
Ωστόσο,η FIA δεν έχει ξεκαθαρίσει αν υπάρχουν σχέδια που θα επιτρέπουν στις ομάδες να συμμετέχουν με τρεις οδηγούς, με τους δύο που θα τερματίσουν ψηλότερα να παίρνουν βαθμούς.
Υπάρχουν πολλές φήμες για αυτό τον κανονισμό, που χρησιμοποιήθηκε τελευταία φορά το 2003, θα επιστρέψει την επόμενη χρονιά.
Τέλος, η FIA εξετάζει το ενδεχόμενο να μειώσει τους βαθμούς ανάλογα με τα χιλιόμετρα.
Από του χρόνου πρέπει να αγωνιστεί ένας οδηγός τουλάχιστον στο 75% των ειδικών για να πάρεις όλους τους βαθμούς. Τώρα χρειάζεται να ολοκληρώσει μόνο το μισό rally.
Οι μισοί βαθμοί θα δίνονται από το 2017 αν έχει συμπληρώσει το 50 με 75% του αγώνα, ενώ θα πάρει το 1/3 των συνολικών βαθμών αν έχει αγωνιστεί στο 25 με 50% του αγώνα.
Όποιος έχει αγωνιστεί κάτω από το 25% δεν θα πάρει βαθμούς.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify