Αποκλεισμός για τον Felipe Massa στο Grand Prix της Βραζιλίας, αφού τα ελαστικά του βρέθηκαν σε υψηλότερες του επιτρεπτού θερμοκρασίες.
Πιο συγκεκριμένα, η FIA έχει θεσπίσει ως ανώτατο όριο θερμοκρασίας στο οποίο τα ελαστικά πρέπει να έχουν ανώτατη θερμοκρασία πριν την έναρξη του αγώνα, τους 110 βαθμούς κελσίου (τεχνική οδηγία TD/029-15), όμως το πίσω δεξιά ελαστικό της Williams του Βραζιλιάνου βρέθηκε να είναι 27 βαθμούς πάνω από αυτή τη θερμοκρασία.
Ως αποτέλεσμα, ο Massa αποκλείστηκε από τον αγώνα, έχοντας τερματίσει αρχικά στην όγδοη θέση. Αυτή η εξέλιξη φέρνει τον Romain Grosjean στην θέση του Βραζιλιάνου, τον Max Verstappen ένατο και τον Pastor Maldonado στην τελευταία θέση των βαθμών.
Αυτός είναι ο δεύτερος αποκλεισμός για τον Felipe Massa, μετά το Καναδικό Grand Prix του 2007, όταν και είχε αποκλειστεί καθώς εξήλθε από το pitlane, ενώ το φανάρι στην έξοδο του ήταν κόκκινο.
Η Williams επιβεβαίωσε πως θα καταθέσει έφεση πάνω σε αυτή την απόφαση με τον Rob Smedley να δηλώνει για το συμβάν: “Έχουμε 2 ανεξάρτητους σένσορες, έναν στο εσωτερικό της κουβέρτας που μας δείχνει πια είναι η θερμοκρασία στην επιφάνεια των ελαστικών, που μας έδειχνε πως αυτή ήταν σε συμφωνία με τους κανονισμούς. Μάλιστα, την τελευταία φορά που το ελέγξαμε ήταν στους 104 βαθμούς”
“Η επόμενη μέτρηση που έχουμε ήταν από το μονοθέσιο, που έλεγε ότι η θερμοκρασία στο πίσω δεξιά ελαστικό ήταν στους 107 βαθμούς. Οπότε έχουμε 2 μετρήσεις, που και οι 2 λένε πως ήμασταν μέσα στους κανονισμούς και έχουμε τα δεδομένα να το αποδείξουμε.”
“Επιπλέον, έχουμε ανεξάρτητες ενδείξεις από τις κουβέρτες, τους αισθητήρες στο αυτοκίνητο, αλλά και από τους μετρητές της FIA, που τις έκανε η Pirelli για εμάς μετά τα όσα έγιναν με τις Mercedes στην Ιταλία. Ακόμη και πέρα αυτά, ο σένσορας που χρησιμοποιούμε, φροντίσαμε να είναι ο ίδιος με αυτόν που χρησιμοποιεί η FIA και κάνουμε ίδιες χρήσεις όλο το τριήμερο για να φροντίσουμε για τυχόν λάθη. Δεν υπάρχει καμία εξήγηση. Μας εξήγησαν ότι οι άλλες 2 μετρήσεις δεν ήταν κανονικές και μόνο αυτή της FIA θα έπρεπε να ληφθεί υπόψιν των αγωνοδικών”
“Εάν η διαφορά ήταν στους 27 βαθμούς, θα το είχαμε αντιληφθεί. Μιλάμε για διαφορά 2,4-3 psi, αλλά η μέτρηση των μηχανικών στο grid ήταν κανονική. Εάν υπήρχε τέτοια απόκλιση, η πίεση θα ήταν πολύ μεγαλύτερη, από ότι σε όλο το τριήμερο. Θα ήταν τεράστια ανωμαλία, καθώς θα ήταν 3 psi μεγαλύτερη απ’ ότι το ελάχιστο της Pirelli. Θα είχε εμφανιστεί σε κάποιο σημείο αλλά δεν έγινε τίποτα τέτοιο.”
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify