Ύστερα από αρκετό καιρό το TotalRacing.gr επέστρεψε με μια δυνατή συνέντευξη αυτή την φορά μιλάμε με τον Giancarlo Minardi οποίος σε αυτό το δεύτερο και τελευταίο μέρος της συνέντευξης απαντάει σε ερωτήσεις που αφορούν γενικότερα θέμα της Formula 1, μακριά από τη σφαίρα του επίκαιρου.
Ο Giancarlo Minardi είναι γεννημένος στις 18 Σεπτεμβρίου του 1947 στην πόλη Faenza της Ιταλίας κι ασχολήθηκε από μικρή ηλικία με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό με αποκορύφωμα την είσοδο της ομάδας του στην F1.
H Minardi έκανε το ντεμπούτο της στη F1 το 1985 ύστερα από μια σειρά επιτυχιών σε κατώτερες κατηγορίες. Μπορεί σχεδόν ποτέ να μην ταλαιπώρησε τις μεγαλύτερες ομάδες από πλευράς ανταγωνιστικότητας, κατάφερε ωστόσο να παραμείνει ζωντανή τη στιγμή που άλλες ομάδες με μεγαλύτερα μπάτζετ -όπως για παράδειγμα η Larrousse, η Arrows και η Prost- έκλειναν για πάντα τις πόρτες τους. Ανεξαρτήτως αποτελεσμάτων και βαθμών πάντως, η Minardi θεωρήθηκε και όχι άδικα ως η ομάδα που έφερε στο χώρο νέα ταλέντα, ακόμα και πρωταθλητές. Τρανό παράδειγμα ο Fernando Alonso ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του στην Formula 1 με την Ιταλική ομάδα.
Ακολουθεί το δεύτερο μέρος της συνέντευξης:
- Ποια ήταν η καλύτερη και ποια χειρότερη στιγμή στην καριέρα σας στην Formula1;
Σίγουρα η χειρότερη στιγμή της καριέρας μου στην Formula1 ήταν όταν αναγκάστηκα το 2005 για διάφορους λόγους να πουλήσω την ομάδα μου στην Red Bull γιατί δεν μπόρεσα να αποδείξω κάποιες ιδέες που είχα στο μυαλό και που ήθελα να υλοποιήσω. Η καλύτερη στιγμή της καριέρας μου ήταν όταν κάναμε την είσοδο μας στη Formula1, όταν ένα μονοθέσιο της Minardi μπήκε στην πίστα στις 5 Απριλίου του 1985 εγώ και οι συνεργάτες μου ήμασταν στον έβδομο ουρανό πετυχαίνοντας τον στόχο μας. Όπως συμβαίνει και στην ζωή υπήρξαν καλές και δύσκολες στιγμές που είναι μέρος και της διοίκησης μιας ομάδας Formula1 που για μένα είναι ένα πολύ δύσκολο επάγγελμα. Είναι χρήσιμες και οι καλές και οι δύσκολες στιγμές είναι εμπειρίες που μέρα με την μέρα εμπλουτίζουν την ζωή σου.
- Γιατί τα τελευταία χρόνια δεν υπήρξε κανένας Ιταλός οδηγός στο γκρίντ;
Τα τελευταία χρόνια δεν υπήρχε στη Formula1 μια ομάδα σαν την Minardi που όπως στην δεκαετία του 90 ένας από τους σκοπούς της ήταν η προώθηση νέων και Ιταλών οδηγών. Σήμερα βλέπουμε τα λάθη που κάναμε στο παρελθόν, δεν κοιτάξαμε το πως θα αναπληρώσουμε το κενό των Fisichella, Trulli και Liuzzi και σύγχρονος η οικονομική κρίση έπληξε ιδιαιτέρως την Ιταλία.Επιπλέον η Ιταλία δεν έχει μια δίκια της ομάδα που προωθεί τους Ιταλούς νέους οδηγούς στην Formula1, η Toro Rosso είναι στα χέρια της Red Bull και για αυτό προωθεί τους οδηγούς της Red Bull, ενώ και η Ferrari δεν δίνει ευκαιρίες στους νέους οδηγούς της . Η ACI(Ιταλική αυτοκινητιστική λέσχη) κάνει μεγάλες προσπαθείς στην προώθηση νέων Ιταλών οδηγών προς την Formula1. Αυτό αποδεικνύεται στην απόφαση της Red Bull να δώσει θέση βασικού οδηγού στον 17χρονο Max Verstappen στην Toro Rosso ο οποίος στην Imola πάλεψε στα ίσα κόντρα στους Antonio Fuoco και Antonio Giovinazzi δυο οδηγοί που προέρχονται από τα προγράμματα νέων οδηγών της ACI που τους βοήθησε από τα kart μέχρι σήμερα στην Formula3. Δεν χουν τίποτα να ζηλέψουν από τον Verstappen ο οποίος θα κάνει το ντεμπούτο στην Formula1 του χρόνου. Αυτό που μας λείπει σήμερα είναι μια ομάδα που μπορεί να αναλάβει αυτά τα παιδιά στην Formula1 και η οικονομική μας δυνατότητα τα τελευταία χρόνια δυσκολεύει αυτό το έργο. Τέλος πρέπει η Ιταλία να ανακτήσει ένα διεθνές πρεστίζ το οποίο έχει χαθεί τα τελευταία χρόνια.
- Ποιος είναι ο καλύτερος οδηγός της Formula1 τα τελευταία χρόνια και ποιος ο καλύτερος όλος των εποχών;
Για μένα ο Alonso είναι ο πιο γρήγορος και ολοκληρωμένος οδηγός που υπάρχει στην Formula1 τα τελευταία χρόνια. Όσο για τον καλύτερο οδηγό όλων τον εποχών, είναι αδύνατον να απαντήσω γιατί υπήρξαν διάφορες γενιές και η κάθε γενιά είχε τον καλύτερο της οδηγό που δύσκολα μπορούν να συγκριθούν μεταξύ τους. Ήδη ο Alonso είναι στο τέλος της γενιάς του, δεν γίνεται να συγκρίνεις τον Fernando με τον Schumacher διότι ο Schumacher ξεκίνησε στο τέλος της γενιάς του Senna και δυστυχώς δεν είδαμε την αλλαγή της σκυτάλης μεταξύ αυτών του Senna και του a Schumacher. Πιστεύω ότι η κάθε γενιά είχε τα χαρακτηριστικά της και τις δυσκολίες της, μπορούμε μόνο να κάνουμε μια ανάλυση των καλύτερων της κάθε γενιάς. Ο Fangio ήταν ο καλύτερος οδηγός της γενιάς του, μετά είχαμε τον Clark, μετά τον Prost, μετά τον Senna, μετά τον Schumacher και τα τελευταία χρόνια τους Alonso και Vettel. Για μένα είναι δύσκολο να συγκριθούν αυτοί οι οδηγοί γιατί αλλάξανε τα μονοθεσία και οι κανονισμοί.
- Τι πιστεύετε για τους νέους τεχνικούς κανονισμούς της φετινής σαιζόν;
Θεωρώ πως η Formula1 πρέπει να είναι η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μάλλον φέτος η FIA επέβαλλε υπερβολικά πολλές αλλαγές ή κάποιος ήταν πολύ καλός όπως η Mercedes. Η Mercedes η οποία είχε την ικανότητα να εξελίξει αυτί την τεχνολογία με αποτέλεσμα αυτοί οι κανονισμοί να δώσουν ένα τεράστιο πλεονέκτημα στην Mercedes. Πιστεύω ότι αυτές οι νέες τεχνολογίες όπως το ERS και οι νέοι κινητήρες έπρεπε να είχαν εξελιχθεί πρώτα περισσότερα στους αγώνες αντοχής, όπου είναι παρόν η Toyota, Porsche και η Audi. Θεωρώ πως μάλλον αυτές οι τεχνολογίες είναι πιο κατάλληλες σε αγώνες των 12 και 24 ωρών γιατί όπως είπα η Formula1 είναι η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και της ταχύτητας, αυτή είναι η γνώμη μου. Παρόλα αυτά παρακολουθούμε ένα πρωτάθλημα που στη αρχή δεν υποσχόταν τίποτα καλό, εκτός από την κυριαρχία της Mercedes μας πρόσφερε αρκετές μάχες και συγκινήσεις και ένα γρήγορο ρυθμό εξέλιξης.
- Ποια είναι η γνώμη σας για την επικείμενη είσοδο της ομάδας του Gene Haas, μιας αμερικανικής ομάδας στην Formula 1;
Καταρχάς θα ήθελα να του ευχηθώ καλή επιτυχία διότι πήρε μια πολύ δύσκολη απόφαση. Το να φτιάξεις μια ομάδα από το μηδέν είναι πολύ δύσκολο. Οι Αμερικάνοι έχουν διαφορετική νοοτροπία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό σε σχέση με τους Ευρωπαίους. Βλέπω ότι θα στηριχθεί αρκετά στο Maranello και ελπίζω ότι θα του δώσουν τις σωστές οδηγίες ώστε να εξελιχθεί, ειδικά γιατί υπάρχει και μια παράδοση που θέλει τους Αμερικανούς να μην τα πηγαίνουν καλά στην Formula1.
- Είστε υπέρ ή κατά στην εισαγωγή ενός τρίτου μονοθέσιου από πλευράς των κορυφαίων ομάδων;
Είμαι κατά αυτής της ιδέας γιατί η μείωση των ομάδων θα είναι μια ήττα για την Formula1. Η διαχείριση του τρίτου μονοθέσιου δεν είναι εύκολη από τεχνικής και οικονομικής πλευράς. Πιθανόν αυτοί που σκέφτηκαν αυτή την ιδέα δεν υπολόγισαν αυτά τα προβλήματα που μπορούν να εμφανιστούν. Για μένα θα είναι ένα λάθος που δύσκολα μπορεί να διορθωθεί.
- Έχετε επισκεφθεί ποτέ την Ελλάδα; Τι πιστεύετε για της φήμες περί κατασκευής πίστας Formula1 στην Ελλάδα;
Για μένα η Ελλάδα αποτέλεσε ένας προορισμός διακοπών όταν η Formula1 μου το επέτρεπε. Έκανα το γύρο των ελληνικών νησιών με βάρκα μαζί με φίλους μου, αισθανόμουν πάντα άνετα στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα λείπει μια πίστα διεθνών προδιαγραφών,αλλά αυτή την στιγμή μάλλον υπάρχουν άλλες προτεραιότητες. Σίγουρα η Formula1 όπως έχουμε δει αρκετές φορές, είναι μια σπουδαία διαφήμιση για μια χώρα. Η Ελλάδα είναι μια χώρα που βασίζεται κυρίως στον τουρισμό και πιθανόν ένα γκραν πρι στην Ελλάδα θα βοηθούσε ακόμα περισσότερο την προβολή της στον κόσμο. Δεν ξέρω κατά πόσο αυτό το πρότζεκτ μπορεί να υλοποιηθεί σε αυτές τις στιγμές που επικρατούν μεγάλες οικονομικές δυσκολίες.
Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον Giancarlo Minardi για την μεγάλη συνέντευξη που μας παραχώρησε.
Αν θέλετε να ακολουθήσετε τον Minardi στο διαδίκτυο μπορείτε να τον βρείτε στα παρακάτω Link:
1) Το site της Minardi : http://www.minardi.it/international/
2) Το Facebook της Minardi : https://www.facebook.com/minardi
3) Το Twitter της Minardi : https://twitter.com/minardi09
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify