Blog:Δημήτρης Μπίζας|Είναι τα 17 καλή ηλικία για να οδηγείς με 5G;

Πριν το Grand Prix του Βελγίου έγινε γνωστό ότι η ομάδα της Toro Rosso (θυγατρική της Red Bull και μέλος του Red Bull Academy) θα έδινε την μία εκ των δύο θέσεων στο κόκπιτ στον 16χρονο τώρα, 17χρονο το 2015, Max Verstappen, γιο του πρώην οδηγού της F1 Jos Verstappen. Συνέπεια αυτού η απομάκρυνση του Jean-Eric Vergne από την ομάδα, με την ιταλική ομάδα να διαθέτει για το 2015 το πιο νεανικό δίδυμο στην ιστορία του σπορ: τον 20άρη Daniil Kvyat και τον 17άρη Max.

Όπως ήταν φυσικό, με την ανακοίνωση της απόκτησης του νεαρού Ολλανδού από τους Κόκκινους Ταύρους ο χώρος της Formula 1 βούηξε και όλοι είχαν να πουν για το πόσο μικρός είναι ο Max που μόλις στα 17 του θα τρέχει σε ένα άθλημα που δε φημίζεται για την ευκολία του. Και δεν εννοώ την καθαρά οδηγική. Ας μην κρυβόμαστε, τα μονοθέσια πια είναι σαφώς πιο εύκολα ως προς την οδήγηση. Με την αυξημένη κάθετη δύναμη, την μικρότερη ροπή και τα περιορισμένα μεν υπαρκτά δε ηλεκτρονικά βοηθήματα, ο οδηγός δεν χρειάζεται να διαθέτει πλέον την φυσική κατάσταση οδηγών όπως αυτή του Schumacher ή του Senna.

Η δυσκολία έγκειται κυρίως στην δημοσιότητα και στο πώς θα τη διαχειριστεί ένας μαθητής της Β’ Λυκείου. Γιατί αυτό είναι ο Max. Ένας έφηβος που σιγά-σιγά φτάνει στο στάδιο της ενηλικίωσης. Και τώρα θα πρέπει να μεγαλώσει απότομα, εξαναγκασμένα. Θα πρέπει να σκληρύνει πέραν της ηλικίας του. Δημοσιογράφοι, managers, μηχανικοί όλοι κάτι θα περιμένουν από αυτόν τον πιτσιρικά. Μπορεί να είναι αρχικά επιεικείς μαζί του, θα τον συμβουλεύσουν και σίγουρα θα τον κατευθύνουν, αλλά πόσο έτοιμος μπορεί να είναι ένας τόσο νεαρός οδηγός για να αντέξει το βάρος της θέσης σε ένα μονοθέσιο στο επίπεδο της F1;

Δε λέω, η Toro Rosso δεν παλεύει για το πρωτάθλημα ούτε θα ζητήσει από τον ίδιο κάτι που δεν θα είναι σε θέση να εκπληρώσει. Ωστόσο, οφείλει να αποδείξει πρώτα στον ίδιο του τον εαυτό και μετά σε όλους τους υπόλοιπους (επικριτές και μη) ότι αξίζει μία θέση στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πόσοι και πόσοι νέοι (όχι τόσο νέοι αλλά νέοι) με έντονες φιλοδοξίες και πλούσιες περγαμηνές δεν εισήλθαν σε αυτό τον χώρο για να γίνουν οι μελλοντικοί πρωταθλητές με κάποια Ferrari ή McLaren. Πόσοι και πόσοι ακόμη πιο φιλόδοξοι δεν έψαξαν για κάτι καλύτερο αλλά τελικά κινήθηκαν σε ρηχά, πολύ ρηχά νερά.

Όπως και να το κάνουμε, είναι ένα στοίχημα η είσοδος ενός οδηγού στην F1. Ειδικά όταν αυτός είναι ακόμη ανήλικος. Σκεφτείτε το πιο απλό και συνάμα τραγελαφικό πράγμα: στην Ελλάδα το δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου βγαίνει μετά τα 18 και ο Max Verstappen στα 17 του θα οδηγεί ένα μονοθέσιο 1.600cc με αρκετή ροπή και πολλά G.

‘Επειτα, ένα πιθανό ενδεχόμενο είναι και τα προβλήματα στην προσωπική ζωή του Ολλανδού. Ένας απλός, καθημερινός 17χρονος στην Ολλανδία (και σε κάθε άλλη χώρα) βγαίνει για καφέ με τους φίλους του, διαβάζει τα μαθήματά του, πηγαίνει σχολείο, ζει σαν παιδί γιατί είναι ακόμα παιδί που φτάνει στην επόμενη φάση της ζωής του. Όχι όμως και ο Max. Εκείνος θα χρειαστεί από τον Γενάρη του 2015 να είναι στο εργοστάσιο της ομάδας, μετά στη Jerez για τα πρώτα χειμερινά tests, μετά στην Αυστραλία, την Μαλαισία κ.ο.κ. Εν ολίγοις, χάνει την παιδικότητα που έχει δικαίωμα να ζει για λίγο ακόμα. Ήδη είναι από πίστα ανά τον κόσμο για τα πρωταθλήματα που έχει τρέξει (τώρα είναι στην F3) και σίγουρα ξέρει πως είναι να αλλάζεις χώρα πιο γρήγορα και από πουκάμισο. Η βαρύτητα που έχει, όμως, αυτή η αλλαγή τοποθεσίας, κλίματος και ώρας στην F1 πολλαπλασιάζεται και θα πρέπει να προσαρμοστεί όσο πιο γρήγορα μπορεί σε αυτό.

Σε γενικές γραμμές, θα έλεγε κανείς πως οι γνώμες διίστανται για τον Max. Υπάρχουν εκείνοι που είναι κάθετοι ως προς την μη είσοδό του ακόμη στην Formula 1 και εκείνοι που πιστεύουν ακράδαντα στις δυνατότητές του και περιμένουν πολλά από αυτόν. Όλοι, όμως, ανεξαιρέτως αναμένουν κάτι ξεχωριστό από τον Ολλανδό. Κάτι που θα ταράξει εκ νέου τα νερά και θα δώσει σε δημοσιογράφους και παλαίμαχους οδηγούς να πουν κάτι για να φανούν. Και αν στο ενδιάμεσο δείξει ότι αξίζει τη θέση που απλόχερα του δίνεται πριν καν ενηλικιωθεί, αυτό θα είναι ευχής έργον.

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

F1|Hakkinen:«Ο Verstappen είναι πολύ μικρός».

Next Article

F1|Ο Max Verstappen τράκαρε.

Related Posts
Περισσότερα

F1 2020: Ένας οδηγός για τις χειμερινές δοκιμές και πώς να τις απολαύσετε

[dropcap size=big]Δ[/dropcap]ύο εβδομάδες απομένουν για την έναρξη των χειμερινών δοκιμών (19/2 στη Βαρκελώνη), και είναι σώφρων να θυμάται…