Μετά την ξαφνική ανακοίνωση της Volkswagen ότι αποχωρεί από το WRC, ο Sebastien Ogier, μετά από δοκιμές που έκανε με την ομάδα, ανακοίνωσε ότι θα αγωνιστεί με την M-Sport το 2017.
Με αυτή την απόφαση του Ogier κλείνει μία μεγάλη περίοδος που η αγγλική ομάδα δεν είχε έναν κορυφαίο οδηγό. Η M-Sport από το 1996 είχε αναλάβει την προετοιμασία, αλλά και την συμμετοχή των αυτοκινήτων της Ford στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally. Την πρώτη σεζόν της είχε για οδηγούς τον 2 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Carlos Sainz, και τον Francois Delecour, που αγωνίστηκε μόνο στην Σουηδία, τον Stig Blomqvist που αγωνίστηκε στο Rally Σαφάρι και τον Bruno Thierry. Το 1997 στην ομάδα ήρθε και ο Juha Kankkunen, που αντικατέστησε τον Armin Schwarz. Από το 1999 μέχρι και το 2002 είχε για οδηγικό δίδυμο τους Carlos Sainz και Colin McRae.
Έτσι, με την αποχώρηση των McRae και Sainz ξεκίνησε μία μικρή «κατηφόρα» για την ομάδα, αφού το νέο της οδηγικό δίδυμο ήταν αρκετά μικρό σε ηλικία και με λίγες εμπειρίες. Το δίδυμο που επέλεξε ήταν οι Markko Martin και Francois Duval. Το 2005 αντικαταστάθηκαν από τους Toni Gardemeister και Roman Kresta, με τον Φινλανδό να ανεβαίνει τρεις φορές στο βάθρο.
Το 2006 ήρθε η ανάκαμψη για την M-Sport αφού πλέον είχε τον 2 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Marcus Gronhom και το νεαρό Mikko Hirvonen. Με την πρώτη χρονιά του νέου Focus κατάφερε να κατακτήσει τον τίτλο των κατασκευαστών, που ήταν το πρώτο της Ford από το 1979! Το δίδυμο αυτό άλλαξε όταν ο Gronholm αποφάσισε να αποσυρθεί στο τέλος του 2007, με τα ηνία της ομάδας να παίρνει ο Mikko Hirvonen, με τον νεαρό και πολλά υποσχόμενο, τότε, Jari-Matti Latvala να έρχεται δίπλα του. Επίσης κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά
Το 2012, μέσα στις αμφιβολίες για το μέλλον της ομάδας στον θεσμό λόγο της παγκόσμιας κρίσης, ο Hirvonen πήρε την απόφαση να αφήσει την ομάδα για να πάει στην «μεγάλη αντίπαλο» Citroen. Την θέση του Φινλανδού κάλυψε ο πρωταθλητής του 2003 Petter Solberg.
Στις 26 Νοεμβρίου του 2012 η M-Sport ανακοίνωσε ότι την επόμενη σεζόν θα αγωνίζεται με την χορηγία του Qatar και οδηγοί της θα είναι οι Mads Ostberg και Nasser Al-Attiyah. Επίσης, στην ομάδα θα βρίσκονταν και οι Evgeny Novikov και Thierry Neuville. Ο Latvala έφυγε για την άρτι αφιχθείς Volkswagen.
Αυτό ήταν το σημείο που άρχισε η μεγάλη πτώση της ομάδας. Το 2013 οι οδηγοί της ομάδας ήταν οι Thierry Neuville και Nasser Al-Attyah, ενώ στην μικρή ομάδα ήταν οι Mads Ostberg και Evgeny Novikov. Το 2014 στα bucket τον Fiesta ήταν οι Mikko Hirvonen και Elfyn Evans. Το 2015 ο Hirvonen πήρε την απόφαση να αποσυρθεί από την ενεργό δράση, και την θέση του κάλυψε ο Ott Tanak. Η χρονιά ήταν απογοητευτική για την ομάδα της Cumbria, έτσι το 2016 έδιωξε και τους δύο οδηγούς της, με το δίδυμο της για το 2017 να είναι οι Mads Ostberg και Eric Camilli, που όπως αποδείχθηκε δεν απέδωσε καθόλου.
Μετά από όλα αυτά, έρχεται σαν κεραυνός εν αιθρία η ανακοίνωση της αποχώρησης της Volkswagen, με τους τρεις οδηγούς της να μένουν ελεύθεροι στο τέλος της σεζόν. Ο Malcolm Wilson έδειξε αμέσως το ενδιαφέρον του για τον 4 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastien Ogier. Μετά το τεστ με την Toyota ο Γάλλος δοκίμασε με την M-Sport, όπου και τελικά υπέγραψε μερικές μέρες αργότερα. Ο Wilson ήταν αποφασισμένος να δώσει τα πάντα για να πάρει τον Ogier, αφού το 2005 δεν είχε καταφέρει να πάρει στην ομάδα του τον Sebastien Loeb.
Ο τετράκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής ήταν η μόνη ελπίδα της ομάδας να ανέβει γρήγορα ξανά στην κορυφή. Πέρα από τις οδηγικές ικανότητες του Ogier, η αλλαγή των κανονισμών συνεισφέρει στην ανοδική πορεία που θέλει να ακολουθήσει η ομάδα. Το νέο Fiesta είναι το καλύτερο αμάξι που έχει κατασκευάσει η M-Sport σύμφωνα με τον Wilson, ο οποίος έκανε και το πρώτο τεστ του αυτοκινήτου! Παράλληλα, στο πλευρό του Ogier θα βρίσκεται ο Ott Tanak που φαίνεται ότι μπορεί να παλέψει για νίκες, αλλά έχει να μάθει και πολλά από τον Γάλλο. Το μόνο που μένει είναι να βάλουν όλοι το κεφάλι κάτω, να δουλέψουν και να ανέβουν πάλι ψηλά.
Μετά από όλες αυτές τις μέτριες έως κάκιστες χρονιές εμφανίστηκε το φως στο τούνελ για μία ομάδα που κατέχει ένα αρκετό κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας του WRC. Ας ελπίσουμε να ανέβει πάλι ψηλά ώστε να δούμε ένα αρκετά ανταγωνιστικό πρωτάθλημα.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify