Η απόφαση του Daniel Ricciardo να υπογράψει με τη Renault για τα επόμενα δύο χρόνια έπεσε σαν «βόμβα» στον χώρο της F1. Ο ‘Danny Ric’ όμως, θέλει να ακολουθήσει το παράδειγμα του Lewis Hamilton.
Το 2012, ο Eddie Jordan γινόταν ο πρώτος άνθρωπος που, στον αέρα της βρετανικής τηλεόρασης, αποκάλυπτε πως ένα deal ανάμεσα σε Lewis Hamilton και Mercedes θα ανακοινωθεί εντός ημερών, δίνοντας τέλος στην 5ετή πορεία του Βρετανού στη McLaren. Υπήρχαν φήμες, αλλά όταν έγινε επίσημο, η κοινή γνώμη χωρίστηκε.
Αρκετοί έλεγαν πως αυτή η απόφαση δεν έχει καμία λογική: η McLaren εκείνη την περίοδο ήταν σταθερά στις top 3 ομάδες, με τις νίκες και τα βάθρα να αποτελούν τους ρεαλιστικούς στόχους της. Η Mercedes, η ομάδα για την οποία ο Hamilton άφηνε το Woking, ήταν ένα δυνατό εργοστάσιο, αλλά ακόμα δεν είχε πετύχει κάτι σημαντικό. Είχε μία νίκη το 2012, αλλά δεν υπήρχε η προοπτική για κάτι καλύτερο στο εγγύς μέλλον.
Ο αντίλογος ήθελε τον Hamilton πρωταθλητή με τους Γερμανούς μέσα στα επόμενα χρόνια. Με την ραγδαία αλλαγή των κανονισμών στους κινητήρες το 2014, η Mercedes θα στόχευε στο να εκμεταλλευτεί τις συνθήκες και να πετύχει τον στόχο της, που ήταν η κατάκτηση τίτλων.
Τότε, όμως, λίγοι πίστευαν στην δυναμική του Brackley και του Brixworth, κι όλοι ήξεραν, διότι το έβλεπαν ιδίοις όμμασι, ότι η McLaren είναι μία άκρως ανταγωνιστική ομάδα.
Τα πράγματα άλλαξαν γρήγορα, μέσα σε δύο χρονιές. Κι αυτό μπορεί να συμβεί και με την περίπτωση του Daniel Ricciardo.
Ο Αυστραλός εγκαταλείπει τη Red Bull, γιατί ήθελε μία νέα πρόκληση. Αμέσως είδε τι επιλογές είχε. Η Ferrari ήταν διστακτική, αφού δίνει προτεραιότητα στον Raikkonen, εξετάζοντας παράλληλα και την επιλογή του Leclerc. Η McLaren, αν και θετική στο ενδεχόμενο συνεργασίας μαζί του, είναι σε μία δυσμενή θέση αυτή την περίοδο, και κανείς δε γνωρίζει πότε θα βγει από αυτήν.
Ωστόσο, το «αουτσάιντερ» της υπόθεσης, η Renault, είναι μία εργοστασιακή ομάδα, με σταθερά ανοδική πορεία από το 2016, όταν κι επέστρεψε στο σπορ, και με ένα σαφές πλάνο για το μέλλον. Ήταν η σωστή απόφαση. Μπορεί να μοιάζει σαν «λύση ανάγκης», αλλά θυμίζει σε όλα την αντίστοιχη απόφαση του Hamilton έξι χρόνια πριν.
Φαινομενικά, ο Ricciardo κάνει ένα βήμα πίσω, αλλά στην πραγματικότητα, αποφεύγει την συνεργασία της RB με τη Honda – ένα ρίσκο που κανείς δε γνωρίζει αν θα εξελιχθεί θετικά για τους Αυστριακούς. Με το να μεταβεί σε μία ομάδα που κατασκευάζει σασί και μονάδα ισχύος κάτω από την ίδια «στέγη», εξασφαλίζει ένα πολύ σταθερό μέλλον. Είναι πασιφανές ότι οι ομάδες που πετυχαίνουν στην τωρινή φάση της F1 είναι αυτές που έχουν εργοστασιακό status, όχι αυτές που συνεργάζονται με εξωτερικούς προμηθευτές.
Η Renault είναι το τρίτο εργοστάσιο της F1, και είναι διατεθειμένο να επενδύσει στο άθλημα για να μπορέσει να πετύχει, να φτάσει εκ νέου στη κατάκτηση ενός τίτλου. Κι ο Αυστραλός μπορεί να παίξει καταλυτικό ρόλο σε αυτό, ώστε να επωφεληθεί ο ίδιος, και να ανεβάσει την ομάδα του.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify