Μετά τις αλλαγές στους κανονισμούς όσον αφορά τα ίδια τα μονοθέσια, μια απόφαση σχετικά με τις μειωμένες ποινές από το επερχόμενο παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 είδε το φως της ημέρας. Πιο συγκεκριμένα το επαναπροσδιορισμένο άρθρο «38.2 α)» αναφέρει ότι πλέον θα είναι στην κρίση των αγωνοδικών να αποφασίσουν για το αν θα λάβει κάποια ποινή ο οποιοσδήποτε οδηγός έχει εμπλακεί σε κάποιο περιστατικό. Ακόμη, το άρθρο πλέον δεν προβλέπει ποινές προς τους οδηγούς, εκτός από τις περιπτώσεις όπου οι υπο εξέταση πιλότοι είναι ξεκάθαροι οι υπαίτιοι του εκάστωτε συμβάντος.
Η αλλαγή αυτή έρχεται να ενισχύσει την στροφή που προσπαθεί να πραγματοποιήσει η Formula 1 προς ένα πιο «φρέσκο» πρόσωπο και μια πιο ενδιαφέρουσα κατάσταση, όπου οι οδηγοί θα μπορούν να παλέψουν για τις θέσεις χωρίς να φοβούνται συνέχεια για τυχούσες ποινές. Έτσι τα προσπεράσματα ή τουλάχιστον οι μονομαχίες θα γίνουν συχνότερες και το άθλημα καλώς εχόντων των πραγμάτων θα επιστρέψει στις παλιές, καλές, πιο μαχητικές εποχές του. Ή μήπως όχι;
Ο κανονισμός αυτός, σε συνδυασμό με τις επανεκινήσεις από στάση μετά την εμφάνιση του safety car, αποδεικνύουν ότι ακόμα οι άνθρωποι στις ψηλές θέσεις του θεσμού δεν κατανοούν πλήρως τις ανάγκες του αθλήματος και κυρίως το τι θα μπορούσε να είναι ελκυστικό σε ένα κοινό το οποίο τα τελευταία χρόνια μειώνεται συστηματικά κάθε σεζόν. Και αυτό γιατί δεν υπάρχει μια κοινή γραμμή όσον αφορά το ύφος του αθλήματος, αφού οι κανονισμοί εντός και εκτός πίστας φαίνεται πλέον να έχουν θεσπιστεί για δυο διαφορετικά πρωταθλήματα, για δυο διαφορετικά οράματα για το πώς μπορεί να εξελιχθεί περαιτέρω η Formula 1. Από την μια έχουμε πιο ελεύθερους κανονισμούς, όπως το νέο άρθρο 38.2 α), αλλά το πεδίο δεν έχει ξεκαθαρίσει για το πώς θα είναι το κλίμα για τα μηχανικά πληρώματα των ομάδων. Καθώς τα τελευταία χρόνια τα λάθη, ή απλά σε κάποιες περιπτώσεις αστοχιών, η ατυχία των κατασκευαστών είναι παράγοντες που κοστίζουν ακριβά στις ομάδες λόγω των διαφόρων ποινών και περιορισμών που θέτονται στην ανάπτυξη των μονοθεσίων, οι διαφορές ανάμεσα στην απόδοση των αυτοκινήτων στην πίστα είναι πιο εμφανείς από ποτέ.
Επομένως, το σύνολο του κανονισμών στην Formula 1 του 2017 συνεχίζει να είναι αυστηρό απέναντι στην δουλειά των ομάδων στο εργοστάσιο και στο pit lane, αλλά πλέον αποσκοπεί στο να αφήσει τους οδηγούς να έχουν ένα μεγαλύτερο ποσοστό ελευθερίας μέσα στην πίστα. Προφανώς αυτό σηκώνει μεγάλη συζήτηση, αφού ουσιαστικά η επιτροπή πιέζει τις ομάδες ώστε οι καλύτεροι και πιο καλά εξοπλισμένοι μηχανικοί να μπορούν να παραδώσουν ένα καλύτερο μονοθέσιο και ταυτόχρονα προσπαθεί να μειώσει την διαφορά στην απόδοση μεταξύ των μηχανημάτων αυτών, επιτρέποντας και μια επαφή παραπάνω και στα χαρτιά αυτή φαίνεται να είναι η σωστή τακτική.
Αυτή η εξέλιξη όμως, εκτός από το γεγονός ότι δεν θα αποδώσει ουσιαστικά και ότι ο θεατής δεν θα νοιώσει την διαφορά αυτή μέσα από την παρακολούθηση των Grand Prix, θα οδηγήσει και σε περισσότερες εγκαταλείψεις και επακόλουθα περισσότερο δράμα στις συνεντεύξεις Τύπου ή στις δηλώσεις των οδηγών και των παραγόντων μετά από κάθε αγώνα. Εάν η σεζόν που μας πέρασε ήταν από τις πιο ακραίες των τελευταίων ετών σκεπτόμενοι τις βαρύγδουπες δηλώσεις διαφόρων ανθρώπων του αθλήματος, απαράδεκτες συμπεριφορές εντός πίστας (Verstappen σε βλέπουμε), αλλά και μια πρωτοφανή έλλειψη σταθερότητας στην απονομή ποινών σε ανησυχητικά πολλές περιπτώσεις, μπορούμε μόνο να φανταστούμε πως θα είναι η νέα σεζόν για το άθλημα.
Το πρόβλημα της Formula 1 και η αιτία μείωσης του κοινού της δεν είναι ούτε η αλλαγή στους υβριδικούς V6, ούτε η ένταξη του DRS στον θεσμό. Είναι η ψεύτικη προσπάθεια των ισχυρών ανθρώπων της F1 να επαναφέρουν λίγη «αγριάδα» από τα 80’s και τα 90’s, η οποία όμως δεν ταιριάζει με τα σημερινά δεδομένα της λίγκας, ούτε με τα άτομα τα οποία την αποτελούν. Το σημείο κλειδί θα είναι όταν η νέα διοίκηση αποφασίσει πως θα θέλει η Formula 1 να είναι στο προσεχές μέλλον, ψεύτικη ή απλή και ειλικρινής. Οι άνθρωποι κάνουν γύρους με μέση ταχύτητα πάνω από 150 χλμ/ώρα, έτσι και αλλιώς θα ήταν ενδιαφέρον. Honestly.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify