Μετά το πέρας του Grand Prix Σιγκαπούρης ο Lewis Hamilton προηγείται 40 πόντων του Sebastian Vettel και με έξι αγώνες να απομένουν στην τρέχουσα σεζόν, ο Βρετανός φαίνεται να βρίσκεται προ των πυλών για το πέμπτο του πρωτάθλημα οδηγών στην Formula 1. Στην κατάσταση αυτή, ο ρόλος της Scuderia Ferrari είναι μεγαλύτερος από ό,τι φαίνεται αρχικά, σε βαθμό μάλιστα που μπορεί να ειπωθεί σχετικά εύκολα ότι η Ferrari θα χάσει το πρωτάθλημα, παρά το ότι θα το κερδίσει η Mercedes.
Είναι γενικότερα αποδεκτό ότι η Scuderia έχει το καλύτερο μονοθέσιο στο φετινό grid, μετά από πολλά χρόνια χωρίς βλέψεις για κάποιον τίτλο, καθώς η κυριαρχία της Red Bull στην δύση της V8 εποχής και η κυριαρχία της Mercedes στην τρέχουσα, υβριδική εποχή, δεν έχουν αφήσει πολλά περιθώρια για άλλους κατασκευαστές τα τελευταία αυτά δέκα χρόνια, με εξαίρεση φυσικά το πρωτάθλημα της Brawn GP το 2009. Έτσι, όταν η SF71-H αναδείχθηκε ως το καλύτερο μονοθέσιο μετά από κάποιους αγώνες, επιδεικνύοντας υψηλούς ρυθμούς σε κάθε είδος πίστας, η κατάκτηση των δυο τίτλων φάνταζε παραπάνω από πιθανή.
Πατώντας fast-forward και φτάνοντας στον 15ο γύρο του πρωταθλήματος του 2018, η Ferrari έχει πλέον λίγες πιθανότητες να κατακτήσει το πρωτάθλημα κατασκεαστών, αλλά το ίδιο ισχύει και για τον Sebastian Vettel για το πρωτάθλημα οδηγών. Αυτό έρχεται ως άμεσο αποτέλεσμα της κακής δουλειάς συγκεκριμένων παραγόντων της ομάδας. Αν θέλαμε να σκιαγραφήσουμε τους… φταίχτες, είναι λίγο πολύ όλοι οι εργαζόμενοι στην Ferrari, εκτός από όσους εργάζονται στην ανάπτυξη των μονοθεσίων. Η ομάδα στρατηγικής του Maranello έχει αποδειχθεί κατώτερη των περιστάσεων αρκετές φορές και ειδικά τα Σάββατα κατά την διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών. Λάθος χρήση ελαστικών, κακές αποφάσεις για το πότε πρέπει να βγουν τα μονοθέσια στην πίστα στο Q3 είναι μόνο μερικά παραδείγματα της κακής λειτουργίας του pit-wall crew, με αποκορύφωμα ίσως τις κατατακτήριες του Grand Prix Βελγίου, όπου το μονοθέσιο του Kimi Raikkonen δεν είχει αρκετά καύσιμα (!) μετά από ένα σημείο, αφήνοντας τον Φινλανδό αβοήθητο να κατρακυλήσει προς τις χαμηλότερες θέσεις της δεκάδας. Με εξαίρεση την αρχή της χρονιάς, όπου το σκηνικό φαινόταν να έχει την ανάποδη φορά, με την Mercedes να μην μπορεί να… σκαρφιστεί κάποιο κόλπο με τα pit stops προκειμένου να περάσει τα μονοθέσιά της μπροστά από τους ανταγωνιστές της, τα άτομα που είναι υπεύθυνα για αυτές τις αποφάσεις φαίνεται να μην μπόρεσαν να κρατήσουν το ίδιο επίπεδο με εκείνο στην Αυστραλία.
Ταυτόχρονα, το ίδιο ή ίσως μεγαλύτερο βάρος πέφτει και στους οδηγούς και κυρίως στον Sebastian Vettel. Ο ερχομός του στο Maranello το 2015 είχε ενθουσιάσει τους υποστηρικτές της ομάδας, αφού ένας οδηγός με τέσσερεις τίτλους σίγουρα δεν είναι κάποιος τυχαίος. Δυστυχώς, στην πρώτη χρονιά όπου το μονοθέσιο είναι ικανό για την πρωτιά τον Νοέμβριο, ο Γερμανός έχει κάνει αρκετά λάθη, με το μεγαλύτερο μέχρι στιγμής να είναι εκείνο στο GP Γερμανίας, όπου χωρίς να τον πιέζει κανείς, εγκατέλειψε μετά από έξοδό του. Στον αντίποδα, το τελευταίο λάθος του Hamilton μπορεί να θεωρεί ότι είναι εκείνο στις κατατακτήριες του GP Βραζιλίας, όταν βέβαια είχε ήδη εξασφαλίσει το πρωτάθλημα οδηγών του 2017. Όσο για τον έταιρο οδηγό της Ferrari, ο Kimi Raikkonen δυστυχώς έχει περάσει το ζενίθ της καριέρας του και δεν μπορεί να αποδόσει συστηματικά τα μέγιστα μέσα στην πίστα. Μια 17χρονη πορεία στην κατηγορία αυτή προφανώς είναι μεγάλο προτέρημα όσον αφορά την ανάπτυξη ενός μονοθεσίου, αλλά όταν έχει κλειθεί να δώσει το κάτι παραπάνω, δεν έχει μπορέσει να ανταποκριθεί.
Η προηγούμενη ομάδα η οποία δεν είχε το καλύτερο πακέτο, αλλά κέρδισε και τους δυο τίτλους, είναι, ειρωνικά, η Ferrari πίσω στο μακρινό πλέον 2000, όπου πήρε σπίτι και τα δυο τρόπαια σε πείσμα της καλύτερης, τεχνικά τουλάχιστον, McLaren. Μπορεί ο λόγος για τον οποίο οι Βρετανοί δεν κατάφεραν να φτάσουν στην κορυφή να ήταν εν μέρει η (αν)αξιοπιστία των μονοθεσίων τους, αλλά υπήρξαν και αρκετά Σαββατοκύριακα χωρίς προβλήματα, όπου δεν έπαιρναν το μέγιστο 1-2. Η τωρινή απόδοση της Ferrari είναι αντίστοιχη με την τότε McLaren, εαν αφαιρέσουμε τις εγκαταλείψεις από τεχνικά προβλήματα. Η απώλειες βαθμών ήταν αποτέλεσμα ανθρώπινου λάθους μέσα στην πίστα και όχι στο εργοστάσιο.
Έτσι, η Scuderia καλείται να βρει λύσεις για το 2019, για το οποίο είναι ενδεχομένως νωρίς, δεδομένου του ότι το πρόβλημα βρίσκεται στο προσωπικό και όχι το αυτοκίνητο. Δυστυχώς οι συγκεκριμένοι παράγοντες δεν φαίνεται να είναι ικανοί να συνεργαστούν ικανοποιητικά ώστε να κερδίσουν την Mercedes και έναν από τους καλύτερους οδηγούς όλων των εποχών, ο οποίος ακούει στο όνομα Lewis Hamilton. Σε μια εποχή όπου οι περισσότεροι που ασχολούνται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό επιφανειακά, νομίζουν ότι κερδίζει πάντα το καλύτερο αυτοκίνητο ή/και ο καλύτερος οδηγός, ο κόσμος του motorsport και δη η Formula 1, είναι σε ένα πολύ πιο σύνθετο επίπεδο ομαδικότητας. Όταν η ομάδα δεν κερδίζει όμως, την αλλάζεις.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify