H Force India έχει μπει κι επίσημα υπό καθεστώς διαχείρισης, αφού τα χρέη της προς τρίτους ήταν πλέον δυσβάσταχτα και η μόνη της σωτηρία ήταν να ακολουθήσει τον δρόμο κι άλλων ομάδων που βρέθηκαν σε παρόμοια θέση στο παρελθόν. Τι σημαίνει όμως αυτό για την ομάδα; Και τι μέλει γενέσθαι;
Η είδηση που βγήκε πριν μερικές ώρες σχετικά με την προσφυγή του Sergio Perez κατά της Force India για χρέη της προς τον ίδιο, επιβεβαιώνει την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η ομάδα του Silverstone. Τα χρέη πλέον είναι τέτοια που δεν της επιτρέπουν να λειτουργεί κανονικά, μπαίνοντας έτσι σε ένα καθεστώς διαχείρισης, όπως η Caterham ή και η Manor παλιότερα.
Την προσφυγή στηρίζουν το γκρουπ Daimler/Mercedes, στο οποίο η Force India χρωστάει πάνω από 10 εκατομμύρια Ευρώ, αλλά και ο κύριος χορηγός της, BWT, με τον οποίο είχε συμφωνία σε μορφή δανείου. Αυτή η προσφυγή είναι που θέτει σε ‘administration’ την ομάδα.
Ωστόσο, αυτό δεν είναι σε καμία περίπτωση το τέλος της ομάδας – κάτι που είδαμε να συμβαίνει με τα προαναφερθέντα παραδείγματα. Άπαξ και η ομάδα μπει σε καθεστώς διαχείρισης, οι διαχειριστές πρέπει εντός 8 εβδομάδων από τον ορισμό τους να παρουσιάσουν το σχέδιο διαχείρισης προς αποδοχή στους πιστωτές και στους εργαζομένους, επιδιώκοντας είτε τη διευθέτηση της αποπληρωμής είτε, τη μεταβίβασή της ομάδας σε νέο ιδιοκτήτη, με ένα προσιτό αντίτιμο.
Σε αυτό συνηγορεί κι η δυσμενής θέσης στην οποία βρίσκεται ο Vijay Mallya. O άνθρωπος που ίδρυσε την ομάδα και της οποίας είναι ο βασικός μέτοχος, έχει τρομακτικές οφειλές προς το ινδικό δημόσιο. Αυτό σημαίνει πως έχει άμεση ανάγκη την εισροή χρημάτων, κι ένας καλός τρόπος για να συμβεί αυτό είναι η πώληση της Force India – άμεσα. Μπορεί αυτό να μην καλύψει όλο το χρέος του, όμως είναι μία καλή αρχή για να αποφύγει την φυλακή.
Όσο κι αν ο ίδιος έχει τονίσει πολλάκις πως η ομάδα δεν είναι προς πώληση, στην ουσία έχει ήδη λάβει προσφορές, με πιο αξιόλογη εξ αυτών να είναι εκείνη του Dmitry Mazepin, πατέρα του οδηγού της F3 Nikita Mazepin, ο οποίος έχει δοκιμάσει στο παρελθόν για την ομάδα. Αν ο Ρώσος δισεκατομμυριούχος προχωρήσει στην αγορά της ομάδας, αυτομάτως την απαλλάσσει από τα χρέη της, ενώ αναμένεται να έρθει σε συμφωνία με την Mercedes ώστε η Force India να γίνει η ‘Β ομάδα’ που τόσο ήθελαν οι Γερμανοί.
Σε ό,τι έχει να κάνει με την περίπτωση του Lawrence Stroll, πατέρα του οδηγού της Williams, Lance Stroll, η δική του προσφορά αφορούσε την αγορά μετοχών της ομάδας, ώστε να «επιβάλλει» τον γιο του σε αυτήν, αποχωρώντας από το Grove.
Το οδηγικό δίδυμο για το 2019
Αυτές οι εξελίξεις δεν επηρεάζουν τη Force India ως οργανισμό, αλλά κι ως ομάδα της Formula 1, αφού σε περίπτωση αγοράς της από τον Mazepin, πρέπει να θεωρείται δεδομένη η εγκαθίδρυση του γιου του στο οδηγικό line up.
Παρόλα αυτά, ήδη από την περασμένη εβδομάδα ακούγεται έντονα πως ο Esteban Ocon θα αποτελέσει παρελθόν από την ομάδα, μεταβαίνοντας στη Renault, κάτι που άφησε ανοιχτό ως ενδεχόμενο με σημερινές του δηλώσεις και ο Toto Wolff.
Επομένως, το ντόμινο των αλλαγών μπορεί να φέρει ένα οδηγικό δίδυμο ακόμα και Sergio Perez-Nikita Mazepin ή Nikita Mazepin-George Russell.
Αυτό όμως θα εξαρτηθεί απόλυτα από το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ομάδας.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify