Το F1 Live στους δρόμους του Λονδίνου ήταν η τέλεια απόδειξη πως το σπορ έχει ανάγκη την άμεση επαφή με το κοινό του.
Σε ένα event που ανακοινώθηκε μία μέρα πριν την πραγματοποίησή του, με ελεύθερη είσοδο, 10 ομάδες και 19 οδηγούς παρόντες, και live acts κατάφερε να επαναπροσδιορίσει το τι σημαίνει σε άπταιστα ελληνικά ‘fan engagement’. Το κοινό ζεστάθηκε άμεσα, η ατμόσφαιρα ηλεκτρίστηκε από τα μονοθέσια που πάτησαν στην Trafalgar Square και το άψογο στήσιμο άφησαν μία γλυκιά γεύση, αλλά και μία «απαίτηση» αυτές οι εκδηλώσεις να συνεχιστούν.
Κι αν δεν είναι πάντα εύκολο να κλείσεις το πιο κεντρικό σημείο μίας εκ των πλέον μεγάλων πόλεων του πλανήτη, μπορείς πάντοτε να βελτιώσεις την εμπειρία των θεατών εκεί που πρέπει: στην πίστα.
Ήδη το F1 Experiences, και ειδικά το πρόγραμμα με το διθέσιο που έκανε το ντεμπούτο του στην Ισπανία, βρίσκεται τώρα στο Silverstone και του χρόνου θα είναι σε κάθε αγώνα, αποτελούν μερικές κινήσεις που η προηγούμενη διοίκηση επί Ecclestone όχι απλώς αγνοούσε, αλλά απέφευγε συστηματικά.
Το θετικό είναι πως αυτό είναι μόνο η αρχή, όπως θέλησε να μας αποδείξει η Liberty Media. Οι λιγότεροι περιορισμοί στο πού μπορεί να κινηθεί ο θεατής μέσα στην πίστα ή στο paddock, τα events παράλληλα με τη δράση εντός πίστας είναι ωραίες ιδέες, σχεδόν αυτονόητες για ένα τόσο δημοφιλές άθλημα.
Το στοίχημα είναι στο να γίνει προσιτή η Formula 1, όσο προσιτό είναι επί Dorna το MotoGP ή το WRC. Και υπάρχει λόγος για αυτό.
Ρεαλιστικά να το εξετάσει κανείς, όσο πιο κοντά νιώθει το κοινό στο σπορ, τόσο αυξάνονται κι οι πιθανότητες να επιλέξει να βρεθεί σε μία πίστα κα να το παρακολουθήσει ζωντανά, να βιώσει μία ολοκληρωμένη εμπειρία. Οι άδειες κερκίδες του Nurburgring και του Hockenheim την τελευταία πενταετία ήταν ένας από τους λόγους που άφησαν και φέτος εκτός προγράμματος το Γερμανικό GP, και σε αυτό δεν ευθύνεται αποκλειστικά το «φτωχό» θέαμα. Η αναλογία τιμής εισιτηρίου-εμπειρίας κατέστη απαγορευτική στην σύγχρονη ιστορία της F1, καθώς το υψηλός κόστος παρακολούθησης ένος αγωνιστικού τριημέρου ζωντανά μπορεί να αγγίξει (μόνο για την πίστα) ακόμα και τα 500 ευρώ. Επομένως, υψίστης σημασίας είναι να δοθεί και σε αυτό ζήτημα μία λύση, ώστε να ενισχυθεί η παρουσία του κόσμου στα σιρκουί.
Επίσης, η δημοφιλία της F1, αν και μεγάλη σε ορισμένες χώρες, δεν συγκρίνεται σε καμία περίπτωση με την απήχηση που μπορεί να έχει το ποδόσφαιρο ή το μπάσκετ. Κι αυτό οφείλεται εν πολλοίς στο πώς επικοινωνείται το ίδιο το άθλημα. Ακόμα κι αν αφήσουμε εκτός εξίσωσης την περίπλοκη τεχνολογία των μονοθέσιων, που ίσως ξενίζει τον αμύητο, δεν υπήρχε μέχρι πρόσφατα καμία ουσιαστική προσπάθεια να έρθει το κοινό πιο κοντά στους ήρωές του, τα μονοθέσια. Είναι σημαντικό το άθλημα να είναι κατανοητό σε έναν μεγάλο όγκο ανθρώπων, που μπορεί να ενδιαφέρονται αλλά να μην έχουν τη δυνατότητα να μάθουν για την F1, τις λεπτομέρειές της.
Κατ’ ουσίαν, η προσέγγιση των θεατών μπορεί να αποβεί καταλυτική για το μέλλον του αθλήματος εμπορικά, εκεί δηλαδή που πονά περισσότερο από οπουδήποτε αλλού. Το φαίνεσθαι παίζει μεγάλο ρόλο πλέον, κι αυτό οι Αμερικανοί ιδιοκτήτες το έχουν αντιληφθεί από νωρίς.
Over and out.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify