Η γνωστή από καιρό μετακίνηση του Carlos Sainz στη Renault έγινε πολύ νωρίτερα από ό,τι αναμενόταν, κι αυτό επισπεύδει άμεσα και τα οφέλη από αυτή τη μεταγραφή. Τι κερδίζει η ομάδα, ο ίδιος αλλά κι ο Nico Hulkenberg;
Από τα μέσα της φετινής χρονιάς, ο Sainz είχε δείξει ουκ ολίγες φορές την πρόθεσή του να αποχωρήσει από την Toro Rosso (και κατ’ επέκταση την «οικογένεια» της Red Bull), καθώς ήθελε να κάνει το επόμενο βήμα στην καριέρα του. Όντας ήδη τρία χρόνια στην «μικρή» ομάδα, και με την προοπτική προβιβασμού στην RB να μοιάζει σχεδόν μηδαμινή, το επόμενο βήμα σήμαινε αυτομάτως τη μετακίνηση σε μία άλλη ομάδα.
Καθώς οι πρωτοπόροι είχαν ή έχουν από καιρό εξασφαλίσει τα οδηγικά τους line-up, οι επιλογές του Ισπανού ήταν ελάχιστες, με μία και μόνο εξ αυτών να αξίζει πραγματικά τον κόπο: η Renault. Τείνουμε να ξεχνάμε πως η ομάδα του Enstone είναι η τρίτη και τελευταία εργοστασιακή ομάδα του τωρινού grid, μετά τις Ferrari και Mercedes, κυρίως γιατί ακόμα ψάχνει τα «πατήματά» της, μόλις στη 2η χρονιά μετά την πλήρη επιστροφή της γαλλικής φίρμας. Ήταν η ιδανική ομάδα για να μπορέσει ο 22χρονος οδηγός να εξελιχθεί, να μη μείνει στάσιμος, όντας μέρος μίας γενιάς πολύ ταλαντούχων νέων.
Πράγματι, η μεταγραφή έγινε (ως μέρος μίας ευρύτερης συμφωνίας που συμπεριλάμβανε και τις McLaren, Honda και Toro Rosso), ο Helmut Marko έδωσε την έγκρισή του, κι ο Sainz ήδη από το προσεχές Σ/Κ θα οδηγήσει για λογαριασμό της νέας του ομάδας.
Όσο κι αν κάποιοι εντός κι εκτός της Red Bull αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής του Ισπανού το 2019 (ίσως αν τελικά φύγει κάποιος εκ των Verstappen-Ricciardo), ο ίδιος δεν σκέφτεται έτσι. Θέλει να μείνει με τους Γάλλους, γιατί γνωρίζει πως εκεί μπορεί να βρει όλα τα συστατικά για να διαγράψει μία επιτυχημένη καριέρα. Φυσικά, αν το 2018 αποβεί καταστροφικό (πράγμα δύσκολο με τα τωρινά δεδομένα) κι η Renault είναι στα επίπεδα της φετινής STR, το να γυρίσει στην «μαμά» RB θα αποτελεί μία επιλογή. Όμως, τώρα έχει τα μάτια στο στόχο – τα κιτρινόμαυρα του Enstone.
Δικαίως, θα έλεγε κανείς. Τόσο ο ίδιος, όσο κι η ομάδα, αλλά ακόμη κι ο μελλοντικός teammate του, Nico Hulkenberg, έχουν να κερδίσουν από αυτή τη μετακίνηση.
Αρχικά, σε ό,τι αφορά τον ίδιο, το να βρίσκεται σε μία εργοστασιακή ομάδα, με καλύτερο budget και προοπτικές σαφώς ανώτερες από αυτές της Toro Rosso αποτελεί την ιδανική ευκαιρία για να «λάμψει», να αποδείξει πως δεν είναι κατώτερος των Verstappen, Ocon, Stroll, αλλά ισάξιος, ό,τι μπορεί να μπει κάλλιστα στη συζήτηση για τους καλύτερους νέους στην F1. Ήδη είναι, κι αυτό δεν το αμφισβητεί κανείς. Ωστόσο, δεν έχει κάνει το ξέσπασμα, όπως ο Ολλανδός με τις δύο νίκες του, ή ο Καναδός με το βάθρο στο Μπακού. Η μη ανταγωνιστική κι αρκετά αναξιόπιστη STR12 δεν του επέτρεπε μέχρι τώρα κάτι τέτοιο, ούτε φυσικά οι προκάτοχοι αυτής. Η RS18 (ας υποθέσουμε πως αυτή θα είναι η ονομασία του μονοθέσιου της Renault για το 2018) μπορεί να αποδειχθεί ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό αγωνιστικό, ειδικά με την προσθήκη του Marcin Budkowski στο team.
Για την ίδια την ομάδα, ο Sainz είναι ένας σταθερός και γρήγορος οδηγός, ικανός να μπαίνει στους βαθμούς, να δίνει το σωστό feedback για την εξέλιξη του μονοθέσιου, να αποφεύγει τα ανόητα λάθη – ό,τι δεν ήταν ο Palmer δηλαδή. Το χρειάζεται τώρα όσο ποτέ άλλοτε, γιατί φτάνει πλέον στο κομβικό σημείο στο οποίο θα πρέπει να κάνει το βήμα προόδου που αναμένουν όλοι από αυτήν, από την πρώτη στιγμή που επέστρεψε ως εργοστασιακή ομάδα στο σπορ. Μία δυνατή Renault είναι όχι μόνο εφικτή, αλλά κι αναμενόμενη. Υπάρχει το κεφάλαιο, υπάρχει η θέληση, πλέον υπάρχει και το άρτιο έμψυχο δυναμικό.
Τέλος, κερδισμένος από αυτήν την μεταγραφή μπορεί να βγει κι ο Hulkenberg. Ο Γερμανός είχε στο πλάι του έναν οδηγό τον οποίο κέρδισε κατά κράτος τόσο στις κατατακτήριες (16-0), όσο και στους αγώνες, εκεί όπου έχει υπερισχύσει, φέρνοντας όλους τους βαθμούς της Renault, πλην 8. Η έλευση Sainz δύναται να αποτελέσει μία άρση των υπέρμετρων βαρών στους ώμους του, καθώς το φορτίο της απόδοσης και της σταθερότητας έπεφτε αποκλειστικά στον ίδιο. Τώρα, με έναν οδηγό στο διπλανό box που μπορεί κι αυτός με τη σειρά του να προσφέρει στην ομάδα εντός κι εκτός πίστας έχει την ευκαιρία να δώσει τις μάχες όχι μόνο για το team, αλλά και για τον εαυτό του. Βέβαια, ο Ισπανός θα γίνει και μία πηγή κινήτρου για τον ίδιο, καθώς θα έχει να ανταγωνιστεί έναν άξιο οδηγό, άκρως ανταγωνιστικό κι εξίσου διψασμένο για επιτυχίες.
Επομένως, όλοι κερδίζουν, τουλάχιστον στα χαρτιά. Δημιουργούνται ευκαιρίες, ανοίγουν πόρτες, επισπεύδονται διαδικασίες. Όλα δρομολογούνται σαφώς πιο ομαλά, από μία και μόνο υπογραφή.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify