Οι Μάγια προέβλεψαν στα ημερολόγια τους ότι η συντέλεια του κόσμου θα έρθει στις 21 Δεκεμβρίου του 2012! ΚΡΙΜΑ! Θα χάσουμε το απίστευτο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1!
Για να φύγουμε απ τους αστεϊσμούς και να προσγειωθούμε στην πραγματικότητα, παρακολουθούμε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πρωταθλήματα στην ιστορία της Φόρμουλα 1 με τις ομάδες να βρίσκονται πολύ κοντά σε απόδοση κάτι που στοιχειοθετεί απλά εντυπωσιακούς αγώνες!
Όπως κάθε καλοκαίρι (μαζί με «τα μπάνια του λαού») ξεκινάει η Silly Season της Φόρμουλα 1 του 2013, πιο απλά η περίοδος που οργιάζουν οι φήμες για τα οδηγικά line ups του πρωταθλήματος του 2013. Όπως αποδεικνύεται από τα παρακάτω πρόκειται για μια σχετικά φτωχή Silly Season (με τα βλέμματα στραμμένα στο 2014).
Ξεκινώντας με την πρωταθλήτρια του 2011 Red Bull τα πράγματα είναι απλά για το 2013, αλλά μέχρι εκεί! Ο Sebastian Vettel έχει συμβόλαιο με την Αυστριακή ομάδα και για την επόμενη σεζόν με αβέβαιο όμως το μέλλον (φήμες αναφέρουν ότι έχει υπογράψει προσύμφωνο με την Ferrari για το 2014 και μετά, κατά την διάρκεια του φετινού Grand Prix στο Μονακό). Ο Mark Webber απ την άλλη πραγματοποιεί μια πολύ μεστή σεζόν και φαίνεται να προκαλεί πονοκεφάλους στους Horner και Newey που θα ήθελαν τον Vettel να έχει ένα καθαρό ρόλο πρώτου οδηγού όπως πέρσι. Οι ταύροι ανανέωσαν την συμφωνία τους με τον Αυστραλό για ένα ακόμη χρόνο προλαβαίνοντας (πιθανώς) την Ferrari πού ήταν επίσης έτοιμη να του δώσει μονοετές συμβόλαιο. Με τον Webber να έχει μεγαλώσει αρκετά, είναι αρκετά αβέβαιο το μέλλον του μετά το 2013 στην ομάδα. Όπως και να έχει οι Αυστριακοί είναι ήρεμοι για τα μεταγραφικά του 2013 και στοχεύουν στον τρίτο συνεχόμενο τίτλο κατασκευαστών. Ξέρουν όμως ότι σε ένα χρόνο από τώρα θα έχει φουντώσει η Silly Season και γι αυτούς!
Συνέχεια με τις McLaren. Η ομάδα απ το Woking θα έχει (βάσει συμβολαίου) για τα επόμενα δυο χρόνια στην διάθεση της τον πρωταθλητή του 2009, Jenson Button. Ο Jens είναι πολύ χαρούμενος στην οικογένεια της McLaren και είναι βέβαιο ότι και η Βρετανική ομάδα αισθάνεται ασφάλεια με τον συγκεκριμένο οδηγό. Οι θεωρίες απ την άλλη πλευρά δίνουν και παίρνουν για τον επόμενο σταθμό στην καριέρα του Lewis Hamilton, μετά την περσινή κακή σεζόν και τις φετινές ατυχίες. Ο πατέρας (Anthony) Hamilton φέρεται να έχει επισκεφτεί το εργοστάσιο της Ferrari αλλά και τα motorhome των Ιταλών και φυσικά όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά. Βέβαια πολλοί insiders αναφέρουν το γεγονός ότι η Ferrari έχει ελεύθερη θέση οδηγού μόνο για το 2013 (βλ. περίπτωση Vettel). Ακόμα ανασταλτικός παράγοντας σε μια συνεργασία Hamilton – Ferrari, είναι ο Fernando Alonso μετά από όσα συνέβησαν στην συνεργασία των δυο οδηγών στην McLaren το 2007. Η λογική λέει ότι ο Hamilton θα ανανεώσει αργά η γρήγορα με την McLaren. Δυο πιθανές επεξηγήσεις γι αυτό είναι ότι κανένας οδηγός υπό την σκέπη της McLaren δεν είναι σε θέση να μπει στην Formula 1 και κατά δεύτερον ο Βρετανός οδηγός δύσκολα θα βρει ανταγωνιστικό μονοθέσιο και καλά χρήματα εάν επιλέξει να φύγει απ την McLaren.
Πάμε τώρα στην Ferrari, την ομάδα για την οποία όλοι έχουν όνειρο και στόχο καριέρας να οδηγήσουν. Ο Alonso δεσμεύεται με συμβόλαιο μέχρι το 2016. Είναι ένας οδηγός που από μεγάλη μερίδα οπαδών και δημοσιογράφων θεωρείται ο καλύτερος της εποχής του και σίγουρα εκπληρώνει πάνω από το 100% τις απαιτήσεις των ανθρώπων της Scuderia. Όλα καλά μέχρι εδώ για τους Ιταλούς. Τα φώτα της δημοσιότητας της φετινής Silly Season είναι στραμμένα στο δεύτερο μονοθέσιο των Ιταλών. Ο Felipe Massa δεν είναι ο οδηγός που ήταν πριν το ατύχημα του Hungaroring το 2009. Οι καλές του σχέσεις μέσα στο στρατόπεδο της Scuderia και ο manager του, Nicolas Todt έχουν παίξει ρόλο να είναι ακόμα στην ομάδα. Οι φήμες περί Vettel και Ferrari για το 2014 όπως αναφέρεται και παραπάνω είναι σε έκσταση και το μέλλον του Felipe σε αβεβαιότητα. Φήμες υπήρχαν στο παρελθόν για προσύμφωνο του κολλητού του Alonso, Robert Kubica με την Ferrari για το 2012, όμως ένα ατύχημα άλλαξε δυστυχώς την πορεία του Πολωνού, που προέβαλε σαν ένα λαμπερό αστέρι της γενιάς του Hamilton και του Vettel. Υπάρχει πολύς κόσμος που έχει γραφτεί για την θέση του Massa το 2013. Οι Perez και Bianchi είναι δυο παιδιά του προγράμματος εξέλιξης νέων οδηγών της Ferrari. Βέβαια για μένα δεν θα ήταν καθόλου έκπληξη η ανανέωση της συνεργασίας Massa – Ferrari και για το 2013. Όπως και να έχει το μεγάλο σήριαλ του φετινού καλοκαιριού θα έχει τέλος μέχρι το Grand Prix της Monza και θα ξεκαθαρίσει από τα νέα απ την Ferrari και μεγάλο μέρος της Silly Season του 2014!
Στην Mercedes GP ο Nico Rosberg έχει συμβόλαιο που λήγει στο τέλος του 2013. Ο Γερμανός έχει βελτιωθεί σαν οδηγός τα τελευταία δυο χρόνια και όλοι αισθάνονται ικανοποιημένοι απ την απόδοση του. Έχει και ένα τρομερό δάσκαλο «για ιδιαίτερα» τον Michael Schumacher! Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έχει φτάσει τα 42 και το συμβόλαιο του εκπνέει στο τέλος του 2012. Έχει δηλώσει μέσω της manager του Sabine Kehm ότι θα ανακοινώσει τις προθέσεις του σύντομα μέσα στο καλοκαίρι πιθανώς και στο Γερμανικό Grand Prix που ακολουθεί. Οι πιθανότητες είναι 50-50 αν και πολλοί άνθρωποι στα paddock πιστεύουν ότι θα δουν τον Γερμανό να ανανεώνει και για το 2013. Πάντως σε περίπτωση που αποσυρθεί απ την ενεργό δράση υπάρχουν αρκετοί υποψήφιοι να τον διαδεχτούν με κύριο υποψήφιο τον Paul di Resta (παιδί της Mercedes).
Τα πράγματα στην Lotus είναι περίεργα ως προς το όνομα της επόμενης σεζόν και τον βασικό χρηματοδότη μιας και ακούγεται ότι ο όμιλος Lotus δεν είναι εντυπωσιασμένος με τα οικονομικά οφέλη απ την συνεργασία με την Renault. Όσο αφορά το αγωνιστικό τμήμα, τα συμβόλαια των δυο οδηγών λήγουν στο τέλος του 2012. Ο Kimi Raikkonen τα πάει αρκετά καλά στην επιστροφή του στην Formula 1 με δυο βάθρα και αρκετά καλό ρυθμό. Οι πιθανότητες είναι με το να μείνει και του χρόνου στην Lotus. Τα ίδια λίγο έως πολύ ισχύουν και για τον Romain Grosjean. Μετά την απογοήτευση του 2009 επέστρεψε στο σχολείο του GP2, διέλυσε τον ανταγωνισμό και επέστρεψε κάνοντας καλές εμφανίσεις φέτος με την Lotus. Ο ρυθμός του σε δοκιμές και αγώνα είναι πολύ κοντά σε αυτόν του Raikkonen και η λογική λέει ότι θα ανανεώσει σύντομα με την Γαλλική ομάδα.
Ιδία κατάσταση στα θέματα συμβολαίων και στην Force India. Οι Paul di Resta και Nico Hulkenberg δεσμεύονται με συμβόλαιο με την ομάδα του Silverstone μέχρι το τέλος του 2012. Πέρσι έκαναν υπομονή να μάθουν για το μέλλον τους (μαζί με τον Adrian Sutil) μέχρι το τέλος της χρονιάς. Οι Force India που βελτιώνονται κάθε χρόνο είναι βελτιωμένες στους τελευταίους αγώνες σε σχέση με την αρχή της σεζόν ενώ το αφεντικό, ο Dr Vijay Mallya είναι ικανοποιημένος με τον τρόπο που όλα λειτουργούν στην ομάδα. Σημαντικό μέρος του τι θα γίνει το 2013 για τον Paul di Resta παίζει το μέλλον του Michael Schumacher, όπως έχει αναφερθεί παραπάνω. Για τον (υπομονετικό την περασμένη σεζόν) “Hulk” το 2013 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα τον βρει στο τιμόνι της Force India.
Το 2012 ολοκληρώνονται επίσης και τα συμβόλαια των Kamui Kobayashi και Sergio Perez στην Sauber. Η Ελβετική ομάδα πραγματοποιεί μια αρκετά δυνατή σεζόν βρισκόμενη ψηλά σε ρυθμό με τον Sergio Perez να έχει ανέβει δυο φορές στο βάθρο και να έχει κάνει και έναν ταχύτερο γύρο. Ο Peter Sauber και η Monisha Kaltenborn εκτιμούν ιδιαίτερα το ταλέντο των οδηγών τους και τις σχέσεις εμπιστοσύνης μέσα στην ομάδα και η λογικά το 2013 θα βρει τους Kamui Kobayashi και Sergio Perez στην Sauber. Μικρές πιθανότητες (όσο περνάνε οι αγώνες) συγκεντρώνει το σενάριο να επιστρέψει ο Perez στην Ferrari, αυτή την φορά ως οδηγός, με τον Felipe Massa να επιστρέφει για τρίτη φορά στην Ελβετική ομάδα.
Η Scuderia Toro Rosso από το 2005 που εισήλθε στον κόσμο της Formula 1, έδινε σε νέους οδηγούς της ακαδημίας της Red Bull την ευκαιρία να φέρουν το ταλέντο τους στην Formula 1. Ο Sebastian Vettel (αν και δεν είναι παιδί της Red Bull) κατάφερε να πάρει απ τα μαλλιά την ευκαιρία που του παρουσιάστηκε και σήμερα είναι δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής. Ως προς του σημερινούς οδηγούς της ομάδας Daniel Ricciardo και Jean Eric Vergne τα πράγματα είναι ρευστά για το 2013 μιας και το συμβόλαιο τους εκπνέει στο τέλος του 2012. Λογικά μετά το τέλος της φετινής σεζόν θα έχουμε νέα απ την ομάδα της Faenza, η οποία πραγματοποιεί μια πολύ κακή σεζόν μέχρι στιγμής με ρυθμό μακριά απ το μέσο του grid.
Οι Williams κάνουν μια πολύ δυνατή σεζόν φέτος μακριά απ τα προβλήματα των περασμένων χρόνων. Ο Pastor Maldonado και ο Bruno Senna έχουν φέρει κεφάλαιο στην ομάδα του Sir Frank (που δεν βρίσκεται πια στην ηγεσία της ομάδας) και τα χρήματα ως συνήθως φέρνουν και επιδόσεις εντός πίστας. Ο Maldonado κατά το F1 Racing Ιουλίου έχει συμφωνήσει ήδη για ανανέωση και για το 2013 παρά τις κακές εντυπώσεις που έχει αφήσει η οδήγηση του στους αντιπάλους. Άγνωστο το μέλλον του Bruno Senna που το συμβόλαιο του εκπνέει στο τέλος της σεζόν ενώ οι επιδόσεις του είναι αρκετά πίσω απ αυτές του team mate του. Το όνομα που ξεπροβάλει όλο και περισσότερο για μια θέση στην ομάδα είναι του δοκιμαστή της Valtteri Bottas που έχει αφήσει αρκετά καλές εντυπώσεις απ τις δοκιμές εξέλιξης στην αρχή της σεζόν και τις επιλεγμένες ελεύθερες δοκιμές που έχει συμμετάσχει τις Παρασκευές των Grand Prix.
Οι Caterham κάθε χρόνο είναι καλύτερες όμως απέχουν ακόμα λίγο για να βρεθούν σε θέση να μάχονται με τον ανταγωνισμό για βαθμούς. Τα συμβόλαια των Heikki Kovalainen και Vitaly Petrov λήγουν στο τέλος της χρονιάς, όμως ο Tony Fernandes δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένος απ τους οδηγούς του, όπως και οι ίδιοι απ την ομάδα. Οι ανακοινώσεις για την ανανέωση των συμβολαίων και για το 2013 είναι σχεδόν έτοιμες για εκτύπωση απ τον Tom Webb! Είχαν ακουστεί φήμες για συμφωνία του Heikki Kovalainen με την Red Bull όμως η ανανέωση του Webber με την Red Bull έκλεισε το θέμα.
Οι HRT έχουν ξεκινήσει την δημιουργία μιας ομάδας με τις δικές της εγκαταστάσεις και σωστή δομή. Στα πλαίσια αυτά της σταθερότητας επέλεξαν τον 41χρονο Pedro de la Rosa για να ηγηθεί της εξέλιξης της ομάδας και το συμβόλαιο του προβλέπει ότι και το 2013 θα βρίσκεται στην ομάδα της Μαδρίτης. Ως προς το όνομα του δεύτερου οδηγού δεν υπάρχει φώς στον ορίζοντα και η λογική λέει ότι ο οδηγός που θα προσφέρει τα περισσότερα (χορηγούς) θα πάρει την θέση. Υπομονή λοιπόν ως τους πρώτους μήνες του 2013.
Κλείνω με την Marussia η οποία φέτος πραγματοποιεί δραματική βελτίωση επιδόσεων και βρίσκεται κοντά στις Caterham (τουλάχιστον σε ρυθμό αγώνα). Ο Timo Glock θα βρίσκεται και το 2013 στην ομάδα και αποτελεί μέλος της ομάδας από την δημιουργία της. Αποτελεί τον ιδανικό άνθρωπο για τους ανθρώπους της Ρωσικής ομάδας για την εξέλιξη του μονοθεσίου αλλά και ως ιδανικός δάσκαλος των νέων οδηγών της ομάδας. Το 2013 είναι άγνωστο ποιος οδηγός θα βρίσκεται δίπλα του. Ο Charles Pic έχει σταθερό ρυθμό και βρίσκεται πολύ κοντά σε χρόνους σε σχέση με τον έμπειρο team mate του. Ο χρόνος θα δείξει ποιος θα είναι ο δεύτερος οδηγός της Marussia για το 2013 με αρκετούς οδηγούς του GP2 και της Manor στο GP3 (όπως και ο Pic) να αποτελούν το μέλλον της ομάδας και να ελπίζουν να επιλεγούν ως δεύτεροι οδηγοί της ομάδας.
Νομίζω κάλυψα απόλυτα το παζάρι των οδηγών και την κατάσταση που επικρατεί μια εβδομάδα πριν το Grand Prix Γερμανίας. Περιμένω και τις δικές σας απόψεις και παρατηρήσεις!
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify