Τα καλοκαίρια στην Formula 1 ποτέ δεν είναι χαλαρά (τουλάχιστον για τους δημοσιογράφους και τους οπαδούς). Συνηθίσαμε να το αποκαλούμε silly season από τον Βρετανικό όρο του 19ου αιώνα για άκαρπες και άγονες περιόδους. Φυσικά με την εντατικοποίηση του επαγγελματικού αθλητισμού μετά το 1950 έφτασε στην καθημερινότητα των φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε καλοκαίρι. Φυσικά silly ονομάστηκε καθώς τα περισσότερα που ακούγονται είναι ανοησίες!
Το φετινό καλοκαίρι η silly season δεν έχει να κάνει με θέματα ποσότητας, αλλά ποιότητας. Λίγες διαθέσιμες θέσεις, αλλά σε όλες τις εναλλακτικές εμπλέκονται οι κορυφαίοι συνδυασμοί και τα «θέλω» των διεκδικητών των τίτλων.
Οι καυτές πατάτες…
RedBull: ο Mark Webber έκανε για μένα την πιο γενναία κίνηση της καριέρας του φεύγοντας από ένα περιβάλλον που δεν μπορούσε να αποδεχτεί. Ο Vettel είναι η αρχή, η μέση και το τέλος της ομάδας του και σαφέστατα οι ταύροι θέλουν έναν οδηγό που θα μπορεί να βοηθήσει να βγει η βαθμολογική σούμα για να κατακτήσουν το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ο Ricciardo που πιθανότατα θα ανακοινωθεί σύντομα χαίρει της εκτίμησης τόσο του Dr. Helmut Marko όσο και του Dietrich Mateschitz, είναι προϊόν της ομάδας, θα αποδεχτεί εύκολα τον ρόλο του δεύτερου οδηγού και είναι σταθερός. Επίσης με κανένα τρόπο δεν θα ήθελαν οι Αυστριακοί να δυναμιτίσουν το κλίμα χρόνων στην ομάδα με ένα οδηγό της ικανότητας μεν του Raikkonen που θα μπορούσε δε να τα τινάξει όλα δε στον αέρα σε μια στραβή.
Ferrari: παιχνίδια εντυπώσεων οι όποιες κινήσεις του Alonso. Ξέρει ότι το μονοθέσιο δεν είναι δυνατό, θα ήθελε να έχει περισσότερα πρωταθλήματα στα 32 του και εκμεταλλεύεται πλήρως τα επικοινωνιακά τεχνάσματα του manager του. Θα μείνει στην Ferrari o Ισπανός γιατί απλά που να πάει; Στην Red Bull με την ομάδα γύρω από τον Vettel; Στην McLaren που βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο (άσχετο το πώς θα τον αντιμετωπίσουν οι άνθρωποι της ομάδας μετά τα καραγκιοζιλίκια του 2007); Στην Lotus που πιθανώς δεν θα πληρώνεται; Sabbatical το 2014 (για να πάει που το 2015!); Του τράβηξε και το αυτί ο Montezemolo, για να του δείξει ότι πάνω από όλα η ομάδα και σαν καλός μαθητής θα ακούσει. Όσο για τον Felipe Massa, φοβάμαι ότι δεν θα τα καταφέρει φέτος. Το κλίμα έχει βαρύνει στην ομάδα καθώς δεν μπορεί να βρεθεί σε ρυθμό κυρίως αγώνα κοντά στον Alonso, με αποτέλεσμα να μη μπορούν οι Ιταλοί να διεκδικήσουν το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Δυο είναι για μένα τα θερμά ονόματα με φαβορί το πρώτο. Ο Niko Hulkenberg έχει τις περισσότερες πιθανότητες να διαδεχτεί τον Βραζιλιάνο, γρήγορος, ικανός παρά τις αναποδιές στην καριέρα του φαντάζει ιδανική λύση. Ο δεύτερος είναι ο Jules Bianchi, εξαιρετικός ως δοκιμαστής την Force India το 2012, μαγικός με την Marussia φέτος και παιδί των ακαδημιών της Ferrari. Ίσως να ισχύει για αυτόν ότι ίσχυε με τον Perez στο παρελθόν με τους ανθρώπους της Scuderia να φοβούνται να δώσουν το τιμόνι σε τόσο νέο οδηγό.
Lotus: κατ αρχάς το εύκολάκι. Ο Grosjean θα μείνει στην ομάδα και το 2014. Λίγο τα λεφτά της Total, λίγο η εθνικότητα, λίγο το ταλέντο, όλα βοηθάνε! Από εκεί και πέρα κάνω στροφή 180 μοιρών σ αυτά που πίστευα πριν το Βέλγιο. Ο Raikkonen θα μείνει στην Lotus! Μπορεί να μην πληρώνεται στην ώρα του, μπορεί το μονοθέσιο να μην είναι «νικητής», βασικά «πρωταθλητής» είναι καλύτερος όρος, ΑΛΛΑ… πότε ενδιέφεραν τον Kimi οι κούπες και οι τίτλοι; Πάνω από όλα τον ενδιέφερε η ελευθερία του και αυτή μπορεί να του την δώσει μόνο η Lotus!
Πάμε να δούμε και τους υπόλοιπους.
Mercedes: Ήσυχο καλοκαίρι για τους Γερμανούς, με σταθερό οδηγικό δίδυμο το 2014 αλλά και τα επόμενα χρόνια όπως λέει ο Ross Brawn στις συνεντεύξεις του.
McLaren: Προσπέρασαν την Force India στην μάχη για την 5η θέση του κατασκευαστών και φαίνεται ότι οι αναβαθμίσεις (επιτέλους) δουλεύουν. Η φήμη περί φυγής Button δεν συγκέντρωσε πολλά βλέμματα οπότε ακάθεκτοι οδηγούνται στην νέα εποχή με τα λεφτά από το Μεξικό και τους κινητήρες Honda (που κυνηγάνε εδώ και χρόνια τον Button).
ForceIndia: Ο di Resta φαίνεται διασφαλισμένος για μια ακόμη χρονιά τόσο λόγω των επιδόσεων στην πίστα όσο και λόγω των καλών σχέσεων με την Mercedes. Για το δεύτερο τιμόνι υποψήφιος είναι ο Sutil λόγω των καλών εμφανίσεων, αλλά ίσως χρειαστεί να φέρει χρήματα στην ομάδα. Ένα όνομα που παίζει για τους Ινδούς είναι ο Bianchi που είναι εντυπωσιακός με την Marussia ενώ έχει και καλές σχέσεις με την ομάδα μετά την περσινή χρονιά που ήταν δοκιμαστής της. Βέβαια δεν ξέρω με πόσο καλό μάτι θα δει την προοπτική η Mercedes καθώς ο Bianchi είναι προϊόν της Ferrari Academy και πιθανός διεκδικητής τιμονιού της Ιταλικής ομάδας στο κοντινό μέλλον.
ToroRosso: Η διαφαινόμενη μετακίνηση του Ricciardo στην Red Bull φέρνει απογοήτευση στον Vergne και τον αναβαθμίζει σε πρώτο οδηγό της ομάδας. Δίπλα του άλλος ένας οδηγός από το (σταματημένο πλέον) πρόγραμμα νέων οδηγών της Red Bull, ο Πορτογάλος Antonio Felix da Costa.
Sauber: Τρομακτικά τα οικονομικά προβλήματα για την συμπαθή ομάδα του Peter Sauber και της Monisha Kaltenborn (35% των μετοχών). Η χρονιά θα βγει εύκολα, αλλά ο χειμώνας θα είναι δύσκολος. Δύσκολα θα μείνει και ο ταχύτατος Hulkenberg [που μετά το τέλος συνεργασίας του με τον manager Willy Weber (μάνατζερ του Schumacher μέχρι το 2008), κάνει την μία λάθος επιλογή καριέρας μετά την άλλη]. Λογικά ο μόνος σίγουρος είναι ο Esteban Gutierrez που παρά την κακή σεζόν έχει τα κεφάλαια να στηρίξει την ομάδα. Στο όργιο φημών για συμφωνία με Ρωσική επένδυση ακούστηκε και το όνομα του νεαρού Ρώσου Sergey Sirotkin. Όχι κάτι το τρομακτικό στις μικρές κατηγορίες που έχει αγωνιστεί, πιθανώς να παίζει για την θέση του δοκιμαστή – ίσως δυσκολευτεί να πάρει και την superlicense.
Williams: Η περσινή ανταγωνιστική εικόνα έχει αντιστραφεί φέτος με ένα κακό μονοθέσιο. Τα κεφάλαια συνεχίζουν να ρέουν κανονικά από την Βενεζουέλα παρά την αλλαγή ηγεσίας και η θέση του Maldonado είναι εξασφαλισμένη. Το ίδιο φαίνεται να είναι και η θέση του Bottas, ο νεαρός Φινλανδός είναι ταχύτατος και παρά την μηδενική βαθμολογική συγκομιδή είναι πιθανότατα ο rookie της χρονιάς (θα παλέψει για τον τίτλο με τον Bianchi).
Marussia: Τρίτη χρονιά με μηδέν βαθμούς στο πρωτάθλημα. Θέλουν όμως φέτος να κερδίσουν την Caterham στην μάχη για την δέκατη θέση του κατασκευαστών και τα εκατομμύρια της συνθήκης ομονοίας. Και τι δεν θα έδιναν να κρατήσουν τον Bianchi που κάνει εκπληκτικές εμφανίσεις, το μέλλον του όμως εξαρτάται από την Ferrari. Ο Chilton δεν κάνει κάτι το ιδιαίτερο, έχει χάσει κατά κράτος από τον team mate του και δεν δείχνει κάτι το εξαιρετικό για το μέλλον. Οι θέσεις λογικά θα κριθούν βάσει χρημάτων που θα προσφέρουν οι μνηστήρες των θέσεων και όχι βάσει ικανοτήτων.
Caterham: Παρόμοια κατάσταση με την Marussia, η δέκατη θέση στο κατασκευαστών σημαίνει extra κεφάλαια για την εξέλιξη των μονοθεσίων. Οι δυο οδηγοί δεν έχουν δείξει κάτι το τρομακτικό ενώ απορίας άξιο είναι πως ο Kovalainen παραμένει τρίτος οδηγός της ομάδας!
Υ.Γ. θα έχετε παρατηρήσει στους τελευταίους 4-5 Ευρωπαϊκούς αγώνες τα γιούχα (boo’s) προς τον τρεις φορές πρωταθλητή Vettel. Τελικά τι συμβαίνει;
Φταίει η σχεδόν απόλυτη κυριαρχία του Γερμανού και των «ταύρων» που χαλάει την εικόνα του αθλήματος στους φανατικότερους;
Φταίει η μόρφωση και η παιδεία των σημερινών οπαδών;
Μήπως είναι όλοι Βρετανοί ή αντιμνημονιακοί και μισούν τους Γερμανούς;
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify