Blog: Καληνύχτα κύριε Bottas

Blog: Καληνύχτα κύριε Bottas

Με το φετινό πρωτάθλημα της F1 να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, ένα εκ των σημαντικότερων ζητημάτων που έχει ανακύψει είναι εκείνο που αφορά το μέλλον του Valtteri Bottas στην Mercedes. Το συμβόλαιο του Φινλανδού ολοκληρώνεται στο τέλος του τρέχοντος έτους και η ιδανική εξέλιξη για την ομάδα, τον ίδιο και το σπορ συνολικά, θα ήταν να μην υπάρξει ανανέωση του. Ας αναλύσουμε όμως τους λόγους για τους οποίους κάτι τέτοιο θεωρείται αντικειμενικά αναπόφευκτο. 

Όταν ο Valtteri Bottas έκανε την εμφάνιση του στο άθλημα το 2013 με την Williams, προκάλεσε θετικές εντυπώσεις με τις εμφανίσεις του και συγκαταλέχθηκε στην λίστα των νέων οδηγών που επρόκειτο να πρωταγωνιστήσουν τα επόμενα χρόνια. Η αντίληψη αυτή ενισχύθηκε περαιτέρω τα επόμενα δύο με τρία χρόνια, όταν η Βρετανική ομάδα επανήλθε για τα καλά στο προσκήνιο και διεκδίκησε βάθρα ή ακόμα και νίκες. Στο διάστημα αυτό ο Φινλανδός οδηγός ήταν σαφέστατα ταχύτερος από τον τότε ομόσταβλο του, Felipe Massa και όλα έδειχναν ότι δεν θα αργούσε η στιγμή που θα βρισκόταν σε ομάδα με πρωταθληματικές βλέψεις. Η πρόταση της Ferrari εν όψει του 2016 απορρίφθηκε από την Williams, παρά το γεγονός ότι οι Ιταλοί ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν το buy-out του συμβολαίου του Bottas. Τελικά, η μεγάλη ευκαιρία παρουσιάστηκε από το πουθενά, λιγότερο από έναν χρόνο αργότερα, όταν ο Nico Rosberg αποσύρθηκε αιφνίδια από την ενεργό δράση, μετά την κατάκτηση του τίτλου την χρονιά εκείνη. Οι προοπτικές φάνταζαν ιδανικές με μία θέση στην κορυφαία ομάδα, που ισούταν με μια ανεπανάληπτη ευκαιρία για το βήμα παραπάνω.

Ωστόσο, η παρουσία του Lewis Hamilton δεν άφηνε πολλά περιθώρια για αισιοδοξία, ακόμα και σε εκείνους που υποστήριζαν ότι ο Bottas ενδεχομένως θα μπορούσε να τον πιέσει σε αντίστοιχο βαθμό με τον προκάτοχό του. Ήταν έκδηλο ότι η Mercedes και ο Toto Wolff δεν ήθελαν να βρεθούν στο ίδιο έργο θεατές. Η εξαιρετικά δυσχερής περίοδος της συνύπαρξης των Rosberg-Hamilton, παρά τις επιτυχίες, είχε αφήσει πίσω της πληγές στα «Ασημί Βέλη», έτσι λοιπόν παρά τις δηλώσεις περί ίσων ευκαιριών, φάνηκε άμεσα τι θα επακολουθούσε. Από το 2017 μέχρι και σήμερα ο Valtteri Bottas είναι το ξεκάθαρο νούμερο δύο της ομάδας, ο άνθρωπος ο οποίος θα λειτουργήσει με γνώμονα την εξαγωγή του μέγιστου αποτελέσματος για την ομάδα και τον team-mate του και τίποτα περισσότερο. Πώς είναι δυνατόν λοιπόν, ένας οδηγός με τόσο ξεκάθαρο ρόλο, να προβαίνει σε ανεκδιήγητες δηλώσεις, με αποκορύφωμα την Ισπανία, όταν παραλίγο να τινάξει στον αέρα την επέλαση του Hamilton προς την νίκη, ότι δεν βρίσκεται στην πίστα για να κάνει στην άκρη, για χάρη της στρατηγικής;

Blog: Καληνύχτα κύριε Bottas

Πάντοτε οι μεγάλες αυτοκρατορίες της F1 (Ferrari, McLaren και Red Bull) κατακτούσαν τα πρωταθλήματα όταν υφίσταντο ξεκάθαρος καταμερισμός των ρόλων στο εσωτερικό τους. Όταν δεν συνέβαινε κάτι τέτοιο, το αποτέλεσμα ήταν είτε οδυνηρό, είτε επίπονο σε τέτοιο βαθμό, ώστε πραγματοποιήθηκαν αλλαγές, για να μην υπάρξουν ξανά προστριβές. Ενδεικτικά είναι τα παραδείγματα της McLaren το 2007 και της Red Bull το 2010. Στην πρώτη περίπτωση η εσωτερική μάχη των οδηγών, πρωτίστως, από κοινού με άλλα ζητήματα, στέρησαν ένα βέβαιο double. Στο δεύτερο παράδειγμα, η Αυστριακή ομάδα, δεν πλήρωσε το τίμημα της αποτυχίας, λόγω των κωμικοτραγικών χειρισμών της Ferrari στο Άμπου Ντάμπι.  Η Mercedes δεν βίωσε ποτέ κάτι τέτοιο λόγω της τεράστιας διαφοράς στα 4/5 της υβριδικής εποχής της F1 από τους αντιπάλους της. Εντούτοις, με την πρόσληψη του Bottas, φάνηκε ξεκάθαρα ότι και οι Γερμανοί κινήθηκαν προς την ίδια κατεύθυνση. Στους 85 αγώνες που έχει λάβει συμμετοχή με την ομάδα, μετρούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού οι φορές στις οποίες ο Φινλανδός ήταν πράγματι ταχύτερος από τον Lewis Hamilton. Κάτι τέτοιο φυσικά δεν αποτελεί έκπληξη, δεν μπορεί να υπάρξει μέτρο σύγκρισης ανάμεσα στους δύο οδηγούς.

F1 – GP Γαλλίας: Το πρόγραμμα και η τηλεοπτική κάλυψη

Αυτό που παρατηρείται και συμβαίνει κάθε χρόνο σαν φαύλος κύκλος, είναι οι δηλώσεις του Bottas πριν την έναρξη του πρωταθλήματος, ότι δούλεψε σωματικά και ψυχολογικά, προκειμένου να διεκδικήσει στα ίσα τον τίτλο των οδηγών. Και επειδή δεν μπορεί να υπάρξει παραλληλισμός με την Liverpool και την ΑΕΚ, οι οποίες στο ποδόσφαιρο κατέκτησαν αμφότερες πρωταθλήματα, έπειτα από ανομβρία πολλών ετών, οι δηλώσεις αυτές έχουν καταλήξει ισότιμες με τα αστεία του Τοτού. Είναι καταφανής η ανεπάρκεια του Φινλανδού να φανεί άμεσα ανταγωνιστικός συνολικά στην διάρκεια του πρωταθλήματος. Επιπρόσθετα, δηλώσεις όπως εκείνες που επισημάνθηκαν προηγουμένως, όχι μόνο εκθέτουν ανεπανόρθωτα τον οδηγό, στην κοινή γνώμη και τους φαν, αλλά δίνουν την αίσθηση ενός ατόμου, με παντελή έλλειψη ενσυναίσθησης.  Ένδειξη των προαναφερθέντων είναι η αδυναμία του να κατακτήσει νίκες ή και να βρεθεί στο βάθρο, στους αγώνες στους οποίους φυσιολογικά ο Hamilton ενδέχεται να αντιμετωπίσει δυσκολίες και ατυχίες, όσο σπάνια και αν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Φέτος μάλιστα η Red Bull απειλεί στα ίσια να σπάσει την πρωτοκαθεδρία της Mercedes από το 2014, άρα η συνεισφορά του στους αγώνες είναι πιο σημαντική από ποτέ.

The Undercut – S1E6 – Azerbaijan GP: Σπουδαία νίκη Perez, θέματα για την Pirelli

Μέχρι στιγμής παρ’ όλα αυτά, όχι μόνο δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, αλλά από την άλλη η απόδοση του αγώνα με τον αγώνα φθίνει. Αν υποθέσουμε ότι παρουσιάστηκε μια καλή ευκαιρία για τον Bottas στο Μόντε Κάρλο, όπου βρισκόταν δεύτερος πίσω από τον Max Verstappen, η ατυχία-λάθος της ομάδας του στο pit-stop του, με τον τροχό που δεν βγήκε ποτέ από το μονοθέσιο του, φάνηκε να δίνει την χαριστική βολή στην ψυχολογία του ιδίου. Όλα αυτά μάλιστα σε ένα τριήμερο, όπου περιέργως ήταν ταχύτερος του teammate του. Τα αποτελέσματα του στους έξι αγώνες που έχουν λάβει χώρα μέχρι και τώρα, τον έχουν φέρει μόλις στην έκτη θέση της βαθμολογίας των οδηγών και το χειρότερο απ’ όλα είναι ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην στρατηγική της Mercedes, σε αντίθεση με τον Sergio Perez στην Red Bull, ο οποίος προσαρμόζεται όλο και περισσότερο στα δεδομένα και τις απαιτήσεις της δικής του ομάδας. Όπως επισημάνθηκε το συμβόλαιο του Valtteri Bottas λήγει στο τέλος του έτους και η ενδεδειγμένη λύση είναι να αποχωρήσει από το Brackley, για το καλό του ίδιου και της ομάδας φυσικά. Από τη στιγμή που το 2022 θα εφαρμοστούν σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς, οι οποίες κατά πάσα πιθανότητα θα ανατρέψουν τα δεδομένα, η Mercedes θα πρέπει να κοιτάξει το μέλλον, δηλαδή τον φέρελπι και ικανότατο, George Russell.

Ο ταλαντούχος Βρετανός θα πάρει την ευκαιρία που του αξίζει όπως όλα δείχνουν. Είναι η φυσική εξέλιξη των πραγμάτων. Είναι άδικο για ένα τόσο μεγάλο ταλέντο να παραμένει σε μια μη-ανταγωνιστική ομάδα όπως η Williams, την δεδομένη χρονική στιγμή στην μεταβατική της περίοδο. Όποιο και αν είναι το όνομα της ομάδας του χρόνου, ό,τι και αν συμβεί με την περίπτωση Hamilton, ο Toto Wolff θα πρέπει να δείξει την πόρτα της εξόδου σε έναν οδηγό που φαίνεται να βρίσκεται αυτή την στιγμή, ψυχολογικά τουλάχιστον, σε ένα παράλληλο σύμπαν. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν κάτι τέτοιο θα συμβεί και νωρίτερα από την λήξη της χρονιάς, εάν και εφόσον οι Γερμανοί βρεθούν σε τόσο δεινή θέση, όπως αυτή που βρίσκονται την δεδομένη χρονική στιγμή. Όσο για το μέλλον του Φινλανδού στο σπορ; Κανένας δεν ξέρει, ίσως ένα διάλειμμα του κάνει καλό και θα τον βοηθήσει να ανασυνταχθεί συνολικά. Για την ώρα πάντως, καληνύχτα κύριε Bottas…

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
GP Γερμανίας πρόγραμμα

To πρόγραμμα κι η τηλεοπτική κάλυψη του GP Γερμανίας

Next Article
Gresini Racing

Με τις μοτοσυκλέτες της Ducati συνεχίζει η Gresini Racing

Related Posts