Η σεζόν του WRC ξεκίνησε προ μερικών ημερών με το Rally Μόντε Κάρλο· πριν από αυτό το καταστροφικό για τη Citroen και τον Kris Meeke τετραήμερο, ο Ιρλανδός φαινόταν ως ο άμεσος αντίπαλος του Sebastien Ogier. Μπορεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων;
Ο 37χρονος Meeke ξεκίνησε αργά την πορεία του στο WRC. Ήταν 29 όταν υπέγραψε το 2010 με την Prodrive για να αγωνιστεί την επόμενη χρονιά με τη Mini. Μετρά μόλις τρεις νίκες στην κατηγορία, με πρώτη αυτή στην Αργεντινή το 2015. Δεν είναι κακός οδηγό – αντιθέτως, είναι ένας έμπειρος ραλλίστας, με τρομερή αίσθηση του αμαξιού και σταθερότητα. Μαθήτευσε και δίπλα στον Colin McRae – ίσως να πήρε και λίγη από την ατυχία του. Και τώρα, μετά από μία χρονιά που η Citroen έτρεξε ιδιωτικά τα DS3 WRC, δεν ήταν λίγοι αυτοί που έσπευσαν πριν την εκκίνηση στο Μόντε Κάρλο να πουν ότι είχε έρθει η ώρα του Kris να διεκδικήσει τον τίτλο του πρωταθλητή.
Το εν λόγω βιογραφικό, αν και είναι τω όντι αξιοπρεπές και καθόλου υποτιμητικό, δεν πείθει ότι μπορεί να τα βάλει με τον άνθρωπο των τεσσάρων πρωταθλημάτων και των 39 νικών. Μοιάζει να είναι κάποιου είδους ευχολογίο να θέλει κανείς τον Meeke άξιο ανταγωνιστή του Ogier.
Με μία πρώτη ματιά, ο Thierry Neuville μπορεί να γίνει αυτό που «βάφτισε» ο -βρετανικός κυρίως- Τύπος τον οδηγό της Citroen. Είναι νεώτερος, είναι πιο γρήγορος, και φαινομενικά σε καλύτερο αυτοκίνητο, μιας και το i20 WRC Coupe έφτασε κοντά στη νίκη το περασμένο Σ/Κ.
Παρόλα αυτά, ο Meeke είχε φανεί ως η «νέμεσις» του Γάλλου πρωταθλητή. Θέλετε η σπουδαία ιστορία της ομάδας των Βερσαλλιών που εμπνέει εμπιστοσύνη και μόνο στο άκουσμά της; Το γεγονός ότι δεν υπάρχει καλύτερος οδηγός αυτή τη στιγμή στους Παριζιάνους; Σίγουρα, όμως, ο Ιρλανδός δεν είναι ακριβώς αυτό που τον παρουσίασαν πριν την έναρξη της χρονιάς.
Δεν είμαι σε θέση να αποκλείσω το να εξελιχθεί σε πραγματική και σοβαρή απειλή για τον Ogier. Άλλωστε, η Citroen έχει μία παράδοση από την Xsara WRC και το C4 WRC, ως το DS3 WRC να μην πείθει με τα νέα της αυτοκίνητα στους πρώτους τους αγώνες. Αλλά, υπήρχε ο Sebastien Loeb να διασφαλίζει την βελτίωση και την τελική επιτυχία. Μπορεί ο Meeke να μπει σε αυτήν την θέση;
Όπως προαναφέρθηκε, έχει εμπειρία και μία πλήρως δικαιολογημένη φήμη γύρω από το όνομά του όσον αφορά τις δοκιμές και την εξέλιξη ενός rally car. Ωστόσο, οι αγώνες είναι διαφορετικοί. Απαιτούν άλλο μέταλλο, που θα πρέπει να αποδείξει ότι έχει για να υποστηρίξει τον ρόλο που του έχει προσδοθεί.
Κι εδώ είναι η ουσία: μήπως για ακόμα μία φορά τα Μέσα κατάφεραν να ασκήσουν πίεση; Μήπως αν απαλλαγεί από αυτό το βάρος να αρχίσει να αποδίδει; Μην ξεχνάμε πως οι οδηγοί διαβάζουν, ενημερώνονται, ξέρουν πότε τα ΜΜΕ τους εκθιάζουν και ποτέ τους ξεχνούν. Ίσως ο Meeke να πρέπει να ξεχαστεί από τον Τύπο της πατρίδας του για να καθαρίσει το μυαλό του και να φέρει τα αποτελέσματα.
Αν μη τι άλλο, αυτή θα είναι η τελευταία του ευκαιρία. Μπορεί το WRC να μην «διώχνει» τους οδηγούς μετά τα 35 (όπως γίνεται στην Formula 1 ή στο MotoGP), αλλά η νέα γενιά (βλ. Tanak, Breen, Evans) έρχεται με γοργούς ρυθμούς κι αξίζει κι αυτή την ευκαιρία της.
Ο Meeke έχει 12 rally να αποδείξει τι είναι ικανός αυτός και το C3 να κάνουν στις ειδικές. Και το ερώτημα παραμένει: μπορούν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων;
Over and out.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify