Αφού κάθισε η σκόνη που σηκώθηκε από τον ανεμοστρόβιλο της παραίτησης του Nico Rosberg, μπορέσαμε όλοι να συνειδητοποιήσουμε το μέγεθος του κενού που δημιουργήθηκε. Όχι τόσο επειδή θα μας λείψει ο νέος πρωταθλητής, αλλά επειδή μόλις δημιουργήθηκε μια ελεύθερη θέση, για την οποία οι οδηγοί θα ήταν διατεθειμένοι να κάνουν τα πάντα για να την αποκτήσουν.
Οι πρωταθλητές λοιπόν, μόλις βρέθηκαν στην ευχάριστη θέση να έχουν στα πόδια τους ολόκληρο το grid να τους παρακαλά για την εν λόγω θέση. Τα τηλέφωνα του Toto Wolff και του Niki Lauda θα χτυπούσαν ασταμάτητα από τα πρώτα κιόλας λεπτά μετά την ανακοίνωση της απόσυρσης του πρωταθλητή τους. Ήδη ο Lauda μας δήλωσε ότι του έχει τηλεφωνήσει το μισό grid.
Το θέμα είναι τι θέλει η ίδια Mercedes, όχι τι θέλουν οι άλλοι. Ο Wolff υποστήριξε ότι δεν θα προτιμούσε να πάρει ένα μεγάλο όνομα από κάποια από τις μεγάλες δυνάμεις, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: “Τι θα έκαναν Ferrari–McLaren χωρίς τους Vettel κι Alonso;”. Επιτρέψτε μου να θεωρώ, πως σκοτίστηκε για το τι θα κάνουν οι αντίπαλοί του αν τους κλέψει τον οδηγό. Από πότε οι κινήσεις τους διέπονται από αισθήματα φιλευσπλαχνίας;
Είναι προφανές πως ολόκληρο το grid έκανε τουλάχιστον μια αναγνωριστική κρούση. Αλλά λίγοι έχουν σοβαρές πιθανότητες. Ας δούμε λοιπόν με ποια σειρά έπιασαν γραμμή οι επικρατέστεροι οδηγοί και ποιες οι ελπίδες τους για την πιο ποθητή θέση της τελευταίας πενταετίας.
Fernando Alonso
Μη μου πείτε πως δεν το περιμένατε. Ο άνθρωπος έχει σίγουρα περασμένη την καταχώρηση του τηλεφώνου του Toto στην ταχεία κλήση για παν ενδεχόμενο. Πλήρως απογοητευμένος από την επίδοση των μονοθεσίων που οδηγεί τα τελευταία οκτώ χρόνια, είδε μπροστά του ΤΗΝ ευκαιρία να ξεφύγει από τη μιζέρια. Για να είμαστε ειλικρινείς, αν αποφασίσουν ότι θέλουν κάποιον από τους κορυφαίους οδηγούς, είναι εκείνος που θα έλυνε το συμβόλαιό του με τη McLaren πιο γρήγορα και από τα κορδόνια των παπουτσιών του. Δεν θέλω να ακούσω ανεδαφικές ερωτήσεις, του τύπου αν θα αποδώσει. Αυτό είναι σαφές. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι έχει άσχημο παρελθόν με τον Lewis. Πολύ άσχημο. Με τη Mercedes, δε, να προέρχεται από μια σεζόν, που οι οδηγοί της οριακά δεν πιάστηκαν στα χέρια, θα θελήσουν οι Γερμανοί να βιώσουν ξανά την ίδια παράνοια, στον υπερθετικό βαθμό;
Pascal Wehrlein
Ο προστατευόμενος της Mercedes, ο αναπληρωματικός οδηγός της, που ξέρει ήδη την ομάδα και που η ίδια τον έχωσε στη Manor, όπου τα πήγε μια χαρά. Είναι μια ασφαλής και συντηρητική επιλογή, αν αποφασίσουν πως θέλουν κάποιον να παίζει δεύτερο ρόλο στην ομάδα και απλά να μαζεύει βαθμούς για το πρωτάθλημα. Όχι ότι δεν μπορεί να κάνει την έκπληξη και να βρεθεί να χτυπά νίκες, απλά δεν θα τον έχουν προσλάβει γι’ αυτό. Μπόνους στην υποψηφιότητά του, η Γερμανική υπηκοότητα. Από την επιστροφή της Mercedes ως εργοστασιακή ομάδα το 2010, κάθε χρόνο υπάρχει τουλάχιστον ένας Γερμανός στο roster της. Το ερώτημα είναι αν η ομάδα θα νοιώσει αρκετή ασφάλεια να έχει μια αμφίβολη δύναμη δίπλα στον Lewis. Δηλαδή, τι θα κάνουν αν δεν αποδώσει τα αναμενόμενα, τη στιγμή που με την αλλαγή των κανονισμών η Red Bull έχει κάθε πιθανότητα να βρεθεί να απειλεί με αξιώσεις την κυριαρχία των Ασημί Βελών, με το υπερδίδυμο Ricciardo – Verstappen.
Sebastian Vettel
Μην είστε αφελείς, φυσικά και υπήρξε επικοινωνία. Είναι μια από τις καλύτερες λύσεις που θα μπορούσε να βρει η Mercedes για τη θέση. Απεγνωσμένος για νίκες, οι σχέσεις του με τη Ferrari έχουν υπάρξει και καλύτερες, έχει τη Γερμανική υπηκοότητα και είναι ικανότατος οδηγός. Δυο είναι τα μεγάλα προβλήματα. Αφενός, θα πρέπει να συνυπάρξει με τον Lewis και όλοι ξέρουμε ότι ο Seb αρέσκεται στο να έχει status πρώτου οδηγού κι αν δεν το έχει θα προσπαθήσει με κάθε τρόπο να το αποκτήσει. Φαντάζεστε πως η συνεργασία του με έναν εξίσου απαιτητικό χαρακτήρα, όπως του Hamilton, θα είναι τουλάχιστον εκρηκτική. Αφετέρου, δεν έχω την παραμικρή ιδέα για το πως θα μπορέσει να μαζέψει τις δηλώσεις περί αμέριστης αγάπης κι αφοσίωσης που έχει κάνει για τη Ferrari. Στη περίπτωση μετακίνησής του θα έχουμε στα χέρια μας σκάνδαλο μεγατόνων, που θα τον ακολουθεί για πάντα.
Valtteri Bottas
Πολύ καλή επιλογή επιτρέψτε μου να πω. Γρήγορος, νέος, αξιόπιστος και πάνω απ’ όλα ήσυχος χαρακτήρας. Γιατί δηλαδή να μπλεχτούν με τη διαχείριση δυο ισχυρών προσωπικοτήτων, ενώ μπορούν να πάρουν τον Φιλανδό και ζήσουν το απόλυτο παραμύθι; Μέχρι τώρα στις μάχες του είναι ιδιαίτερα καθαρός, πράγμα που μπορεί να κάνει την συνύπαρξή του με τον Lewis απλή υπόθεση. Χώρια που κι ο ίδιος δεν νομίζω να πει όχι σε μια τέτοια πρόταση. Το να τον πάρουν από τη Williams θα είναι πολύ εύκολο. Απλώς, θα τους δώσουν μερικούς δωρεάν κινητήρες την επόμενη σεζόν και η υπόθεση τελειώνει εκεί.
Carlos Sainz
Ναι ναι, άλλη μια πολύ καλή επιλογή. Ταχύτατος, νέος, σταθερός, μαχητής και κυρίως απογοητευμένος από την προαγωγή του Verstappen και τη δική του στασιμότητα. Διψασμένος να αποδείξει ότι είναι εξίσου καλός, αν όχι καλύτερος από τον Max. Αρκεί φυσικά να του δοθούν τα σωστά εργαλεία κι ένα Ασημί Βέλος είναι αυτό ακριβώς που χρειάζεται. Έχει δείξει τρομερή πειθαρχεία στις εντολές της ομάδας, παρά την ηλικία του, πράγμα που μπορεί να λύσει τα χέρια της Mercedes σε πιθανή διένεξη μεταξύ των δυο οδηγών της. Το ερώτημα είναι αν είναι η καλύτερη λύση για τον ίδιο, να πάει για να παίξει “δεύτερο βιολί” στον Lewis. Μήπως γίνει, άθελά του, ο επόμενος Barrichello; Από την άλλη, για ποιο λόγο να μείνει κι άλλο στην Toro Rosso;
Sergio Perez
Το παλικάρι ψαχνόταν όλη τη σεζόν κι επειδή δεν τον πήρε κανείς έμεινε στη Force India. Είδε και τον Hulk να φεύγει και σπαράζει μέσα του για μια ευκαιρία για το κάτι παραπάνω. Είναι σαφέστατα βελτιωμένος σε σχέση με την εποχή που μετακινήθηκε στη McLaren και σίγουρα μπορεί να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις της Mercedes αλλά και στην πίεση του Hamilton. Όσο για το συμβόλαιό του με την Force India, θα σπάσει πιο εύκολα κι από το φετινό κιβώτιο της Ferrari. Έχει και τους χορηγούς του, που όπως και να το κάνουμε, όλοι στην F1 εκτιμούν τα “λεφτά αισθήματα” των οδηγών τους.
Romain Grosjean
Κάπως απογοητευμένος που τον αγνοούν επιδεικτικά όλες οι μεγάλες ομάδες εδώ και χρόνια, παρά την εντυπωσιακή του βελτίωση, ο Γάλλος και αξίζει και προφανώς θέλει να γίνει μέλος της Mercedes. Από τους πιο γρήγορους οδηγούς της γενιάς του, με εξαιρετική αγωνιστική αντίληψη, έχει αποβάλει από πάνω του το στίγμα του επικίνδυνου, που το φορτώθηκε το 2012. Μόνα μειονεκτήματα είναι η έλλειψη σταθερότητας στα αποτελέσματά του και κάποια ξεσπάσματα εναντίον της ομάδας. Αν και με τη Haas να μην έχει φρένα σε κάθε δεύτερη στροφή, δεν μπορούμε να κρίνουμε.
Ποιον θα επιλέξουν τελικά να αντικαταστήσει τον απερχόμενο παγκόσμιο πρωταθλητή; Πόσο επιθετικά θα κινηθούν και ποια θα είναι τα κριτήρια τους; Θα το μάθουμε σύντομα όλοι μας.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify