Η στρατηγική ιδιοφυΐα της Ferrari, η τύχη ή ένα λάθος στο λογισμικό της Mercedes έδωσαν τη νίκη στον Sebastian Vettel στην Αυστραλία; Μάλλον και τα τρία. Διότι, ποτέ κανένας αγώνας δεν έληξε το Σάββατο.
Από την Παρασκευή κιόλας, στις ελεύθερες δοκιμές, η Mercedes (και πιο συγκεκριμένα ο Lewis Hamilton) έδειχναν να έχουν τον πρώτο λόγο, τόσο στον έναν γρήγορο γύρο, όσο και στον ρυθμό αγώνα, ξεχωρίζοντας από τον ανταγωνισμό, παρά τις όποιες εικασίες για «κρυφτό» της Ferrari. Το ζητούμενο ήταν πως ο ασημί συνδυασμός έμοιαζε να μπορεί να πάρει το μέγιστο από την πρεμιέρα του φετινού πρωταθλήματος – όχι με άνεση, αλλά με σιγουριά.
Η εμφατική pole του Σαββάτου, με έναν γύρο αψεγάδιαστο και ένα flow που θα άφηνε με το στόμα ανοιχτό και τον πιο έμπειρο driving coach, συνηγόρησε προς αυτήν την κατεύθυνση, και πλέον ο Hamilton κατευθυνόταν στον αγώνα της Κυριακής με αυτοπεποίθηση. ‘Party mode’ ή μη, ο Βρετανός έγραψε έναν χρόνο που δύσκολα θα έφταναν οι αντίπαλοί του και χωρίς τις ειδικές ρυθμίσεις της PU της Mercedes για τις κατατακτήριες.
Ωστόσο, σε ένα άθλημα που το χιλιοστό κρίνει νικητή και η μάχη για την πρωτιά είναι μία πραγματεία από μόνη της, ο Hamilton φάνηκε οριακά αλαζονικός μετά την pole. Δεν είναι κακό να παίζεις με το μυαλό του αντιπάλου σου, αλλά δεν είναι καλό να μην έχεις αποδείξει ήδη πως μπορείς να το υποστηρίξεις στην πίστα. Μην ξεχνάμε πως ήταν ο εναρκτήριος αγώνας, και στο Albert Park, τα πάντα μπορούν να συμβούν.
Και συνέβησαν, αφού το VSC που τέθηκε σε ισχύ μετά την εγκατάλειψη του Romain Grosjean, έδωσε ένα «δωρεάν» pit stop στον Vettel, σε μία κίνηση όμως που, αν και τυχαία, ήταν προμελετημένη. Σχήμα οξύμωρο, κι εξηγούμε.
Στον 16ο γύρο, ο Kimi Raikkonen μπαίνει στα pits, ενώ γράφει καλούς χρόνους, πράγμα που δείχνει πως τα ελαστικά του ήταν σε καλή κατάσταση ακόμη. Αυτό ήταν το δόλωμα για τον Hamilton, που είδε πως ήρθε η ώρα των pit stop για όσους θα πήγαιναν για μία αλλαγή, και έτσι μπήκε για να βάλει κι εκείνος με τη σειρά του τη μαλακή γόμα. Με αυτόν τον τρόπο, ο τρίτος Vettel ήταν πλέον πρώτος στο ξεκίνημα του 18ου γύρου, με διαφορά κοντά στα 13,3 δλ.
Αυτή η διαφορά δεν ήταν σε καμία περίπτωση αρκετή για να μπορέσει να μπει στα pits και να μείνει στην πρωτιά μετά από αυτήν την στάση, αλλά δεν ίσχυε το ίδιο και σε σενάριο με VSC ή κανονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Αυτό σκέφτηκαν και στη Mercedes, και ζήτησαν από τον Hamilton να βελτιώσει τον ρυθμό, με τον ίδιο να καταφέρνει στον επόμενο γύρο να κλείσει τη διαφορά κατά 1,7 δλ.
Ούτε αυτό ήταν αρκετό όμως, και η Scuderia επωφελήθηκε από τα «άδεια» που έριξε, πιάνοντας στο τέλος «γεμάτα». Ο Vettel μπήκε όσο διαρκούσε το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας, βγήκε μπροστά από τον αντίπαλό του και μετά διαχειρίστηκε τον αγώνα του, παίρνοντας την νίκη στη Μελβούρνη.
Βλέπουμε πως, πέραν της τύχης, η ίδια η ομάδα είχε μεριμνήσει, θέτοντας τον πρώτο της οδηγό σε θέση ισχύος, αν κι εφόσον κάποιος είχε ένα συμβάν και «κιτρίνιζε» τα dash των οδηγών.
Κι αυτό αποδεικνύει πως, ό,τι και να γίνει το Σάββατο, οι βαθμοί δίνονται την Κυριακή.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify