Blog: Ποιον βαραίνει η ευθύνη για το «διαζύγιο» Loeb-Elena;

Την Τρίτη έγινε γνωστή η λύση της συνεργασίας διάρκειας 23 ετών ανάμεσα στους Sebastien Loeb και Daniel Elena, κάτι που έβαλε φωτιά στα social media για το ποιος ευθύνεται για αυτή. 

Σαν κεραυνός εν αιθρία έσκασε προχθές η είδηση για το τέλος της συνεργασίας ανάμεσα στους 9 φορές Παγκόσμιους Πρωταθλητές του WRC, Sebastien Loeb και Daniel Elena, πυροδοτώντας μία λαίλαπα σχολίων στα social media, τόσο κατά του Loeb, όσο και της ομάδας της Prodrive.

Μάλιστα ξεκίνησε ένα «κίνημα» από αγανακτισμένους υποστηρικτές των Loeb-Elena, οι οποίοι στέλνουν μηνύματα στους λογαριασμούς της Prodrive στα social media, είτε με κείμενα που εκφράζουν τον εκνευρισμό τους, είτε με φωτογραφίες με το πιο επιτυχημένο δίδυμο στην ιστορία του WRC.

Το δίδυμο Loeb-Elena είναι όντως το πιο επιτυχημένο στο WRC, μετρώντας 23 χρόνια κοινής πορείας, 79 νίκες και 9 πρωταθλήματα. Ακόμα και όταν ο Γάλλος αγωνιζόταν στο WTCC με την Citroen, ο Elena ήταν μαζί του στους αγώνες, κάτι που δείχνει το πόσο δεμένη ομάδα ήταν οι δυο τους.

Στην ανακοίνωσή του ο Loeb ανέφερε ότι η απόφαση πάρθηκε σε συμφωνία με την ομάδα της Prodrive και ότι θα είναι καλύτερο να δοκιμάσει και με κάποιον άλλο συνοδηγό. Ο οδηγός στην συνέχεια πρόσθεσε: «Ο χρόνος θα δείξει αν είναι η σωστή απόφαση. Αλλά αυτό δεν αλλάζει την σχέση μου με τον Daniel.»

Φυσικά, ο Elena δεν έμεινε αμέτοχος, ανεβάζοντας ένα βίντεο στα social media του, αλλά μιλώντας και στην Γαλλική L’Équipe, όπου δήλωσε: «Ο Seb με πήρε τηλέφωνο λίγο πριν το μεσημέρι και μου έκανε γνωστό ότι θα συνεχίσει την καριέρα του με άλλον συνοδηγό. Μου είπε ότι η Prodrive το απαίτησε, γιατί βρήκαν ότι δεν έχω κίνητρο και ότι έκανα πολλά λάθη στην πλοήγηση στον τελευταίο Dakar.»

Στο βίντεο που ανέβασε ο ίδιος έκανε αναφορά στα όσα είχαν καταφέρει με τον Loeb στα προηγούμενα Dakar, τι έγινε στο φετινό Dakar, αλλά άσκησε και αυστηρή κριτική στην Prodrive.

«Ας δούμε τα αποτελέσματα από τα προηγούμενα Dakar που κάναμε μαζί. Το 2016 κερδίσαμε τέσσερις ειδικές διαδρομές, o Peterhansel κέρδισε τρεις και οι Sainz και Al-Attiyah από δύο. Κερδίσαμε τις περισσότερες ειδικές εκείνη την χρονιά. Δεν ξέρω να πλοηγώ; Αυτή ήταν η πρώτη μου χρονιά.

Καταφέραμε να τερματίσουμε στο βάθρο σε δύο περιπτώσεις [το 2017 με την Peugeot κατέκτησαν την δεύτερη θέση και το 2019 με ιδιωτική συμμετοχή με το Peugeot 3008DKR την τρίτη] και ίσως είμαστε το δίδυμο που έχουμε κερδίσει τις περισσότερες ειδικές στα Dakar που έχουμε συμμετάσχει,» ήταν τα πρώτα λόγια του Elena στο βίντεο.

Στην συνέχεια μίλησε για το φετινό δύσκολο Dakar: «Ναι, έκανα μερικά λάθη στην πρώτη ειδική, καθώς προσπαθούσα να μάθω το νέο ηλεκτρονικό roadbook στο tablet και το πως δούλευε, αλλά πέρα από αυτό δεν νομίζω ότι κάναμε και άλλα λάθη.»

Στο τέλος ήρθε η σκληρή κριτική προς την ομάδα της Prodrive: «Είπαν ότι ‘ο Elena δεν ξέρει να πλοηγεί, ο Elena είναι κακός, χάνει πολύ χρόνο στον Loeb’. Πριν τα πείτε αυτά ακούστε πρώτα τον Elena. Το αυτοκίνητό σας δεν έχει φτιαχτεί για να κερδίζει, δεν υπάρχει καμία δομή στην ομάδα σας. Δεν με ακούσατε ποτέ, ξόδεψα πολλές ώρες με τον αρχημηχανικό μας για να σας πω τι να κάνετε και τι να μην κάνετε, έτσι ώστε να μπορέσουμε να κερδίσουμε το Dakar, να φτιάξουμε ένα καλό αυτοκίνητο.

Πήγαμε εκεί, δεν είχατε ακούσει καμία συμβουλή, ούτε από μένα, ούτε από τον Nani [Roma], ούτε από τον Seb. Κάνατε αυτό που σας βόλευε. Η φιλοσοφία σας είναι απλή: είμαστε η Prodrive, είμαστε η σπουδαιότερη ομάδα στον κόσμο, έχουμε κερδίσει τα πάντα. Αλλά το τελευταίο πράγμα που κερδίσατε στο WRC ήταν το 2003 με τον [Peter] Solberg. Από τότε υπάρχει το Loeb-Elena.»

Όπως δήλωσε ο Loeb, έτσι και ο Elena έκανε γνωστό ότι η απόφαση αυτή δεν θα επηρεάσει την προσωπική τους σχέση.

O Elena άφησε ένα πολύ σημαντικό στοιχείο gια το κλείσιμο του βίντεο, το οποίο ίσως δείχνει το πόσο δεν υπολογίζει τους συνοδηγούς ο επικεφαλής της Prodrive, David Richards: «Το 2005, ο επικεφαλής της ομάδας κατάφερε να αφαιρέσει τα ονόματα των συνοδηγών από τα παράθυρα των αυτοκινήτων και πάλεψα για χρόνια για να επαναφέρω τα ονόματα των συνοδηγών.»

Σε αυτό ήρθε να απαντήσει ο Richards, κάνοντας ακόμα πιο κακή την εικόνα του προς τον κόσμο των αγώνων: «Στηρίζω αυτά που είχα κάνει το 2005. Δεν ζήτησα να αφαιρεθούν τα ονόματα των συνοδηγών, ζήτησα το όνομα των οδηγών να υπάρχει και στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου και αυτά των συνοδηγών να υπάρχουν με μικρότερα γράμματα. Αυτή είναι η ουσιαστική αλήθεια, ενώ αναγνωρίζουμε τον ρόλο του συνοδηγού, το κοινό ακολουθεί τον οδηγό,» δήλωσε ο Richards στο dirtfish.com.

Ο Richards ήταν ο δάκτυλος που έβαλε τέλος και στην συνεργασία του Colin McRae με τον Derek Ringer, που είχαν κερδίσει το πρωτάθλημα το 1995, με τον Nicky Grist να παίρνει την θέση στο δεξί bucket του Σκοτσέζου.

Ο Loeb σκοπεύει να ξανατρέξει σε rally με την ιδιωτική ομάδα του, με ένα Peugeot 306 Maxi και το καλύτερο για να επαναφέρει μία κάποια ομόνοια ανάμεσα στους υποστηρικτές του (και όχι μόνο) θα ήταν να αγωνιστεί μαζί με τον Elena.

Τελικά η ευθύνη του τέλους της συνεργασίας ποιον βαρύνει; Τον Loeb, την ομάδα της Prodrive ή και τους δύο; Η απάντηση είναι εύκολη, αλλά και δύσκολη ταυτόχρονα: Ο Loeb γνωρίζει ότι είναι 47 ετών και ότι έχει λίγα καλά χρόνια μπροστά του για να κυνηγήσει μία νίκη στον πιο σκληρό αγώνα του κόσμου και ίσως η εναντίωσή του προς την Prodrive να τον έβγαζε εκτός ομάδας, και, πιθανότατα, εκτός Rally Dakar με μία εργοστασιακή ομάδα.

Χωρίς την γνώση των λεπτομεριών του συμβολαίου του Loeb, η ευθύνη ανάμεσα σε Loeb και Prodrive είναι κάπου στο 40-60, βαραίνοντας περισσότερο την Βρετανική ομάδα, γιατί ουσιαστικά εκβίασε τον Γάλλο, λέγοντάς του ουσιαστικά «Ή συνεχίζεις με άλλο συνοδηγό, επειδή εμείς πιστεύουμε ότι ο Elena δεν μπορεί να σε φτάσει στην νίκη, ή δεν τρέχεις.»

Μετά από συζητήσεις με άλλα άτομα του χώρου και αναλύσεις των δηλώσεων του Elena και τα σενάρια σύμφωνα με τα οποία ο Loeb μπορεί να δέχθηκε κάτι τέτοιο, κατέληξα στην εξής θεωρία: Εφόσον ισχύουν οι κατηγορίες του Elena για το ότι η Prodrive δεν ακούει κανέναν από τους οδηγούς της για την εξέλιξη του αυτοκινήτου, το οποίο, όπως φάνηκε στο φετινό Dakar, δεν μπορούσε να διεκδικήσει την νίκη, τότε είναι πιθανό να «στήθηκε» αυτό από το δίδυμο των πρωταθλητών, έτσι ώστε ο Loeb να έχει ένα καλό «πάτημα» να φύγει από την ομάδα αν δεν υπάρξει βελτίωση του αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με τον Richards, η Prodrive αργότερα μέσα στην χρονιά θα συμμετάσχει σε κάποιους αγώνες, αφού πρώτα προχωρήει σε βελτιώσεις στο αυτοκίνητό της. Έτσι, αν ο Loeb δει ότι το αμάξι παραμένει το ίδιο ή γίνεται χειρότερο να μπορεί να έχει ένα ακόμα πάτημα για να πει αντίο.

Το θεώρημα αυτό ενισχύεται και από κάποιες δηλώσεις του Elena στην εκπομπή «Super Moscato Show» του RMC, όπου δήλωσε:

«Ήταν μία δύσκολη κλήση αυτή που κάναμε. Η φωνή του [Loeb] ήταν σπασμένη καθώς ήταν μία δύσκολη ανακοίνωση να κάνεις. Μετά από περίπου μία ώρα με κάλεσε με Facetime και ήπιαμε ένα ποτό μαζί. Όπως είπα η φιλία Loeb/Elena δεν έχει πεθάνει.»

Στην συνέχεια των δηλώσεών του ρωτήθηκε το γιατί ο Loeb δέχθηκε αυτό που του είπε η Prodrive, με τον Elena να «προκαλεί» τον Loeb:

«Είπα στην Prodrive, αν αλλάξετε την απόφασή σας μην με υπολογίζετε. Έτσι τώρα, αν ο Seb έχει τα κότσια και μπορεί να με ακούσει, πάμε να παλέψουμε μαζί. Να πει στην ομάδα, φεύγω. Θα πάμε πάλι να παλέψουμε μαζί με μία άλλη ομάδα. Και θα τους δείξουμε ότι ξέρουμε πως να κερδίζουμε και ότι δεν τους χρειαζόμαστε για να το καταφέρουμε. Είμαι ανοιχτός για τον Seb, αλλά όχι με αυτή την ομάδα.» 

Μόνο ο χρόνος θα δείξει αν ήταν όντως ένα καλοστημένο σχέδιο ή μία απόφαση που η Prodrive ανάγκασε  τον Loeb να πάρει.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Παρουσιάστηκε το σιρκουί πόλης της Σαουδικής Αραβίας

Next Article

F1 2021 Preseason Podcast: Παρουσιάσεις και Preview της σεζόν

Related Posts