Η φετινή σεζόν της Formula 1 είναι κατά γενική ομολογία περίεργη και ο λόγος δεν είναι μόνο η αναδιαμόρφωση του προγράμματος και η έλλειψη θεατών λόγω της πανδημίας. Η δυναμικότητα των ομάδων έχει μεταβληθεί, με πιο ενδιαφέρουσα περίπτωση εκείνη της Ferrari και ο λόγος που η δυναμικότητά της μεταβλήθηκε… προς τα κάτω είναι η μείωση της επίδοσης της μονάδας ισχύος της. Με το νέο ruleset να έχει τροποποιηθεί λόγω των επιπτώσεων του κορωνοϊού, η Ferrari κινδυνεύει να γίνει αιχμάλωτη της αδυναμίας του κινητήρα της και των όποιων σχεδιαστικών αλλαγών αυτή δημιούργησε, σε μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι φαίνεται να έχει συνειδητοποιήσει ο περισσότερος κόσμος.
Η γνωστή υπόθεση «παρανομίας» της μονάδας ισχύος των Ιταλών για το 2019 είναι σίγουρα ασυνήθιστη, καθώς ενώ η ομάδα εμφανώς δέχθηκε εντολή από την FIA να προχωρήσει σε σχεδιαστηκές αλλαγές στην φετινή της PU, τελικώς δεν τιμωρήθηκε και τα ευρήματα της έρευνας δεν δημοσιεύτηκαν. Αυτό που συμπαιρένεται είναι ότι τα Καλπάζοντα Άλογα είχαν βρει κάποιο παραθυράκι στους κανονισμούς, εξ ου και ο τρόπος που η FIA έκανε λόγο για λεπτομέρειες που δεν μπορούσαν να αποδειχτούν ή βρεθούν. Ανεξαρτήτως της έρευνας, η επίδοση της Ιταλικής PU ήταν σίγουρα εξαιρετική το 2019 και αισθητά ανώτερης εκείνης της Mercedes, καθώς η Ferrari κέρδισε σχεδόν σε όλες τις power-driven πίστες, όπως είναι το Spa και η Monza και γενικά είχε μεγάλα gains στις μακρές ευθείες.
Μετά την μυστική οδηγία, η Ferrari πραγματοποίησε τις απαιτούμενες αλλαγές και το αποτέλεσμα ήταν το τέταρτο σε δυναμικότητα πακέτο για την φετινή χρονιά, κάτω ακόμα και από την Renault, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει υποστεί σμίκρυνση και πλέον θα προμηθεύει μόνο την ίδια της την ομάδα. Τέτοιες μεταβολές στην επίδοση ενός μονοθεσίου έχουν ξανασημειωθεί στην Formula 1 κατά το παρελθόν και θα συνεχίσουν να σημειώνονται, καθώς ο μηχανοκίνητος αθλητισμός μεταβάλλεται παρα πολύ πιο συχνά σε σχέση με άλλα αθλήματα. Το πρόβλημα της Ferrari όμως είναι ότι κινδυνεύει να «παντρευτεί» αυτή την υστέρηση επίδοσης ακόμα και μέχρι το 2024!
Λόγω της πανδημίας, η οποία μείωσε δραματικά τα έσοδα της F1 και επακόλουθα και των ομάδων, αλλά και γενικότερα σε μια προσπάθεια μείωσης των εξόδων που καλούνται να καλύψουν οι ομάδες, ώστε να ενθαρυνθεί η συμμετοχή νέων κατασκευαστών στην Formula 1, το ruleset της «νέας εποχής του ground effect» έλαβε περαιτέρω αλλαγές, μεταξύ των άλλων και στον τομέα των κινητήρων. Συγκεκριμένα, οι ομάδες δεν θα μπορούν να εξελίξουν τις μονάδες ισχύος τους μετά από ένα χρονικό σημείο, με τις PU να περνούν ξανά από homologation το 2021, όπου επιτρέπεται μια αλλαγή και να διατηρούνται ίδιες το 2022, με μια επιτρεπόμενη αλλαγή και πάλι. Για το 2023 και το 2024 δεν επιτρέπεται καμία αλλαγή που στοχεύει στην βελτίωση της επίδοσης, παρά μόνο στην βελτίωση της αξιοπιστίας. Έτσι, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι οι ευκαιρίες για κέρδος ως προς τις δυνατότητες της PU είναι πολύ περιορισμένες και η Ferrari καλείται να υπερβεί τον εαυτό της, καθώς αντίστοιχη προσπάθεια για περαιτέρω βελτίωση θα κάνουν και οι άλλοι τρεις κατασκευαστές, η Mercedes, η Honda και η Renault.
Η στροφή προς το ground effect δεν θα επιφέρει κάποια βοήθεια στο Μαρανέλο, μειώνοντας την βαρύτητα μιας καλής power unit πίσω από τον οδηγό. Τα μονοθέσια θα συνεχίσουν να είναι σχετικά βαριά, με το ελάχιστο βάρος μάλιστα να ανεβαίνει ελαφρώς στα 778 κιλά περίπου, συγκριτικά με παλαιότερες εποχές της F1. Έτσι, και πάλι η υπεροχή στον τομέα «ισχύς» θα είναι μεγάλη υπόθεση, ενδεχομένως ακόμα περισσότερο για όποιες ομάδες συνεχίσουν να χρησιμοποιούν PU της Ferrari, καθώς δεν είναι παράλογο να υποθέσουμε ότι εάν η συγκεκριμένη κατάσταση συνεχιστεί, η Haas – συζήτηση για την Alfa Romeo δεν υπάρχει καθώς αποτελεί ομάδα συμφερόντων του ευρύτερου ομίλου των Ιταλών – θα ψάξει για άλλο προμηθευτή και γιατί όχι, την Mercedes. Ένα θετικό του reset που θα υποστεί ο τομέας των αεροδυναμικών βοηθημάτων είναι ότι θα αφαιρέσει όλα τα πονταρίσματα από το τραπέζι, μειώνοντας την υστέρηση που έχει η Ferrari απέναντι στην Mercedes και την Red Bull στον εν λόγω τομέα, ο οποίος μπορεί κάλλιστα να βρίσκεται σε καλό δρόμο, δεδομένου του χρονικού διαστήματος που θα βρίσκεται υπό ανάπτυξη μέχρι την εμφάνιση των μονοθεσίων στις χειμερινές δοκιμές του 2022.
Με το μέλλον της Formula 1, αλλά και του πλανήτη γενικότερα, να φαντάζει ευμετάβλητο μετά την πανδημία του COVID-19, το μέλλον της Ferrari διαφαίνεται ομιχλώδες. Καθώς η κατεύθυνση προς την οποία κινήθηκαν το 2019 τελικά δεν απέδωσε καρπούς, αφού η ομάδα δεν κατέκτησε κάποιον τίτλο εκείνη την σεζόν, αλλά την έφερε και σε θέση αδυναμίας σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες, ακόμα και εκείνες του midfield σε συγκεκριμένες Κυριακές, ο δρόμος προς τουλάχιστον την ανάκτηση της δεύτερης θέσης στην κλίμακα της δυναμικότητας φαντάζει δύσβατος. Με κίνδυνο την επιστροφή στα «πέτρινα χρόνια» κάποιων περασμένων δεκαετιών, τα στελέχη της Ferrari, αλλά ουσιαστικά η διοίκησή της κυρίως, καλείται να πάρει μόνο σωστές αποφάσεις.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify