Ο Andreas Mikkelsen είναι ίσως ο πιο πολυσυζητημένος οδηγός φέτος, καθώς έμεινε εκτός WRC μετά την αποχώρηση της VW και αυτή τη στιγμή αγωνίζεται στην δεύτερη κατηγορία με την Skoda, ενώ παράλληλα προσπαθεί να βρει μία θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Πού θα μπορούσε να οδηγήσει ο Νορβηγός;
Αρχικά, η είδηση που έσκασε σαν «βόμβα» τον προηγούμενο μήνα ήταν ότι η Hyundai ανακοίνωσε επίσημα ότι ο Mikkelsen θα κάνει δοκιμές με το i20 Coupe WRC στην Πορτογαλία και τις αναγνωρίσεις για την Αργεντινή. Κάποιοι πίστεψαν ότι ίσως υπογράψει με τους Κορεάτες, ύστερα από την κακή απόδοση του Paddon στους τελευταίους αγώνες. Αν κι οι άνθρωποις της ομάδας έμειναν ευχαριστημένοι από τις καλές δοκιμές του Νορβηγού στην Πορτογαλία κι εξέταζαν σοβαρά το ενδεχόμενο να έχουν τέσσερα αυτοκίνητα από τον επόμενο χρόνο και μάλιστα να τρέξει ο ίδιος φέτος στην Πορτογαλία, ο manager της Hyundai Alain Penasse το διέψευσε πρόσφατα λόγω του υψηλού κόστους. Επομένως, θεωρείται αδύνατον να προστεθεί στο δυναμικό της Hyundai, αφού θα είναι μεγάλο το κόστος για την ομάδα να σπάσει το συμβόλαιο κάποιου οδηγού για να τον εντάξει στο line-up της (τα συμβόλαια του Paddon και του Sordo λήγουν το 2018) και μέχρι στιγμής έχει αποδειχτεί πως σωστά έπραξε να έχει αυτούς τους οδηγούς στο δυναμικό της.
Όσον αφορά την ομάδα της Toyota, ο επικεφαλής Tommi Makinen υποστηρίζει απόλυτα την επιλογή που έκανε με τον Juho Hanninen και δεν δείχνει σημάδια ότι θέλει να τον θέσει εκτός ομάδας. Ο Hanninen έχει μονοετές συμβόλαιο με την Toyota και έχει την δυνατότητα να το επεκτείνει, αλλά οι κακές εμφανίσεις του ίσως τον θέσουν εκτός ομάδας, αφού δεν δίνει τους απαιτούμενους βαθμούς που χρειάζεται η ιαπωνική ομάδα για το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, το θέμα είναι αν ο Mikkelsen θα δεχτεί να είναι δεύτερος οδηγός, αφού ο Makinen εμπιστεύεται απόλυτα τον Jari-Matti Latvala λόγω της σταθερότητάς του. Γνωρίζει και ο ίδιος ότι είναι ικανός να ηγηθεί μίας ομάδας και μάλιστα θεωρείται από πολλούς ένας ολοκληρωμένος οδηγός.
Όσο για την M-Sport, η αλήθεια είναι ότι μπορεί να αποτελέσει επιλογή για τον πρώην οδηγό της VW. Βέβαια, μέχρι στιγμής η βρετανική ομάδα έχει δείξει θετικά στοιχεία και ένα καλό οδηγικό τρίδυμο που έχει την ταχύτητα και τη σταθερότητα, κάτι που της φέρνει βαθμούς. Κι ο Malcolm Wilson έχει δείξει τεράστια εμπιστοσύνη στους Ott Tanak και Elfyn Evans και τον δικαίωσαν, ενώ με τον ερχομό του Sebastien Ogier τα πράγματα κυλάνε πιο ομαλά. Ωστόσο, ο τετράκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής φαίνεται να μην είναι ικανοποιημένος με την απόδοση του Fiesta RS WRC, αφού συνεχώς αντιμετωπίζει προβλήματα που του στερούν νίκες, κάτι που είναι πρωτόγνωρο για τον ίδιο. Με το πρωτάθλημα να είναι ακόμα ανοικτό και να τον καταδιώκουν οι Jari-Matti Latvala και Thierry Neuville, η κατάκτηση του τίτλου φαίνεται να δυσκολεύει τον ίδιο και αν τελικά δεν γίνει πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, η έξοδος του από την ομάδα φαντάζει πιο πιθανή, αφού ο Γάλλος διψά για πρωταθλήματα. Άλλωστε, μην ξεχνάμε το γεγονός ότι έχει υπογράψει με την M-Sport για έναν μόνο χρόνο. Επομένως, η θέση του πρώτου οδηγού πιθανόν να μείνει κενή και να στραφεί ο Wilson στον Mikkelsen, ο οποίος στα πρώιμα στάδια της καριέρας του είχε ξεκινήσει από αυτή την ομάδα.
Τέλος, η Citroen φαίνεται να είναι η πιο πιθανή επιλογή για να επιστρέψει ο Mikkelsen στην μεγάλη κατηγορία. Το line-up της γαλλικής εταιρείας δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα και βρίσκεται στην τελευταία θέση στους κατασκευαστές. Είναι δύσκολο για εκείνην να ανταπεξέλθει, αφού τα προβλήματα του C3 WRC συνεχίζουν να την ταλαιπωρούν και μάλιστα στην Κορσική στέρησαν την νίκη από τον Kris Meeke. Όσον αφορά τους οδηγούς της, ο Ιρλανδός δεν ανταπεξέρχεται στις υποχρεώσεις του ως πρώτος οδηγός, αφού συνεχίζει να κάνει λάθη στις ειδικές και να έχει τελικά εξόδους, παρά το γεγονός ότι διαθέτει την ταχύτητα. Από την άλλη, ο Craig Breen δεν είναι έμπειρος ακόμα για να διεκδικήσει μία καλή θέση, αλλά παραμένει σταθερός, χαρίζοντας της κάποιους βαθμούς. Ο Stephane Lefebvre βρίσκεται χρόνια στην ομάδα της Citroen (είχε ξεκινήσει από τις ακαδημίες της) με τον Yves Matton να μη δείχνει διατεθημένος να τον διώξει από την ομάδα, παρά το γεγονός ότι έχει πολλές εξόδους και δεν τους έχει χαρίσει κανέναν βαθμό. Πιο πιθανή φαίνεται η αποχώρηση του Breen από την Citroen, καθώς έχει υπογράψει διετές συμβόλαιο, το οποίο λήγει φέτος, και ίσως την θέση του πρώτου οδηγού να την πάρει ο Νορβηγός, υποβιβάζοντας τον Meeke σε δεύτερο.
Αυτό που θα παίξει καθοριστικό ρόλο είναι ποια ομάδα τον χρειάζεται περισσότερο. Με τα τωρινά δεδομένα, η ομάδα του Παρισιού έχει το μεγαλύτερο πρόβλημα με τους οδηγούς της και η επιλογή Mikkelsen είναι ένα στοίχημα που δύσκολα θα χάσει.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify