Ο Ναπολέων Βοναπάρτης είχε καταφέρει να αποτυπώσει την αντίθεση των συναισθημάτων της νίκης και της ήττας με τον καλύτερο τρόπο: «Στη νίκη αξίζουμε σαμπάνια, στην ήττα τη χρειαζόμαστε». Και με αυτό το γνωμικό μπορεί να περιγραφεί η κατάσταση στο στρατόπεδο της Mercedes.
Το Silverstone ήταν κατάμεστο. 340 χιλιάδες θεατές ήταν έτοιμοι να δουν από κοντά τον αγώνα της χρονιάς – μέχρι τον επόμενο. Ο άνθρωπος στον οποίο οι Βρετανοί εναποθέτουν εδώ και 11 χρόνια τις ελπίδες τους, ο Lewis Hamilton, εκκινεί από την pole. Έχει καταρρίψει κάθε λογική, αφού το Σάββατο βρίσκει χιλιοστά του δευτερολέπτου εκεί που δεν υπάρχουν. Είναι ‘pole Hamilton’, όχι της Mercedes.
Η ΕΚΚΙΝΗΣΗ
Στην εκκίνηση είναι ο μισός αγώνας. Εκεί, Vettel, Bottas και Raikkonen ξεκινούν καλύτερα από τον poleman. Περνάνε οι δύο πρώτοι, κι όταν πάει να πράξει το ίδιο ο Raikkonen, έχει επαφή. Τετακέ για τον άνθρωπο του Σαββάτου, που καλείτο πλέον να γίνει κι ο άνθρωπος της Κυριακής.
Εκεί ξεκινά η πτώση της Mercedes. Βρίσκεται για ακόμα μία φορά σε δύσκολη κατάσταση. Ίσως οι Γερμανοί να έχουν αντιμετωπίσει λιγότερα προβλήματα από το 2014 ως το 2017, παρά στους 10 αγώνες που έχουν γίνει φέτος. Αυτό τους στρεσάρει, τους φέρνει στα σχοινιά. Θολώνουν, και πρώτος από όλους, ο Hamilton. O άνθρωπος που θα έπρεπε να είναι ο πιο ψύχραιμος, χάνει την ηρεμία για μερικούς γύρους – ίσα να δει ότι μπορεί να παλέψει.
Όλοι είδαμε τι έκανε όταν βρήκε ρυθμό. Πέρναγε άπαντες σαν σταματημένους. Ξέρει να το κάνει αυτό, δεν το αρνήθηκε ποτέ κανείς. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι το πόσο εύκολα ταράζεται στην ήττα η Mercedes.
ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΝΑ ΧΑΝΟΥΝ
Η ποινή για το συμβάν της Κ3 είναι 10 δλ. στον Raikkonen. Δίκαιη κατά τον ίδιο, οπότε δε πέφτει λόγος σε κανέναν άλλον. Αυτό που προκαλεί είναι οι δηλώσεις του Toto Wolff, επικεφαλής της Mercedes, μετά το πέσιμο της καρώ σημαίας, όταν πια είχε χάσει μία νίκη που δύο ώρες πριν φαινόταν σχεδόν βέβαιη:
«Μεταφέροντας τα λόγια του James Allison ‘είναι σκοπιμότητα ή ανικανότητα;’. Έτσι μένει σε μας να το κρίνουμε. Η ομάδα μας έκανε εξαιρετική δουλειά αυτό το Σαββατοκύριακο, έχουμε τόση στήριξη και τόση πίεση για όλους μας.
«Ενδιαφέρουσες τακτικές από τους αντιπάλους μας, αλλά θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τους αντιμετωπίσουμε και να βελτιωθούμε στους επόμενους αγώνες».
Είναι σαφής η νύξη του Αυστριακού. Και προδίδει και μία άρνηση της ήττας – μίας ήττας που προήλθε έτι μία φορά από αγωνιστικούς παράγοντες. Το μεγαλείο της Mercedes στην πίστα είναι δεδομένο. Αυτό που μοιάζει να λείπει είναι και το μεγαλείο στην ήττα.
Ξεπερνά το οπαδικό να διατείνεσαι ότι ο αντίπαλός σου επιλέγει να συγκρουστεί μαζί σου, ώστε να σου καταστρέψει τον αγώνα. Δε δικαιολογείται πάνω στον εκνευρισμό της στιγμής. Έχουν περάσει 90 λεπτά από το συμβάν, έχει αποδοθεί δικαιοσύνη.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΙΣΤΕΣ-ΒΑΡΟΜΕΤΡΑ ΣΤΗΝ FERRARI
Συν τοις άλλοις, η Ferrari έχει καταφέρει να κερδίσει σε όλες τις πίστες-βαρόμετρα την Mercedes. Πρώτα στην Κίνα, μετά στην Αυστρία την ξεπερνά, και τώρα στο Silverstone. Παλιά «οχυρά» των Γερμανών αποτελούν ευκαιρίες της Scuderia να δείξει πως φέτος δεν σκοπεύει να χάσει αφελώς ένα πρωτάθλημα που έχει ισάξιες ευκαιρίες να κερδίσει.
Φυσικά, τα λάθη του strategy team των πρωταθλητών παίζουν τον ρόλο τους. Είναι η τέταρτη φορά φέτος (Αυστραλία, Κίνα, Αυστρία και τώρα στην Μ. Βρετανία) που ο James Vowles και οι άνθρωποί του δεν «διαβάζουν» σωστά τις καταστάσεις (Εικονικού) Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Την Κυριακή, ήταν αρκετά τυχεροί να βγουν δύο SC πολύ κοντά το ένα με το άλλο, δίνοντας την ευκαιρία στους Hamilton και Bottas να διαχειριστούν καλύτερα τη μέση γόμα.
Όμως το τελικό αποτέλεσμα είναι δίκαιο, και για τους 4 πρώτους. Ο Vettel έκανε ακόμα ένα σπουδαίο προσπέρασμα, ο Hamilton άντεξε με ελαστικά που θεωρητικά δεν έπρεπε να τον φέρουν 2ο, ο Raikkonen πήρε το μέγιστο, κι ο Bottas έπραξε τα δέοντα, κι αυτός με ένα αρκετά φθαρμένο σετ.
Το δεδομένο είναι πως η σεζόν έχει πολύ δρόμο ακόμα. Όποιος κι αν φτάσει πρώτος στην κορδέλα του τερματισμού, θα το αξίζει – για τους δικούς του λόγους.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify