Το Rally Πορτογαλίας ήταν ακόμα ένας συγκλονιστικός και γεμάτος εκπλήξεις αγώνας, όπως μας έχει συνηθίσει η φετινή χρονιά άλλωστε. Πάμε να σχολιάσουμε τους οδηγούς και τους κατασκευαστές!
Sebastien Ogier: Βαθμολογία 9.5/10
Επιτέλους το Fiesta RS WRC που Γάλλου δεν εμφάνισε κάποιο πρόβλημα, αφού η M-Sport του έφερε καινούριο, με αποτέλεσμα να μπορέσει να παλέψει χωρίς προβλήματα. Αλλά, παρά το καινούριο αυτοκίνητο, μέχρι το Σάββατο και την 11η ειδική βρισκόταν πίσω από τον teammate του, Ott Tanak. Ωστόσο, μόλις πήρε την πρωτοπορία κανείς δεν μπορούσε να τον κοντράρει και να τον αμφισβητήσει. Πλέον έχει πέντε νίκες στην Πορτογαλία, έχοντας κερδίσει και στην ανατολική, αλλά και στην βόρεια πλευρά της χώρας.
Thierry Neuville: Βαθμολογία 10/10
Ο Βέλγος φάνηκε να δυσκολεύεται την Παρασκευή το πρωί, αλλά στην συνεχεία βρήκε καλό ρυθμό, εκμεταλλεύτηκε τις εξόδους και τις ατυχίες των υπολοίπων και ανέβηκε στην 2η θέση στο τέλος του Σαββάτου. Μπορεί να εκνευρίστηκε την Παρασκευή με τον Latvala που δεν τον άφησε να περάσει έγκαιρα, αλλά οι αγωνοδίκες του έδωσαν τον χαμένο χρόνο και ξαναμπήκε στην μάχη. Βέβαια, την τελευταία μέρα ήξερε ότι θα είναι αρκετά δύσκολο να πιάσει τον Ogier, αφού ήταν 16 δευτερόλεπτα μπροστά.
Dani Sordo: Βαθμολογία 9/10
Με τον Ισπανό, η Hyundai πήρε ένα διπλό βάθρο και παραμένει κοντά στην M-Sport στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Ο Sordo έκανε μία πολύ δυνατή εμφάνιση, αν αναλογιστεί κάποιος ότι το χώμα δεν είναι η αγαπημένη του επιφάνεια, επιστρέφοντας στο βάθρο στην Πορτογαλία μετά από πολλά χρόνια – συγκεκριμένα από το 2010 που αγωνιζόταν με το Citroen C4 WRC.
Ott Tanak: Βαθμολογία 9/10
Ο Εσθονός φαινόταν ο κυρίαρχος του rally μέχρι τα μέσα της 12ης ειδικής διαδρομή, εκεί όπου, έχοντας σημειώσει πολύ καλούς χρόνους στα πρώτα δύο split, είχε έξοδο, τραυμάτισε την πίσω δεξιά ανάρτηση του Fiesta RS WRC, με αποτέλεσμα να πέσει στην 5η θέση. Ωστόσο, μέχρι το τέλος της μέρας είχε καταφέρει να πάρει την 4η θέση από τον Breen, αλλά δεν μπορούσε πλέον να παλέψει για το βάθρο. Πάντως για ακόμα έναν αγώνα ήταν πιο γρήγορος από τον teammate του – αλλά και πιο άτυχος.
Craig Breen: Βαθμολογία 8.5/10
Ο Ιρλανδός τερμάτισε στην αγαπημένη του φετινή θέση: την πέμπτη. Την Παρασκευή ήταν αρκετά ικανοποιημένος με το C3 WRC, αλλά το Σάββατο τον επηρέασε αρκετά μία λανθασμένη επιλογή ελαστικών. Επίσης δεν είχε ξανατρέξει στις συγκεκριμένες ειδικές, με αποτέλεσμα η έλλειψη εμπειρίας να του κοστίζει σε χρόνο. Αλλά σε γενικές γραμμές ήταν ένας αρκετά καλός αγώνας, τερματίζοντας -πάλι- ως το πρώτο Citroen.
Elfyn Evans: Βαθμολογία 7.5/10
Ο Ουαλός ήλπιζε σε μία αντάξια εμφάνιση με αυτή του Rally Αργεντινής, όμως είχε αρκετά κλαταρίσματα, κυρίως λόγω των αυλακιών που δημιουργούνται από τα περάσματα των αυτοκινήτων. Αν έπαιρνε πίσω τον χαμένο χρόνο θα πάλευε για το βάθρο.
Juho Hanninen: Βαθμολογία 7/10
Ναι, καλά διαβάσατε, πρώτο Toyota είναι αυτό του Hanninen, ο οποίος ήταν περισσότερο τυχερός παρά γρήγορος. Την Παρασκευή, αλλά και για ένα μέρος του Σαββάτου, ήταν αρκετά αργός, όπως μας συνηθίζει, αλλά εκμεταλλευόμενος τις εγκαταλείψεις και τα προβλήματα των μπροστά κατάφερε να τερματίσει ως το πρώτο Toyota. Παρόλα αυτά, αν συνεχίσει με αυτές τις επιδόσεις, δεν θα παραμείνει για πολύ ακόμα στην ομάδα.
Mads Ostberg: Βαθμολογία 7/10
Ο Νορβηγός ήταν αρκετά δυνατός σε ακόμα έναν αγώνα, παρά την αλλαγή των ελαστικών από Michelin σε DMACK. Κατάφερε να τα κατανοήσει γρήγορα αλλά ένα κλατάρισμα με μία σπασμένη ζάντα δεν του επέτρεψαν να παλέψει για μία θέση στο βάθρο, ή κοντά σε αυτό, που έδειχνε να μπορούσε. Ωστόσο, πρόσφερε θέαμα, ειδικά στην τελευταία ειδική, στο διάσημο άλμα της ειδικής Fafe.
Jari-Matti Latvala: Βαθμολογία 7/10
Ο Φινλανδός ήταν αρκετά γρήγορος όλες τις μέρες, παρά την ασθένεια που τον ταλαιπώρησε το Σάββατο και την Κυριακή. Ήταν στην μάχη των θέσεων του βάθρου μέχρι την στιγμή που τον πρόδωσαν τα φρένα του Yaris WRC, με αποτέλεσμα να ντελαπάρει και να χάσει αρκετό χρόνο πέφτοντας χαμηλά στην κατάταξη.
Esapekka Lappi: Βαθμολογία 7/10
Πολύ καλό ντεμπούτο για τον τρίτο Φινλανδό της Toyota. Κατάφερε να τερματίσει στην δεκάδα παρά το πρόβλημα στο intercooler και την έξοδο το Σάββατο. Την Κυριακή ήταν με διαφορά το πιο γρήγορο Yaris WRC. Έπεισε τους ανθρώπους της ομάδας και θα βρεθεί σε όλα τα υπόλοιπα rally. Τρέμει η θέση του Juho; Πιθανόν.
Stephane Lefebvre: Βαθμολογία 6/10
Φήμες θέλουν τον Γάλλο να έχει ακόμα κλαταρίσματα στις ειδικές της Παρασκευής. Ο αγώνας δεν ξεκίνησε με τον ιδανικό τρόπο για τον Lefebvre αφού είχε κλαταρίσματα σε όλες τις πρωινές ειδικές της 2ης μέρας, ενώ, σαν να μην έφτανε αυτό, είχε και ντελαπάρισμα. Παρόλα αυτά, κατάφερε να τερματίσει μαζεύοντας αρκετές εμπειρίες.
Kris Meeke: Βαθμολογία 8/10
Ο έτερος Ιρλανδός της Citroen βρισκόταν στην μάχη της πρωτιάς αλλά δύο κλαταρίσματα και μία αστοχία στην ανάρτηση του C3 WRC τον έθεσαν εκτός διεκδίκησης. Ελπίζει σε έναν δυνατό αγώνα στην Σαρδηνία.
Hayden Paddon: Βαθμολογία 8/10
Επιτέλους ξύπνησε. Δεν ξέρω αν ευθύνεται ο ίδιος ή η αλλαγή συνοδηγού ή βρήκε τις ρυθμίσεις που θέλει στο i20 WRC αλλά είδαμε τον παλιό καλό Paddon. Κέρδισε αρκετές ειδικές αλλά ένα πρόβλημα στα ηλεκτρικά τη Παρασκευή και ένα πρόβλημα στο τιμόνι στο Σάββατο τον έθεσαν για τα καλά εκτός μάχης. Θα ήταν, λογικά, ένας από τους διεκδικητές των θέσεων του βάθρου.
Καλύτερος οδηγός του αγώνα – Ott Tanak: Παρά το λάθος του έκανε μία τρομερή εμφάνιση αμφισβητώντας την δυναμική του Ogier μέχρι εκείνο το σημείο.
Χειρότερος οδηγός του αγώνα – Stephane Lefebvre: Θέλει ακόμα πολύ δουλειά σε όλους τους τομείς.
Καλύτερη ομάδα του αγώνα – Hyundai: Κατάφερε να πάρει ένα διπλό βάθρο και μάλιστα για πρώτη φορά είχε τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο της στο βάθρο στον αγώνα της Πορτογαλίας
Χειρότερη ομάδα του αγώνα -: Citroen: Της λείπει ένας δεύτερος δυνατός οδηγός, όπως ο Andreas Mikkelsen, για να πάρει λίγο από το βάρος που υπάρχει στους ώμους του Meeke.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify