Ακόμα ένας ιδιαίτερα συναρπαστικός και ανταγωνιστικός γύρος του WRC τελείωσε, με τελικό νικητή τον Jari-Matti Latvala με το Toyota Yaris WRC, και τους Ott Tanak και Sebastien Ogier να συμπληρώνουν το βάθρο. Βέβαια, αρνητικός πρωταγωνιστής ήταν ο Thierry Neuville, που έκανε λάθος και εγκατέλειψε για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα. Ας σχολιάσουμε αναλυτικά κάθε οδηγό!
Jari-Matti Latvala: (Βαθμολογία: 10/10)
Ένα αποτέλεσμα που ούτε οι ίδιοι οι άνθρωποι στην Toyota δεν το περίμεναν. Νίκη μόλις στον δεύτερο αγώνα της σεζόν! Ο Φινλανδός είχε μόλις 14 ημέρες να φέρει το Yaris WRC στα μέτρα πριν την αρχή της σεζόν. Έκανε έναν αλάνθαστο αγώνα και με την εγκατάλειψη-δώρο του Neuville πήρε την νίκη νούμερο 17 στην καριέρα του. Μπήκε στην τελευταία μέρα με διαφορά 3.8 δευτερολέπτων από τον Tanak, άλλα δεν άφησε κανένα περιθώριο αντίδρασης στον Εσθονό αφού κέρδισε και τις 3 ειδικές διαδρομές, φεύγοντας με 30 βαθμούς από την παγωμένη Σουηδία.
Ott Tanak: (Βαθμολογία: 9,5/10)
Ο Εσθονός έδειξε αρκετά δυνατός για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, κερδίζοντας 4 ειδικές διαδρομές. Το Σάββατο, ειδικά στο πρώτο πέρασμα των ειδικών (οπού τις κέρδισε όλες), πίεζε τρομερά τον Latvala, για την τρίτη θέση, αλλά το λάθος set-up του Fiesta RS WRC την τελευταία ημέρα δεν του επέτρεψε να διεκδικήσει την νίκη. Φαίνεται να είναι σχεδόν έτοιμος να ξεκινήσει να παίρνει νίκης. Keep pushing, Ott!
Sebastien Ogier: (Βαθμολογία: 7/10)
Ο Γάλλος οδηγός της M-Sport έχασε αρκετό χρόνο την πρώτη ημέρα, αφού «καθάριζε» τις ειδικές από το φρέσκο χιόνι, αλλά στην συνέχεια δεν έδειξε ότι είχε την ταχύτητα να νικήσει ή να ανέβει στο βάθρο. Εκμεταλλεύτηκε την έξοδο του Kris Meeke και τερμάτισε άνετα στο τελευταίο σκαλί του βάθρου. Αυτός είναι ίσως ο πρώτος αγώνας που δεν κέρδισε ούτε μία ειδική διαδρομή στα χρόνια της κυριαρχίας του.
Dani Sordo: (Βαθμολογία: 7/10)
Ασυνήθιστα καλό αποτέλεσμα για τον Ισπανό, σε μία επιφάνεια που δεν είναι αγαπημένη του. Κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Craig Breen, που είχε τα… θεματάκια του, και τερμάτισε για άλλη μία φορά ως ο κορυφαίος οδηγός της Hyundai.
Craig Breen: (Βαθμολογία: 7/10)
Ο Ιρλανδός τερμάτισε για άλλη μία φορά ως πρώτος της Citroen, αυτή την φορά με το νέο C3 WRC. Ήταν η μόλις δεύτερη συμμετοχή του σε αυτόν τον αγώνα, έδειξε ότι έχει την ταχύτητα αλλά τα προβλήματα στο set-up του C3 δεν του επέτρεψαν να παλέψει για κάτι καλύτερο. Μένει να δούμε αν στο Μεξικό θα αγωνιστεί με το DS3 ή το C3 WRC, με την αρχική δήλωση του Matton να αναφέρει ότι θα τρέξει ο Lefebvre το νέο αυτοκίνητο.
Elfyn Evans: (Βαθμολογία 6,5/10)
Μία μέτρια εμφάνισε από τον Βρετανό οδηγό της M-Sport-DMACK, αφού μία μικροέξοδος την Παρασκευή του προκάλεσε κλατάρισμα με αποτέλεσμα να χάσει περίπου 2 λεπτά. Ωστόσο, κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Hayden Paddon.
Hayden Paddon: (Βαθμολογία: 6,5/10)
Ο Νεοζηλανδός μετά την άτυχη στιγμή που είχε στο Μόντε Κάρλο δεν είχε κάνει δοκιμές ενόψει Σουηδίας, έτσι δεν περιμέναμε κάποιο πολύ δυνατό αποτέλεσμα, παρόλο που είχε τερματίσει δεύτερος το 2016. Πέρα από την έλλειψη δοκιμών ένα πρόβλημα με την υποβοήθηση του τιμονιού το Σάββατο το πρωί τον έριξε αρκετά χαμηλά στην κατάταξη. Πρέπει να πατήσει το «reset» και να επανέλθει πιο δυνατός στο Μεξικό.
Stephane Lefebvre: (Βαθμολογία: 7/10)
Ο Γάλλος αγωνίστηκε με το DS3 WRC για να μαζέψει εμπειρίες και από αυτό τον ιδιαίτερο αγώνα. Σημείωσε σχετικά καλούς χρόνους και τερμάτισε στην 8η θέση της γενικής κατάταξης, και πρώτος των WRC προηγούμενης γενιάς.
Kris Meeke: (Βαθμολογία 6,5/10)
Ο έτερος Ιρλανδός της Citroen βρισκόταν στην μάχη για την 4η θέση με τον Ogier, παρόλο που πάλευε να κρατήσει στον δρόμο το C3 WRC, που έδειχνε να μην βολεύεται καθόλου στις χιονισμένες ειδικές. Αλλά το απόγευμα του Σαββάτου ήρθε μία έξοδος που του κόστισε κάτι παραπάνω από 8 λεπτά και τον έριξε εκτός δεκάδας. Τα χαμόγελα που έδινε το C3 στους οδηγούς του στις δοκιμές ας ελπίσουμε ότι θα επιστρέψουν τον επόμενο μήνα στο Μεξικό.
Thierry Neuville: (Βαθμολογία: 5/10)
Ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, είχε διαφορά πάνω από 40 δευτερόλεπτα από τον Latvala, αλλά τα έριξε όλα στα σκουπίδια στην τελευταία ειδική του Σαββάτου. Μέχρι εκείνη την ώρα είχε κερδίσει 6 ειδικές διαδρομές και φαινόταν ότι πήγαινε για μία άνετη νίκη, ωστόσο, αν δεν ανέβεις στην ράμπα του τερματισμού δεν έχεις τερματίσει. Thierry, συγκεντρώσου!
Mads Ostberg: (Βαθμολογία: 7/10)
Ο μόνος σκοπός του Νορβηγού στο Rally Σουηδίας ήταν να μάθει το νέο Fiesta και να προσφέρει άφθονο θέαμα. Ήταν αρκετά γρήγορος μέχρι την στιγμή που έχασε την πίσω αερατομή του Fiesta με αποτέλεσμα να είναι σχεδόν μη-οδηγήσημο. Ήθελε να σπάσει το ρεκόρ του άλματος του Colin’s Crest αλλά έχασε την τελευταία στροφή πριν το άλμα, χάνοντας ταχύτητα με αποτέλεσμα να κάνει «μόνο» 44 μέτρα άλμα, 1 μέτρο λιγότερο από το ρεκόρ.
Juho Hanninen: (Βαθμολογία 4/10)
Ο δεύτερος Φινλανδός της Toyota μέχρι την στιγμή της εγκατάλειψης του έκανε ένα μέτριο προς καλό αγώνα, αλλά ένα ακόμα «χαζό» λάθος τον έστειλε σε ένα δέντρο, με αποτέλεσμα να προκαλέσει αρκετά μεγάλη ζημιά στο εμπρός μέρος του Yaris WRC. Στην συνέχεια, αφού γύρισε με Rally 2, ήταν απλά χαμένος, δεν σημείωσε κάποιον ανταγωνιστικό χρόνο.
Καλύτερος οδηγός του αγώνα: Jari-Matti Latvala – Εδειξε ποιος είναι το αφεντικό την τελευταία μέρα παίρνοντας μία σπουδαία νίκη.
Χειρότερος οδηγός του αγώνα: Thierry Neuville – Δεύτερη φορά το ίδιο λάθος και άλλη μία νίκη στο κάδο των σκουπιδιών. Κάποιος που θέλει να διεκδικήσει πρωτάθλημα δεν κάνει αυτά τα λάθη.
Καλύτερη ομάδα του αγώνα: M-Sport – Πήρε τους περισσότερους βαθμούς από όλους και άνοιξε το προβάδισμα της.
Χειρότερη ομάδα του αγώνα: Citroen – Πού είναι τα χαμόγελα των οδηγών. κύριε Matton;
Τα αποτελέσματα της δικιάς σας ψηφοφορίας:
Το επόμενο ραντεβού μας θα είναι στις 9 Μαρτίου για το Rally Μεξικό. Μέχρι τότε, να διαβάζετε TotalRacing.gr!
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify