Checking The Pacenotes – Rally Ακρόπολις: Ζέστη, νεύρα και εσθονική κυριαρχία

Checking the Pacenotes, Rally Ακρόπολις, 2025, WRC
Ott Tänak (EST) Martin Järveoja (EST) Of team HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM are seen performing during the World Rally Championship Greece in Lamia, Greece on 29,June. 2025 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202506290416 // Usage for editorial use only //

Το CTP επέτρεψε για το Rally Ακρόπολις το οποίο είχε αφόρητη ζέστη, γκρίνια, σκληρές μάχες αλλά και πολύ θέαμα.

Το Rally Ακρόπολις, ο Εθνικός μας αγώνας αποτελούσε τον 7ο γύρου του φετινού πρωταθλήματος του WRC, με τον Ott Tanak και την Hyundai να κατακτούν την πρώτη τους φετινή νίκη, σπάζοντας την κυριαρχία της Toyota.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, και την πρώτη ημέρα του αγώνα, την Πέμπτη. Η έναρξη του φετινού Rally Ακρόπολις σημαδεύτηκε από την ατελείωτη κίνηση και την γκρίνια όσων περίμεναν στην υπερειδική του Ζαππείου.

Αμέσως υπήρξε αρνητικός σχολιασμός προς την οργάνωση του αγώνα για την επιλογή της ώρας και του μέρους για την τέλεση της υπερειδικής.

Ωστόσο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ από την Λαμία ή ευθύνη ήταν κυρίως του promoter του WRC ο οποίος επιθυμούσε η υπερειδική να ξεκινήσει στις 18:05 και όχι αργότερα όπως πρότειναν οι διοργανωτές, με αποτέλεσμα να σημειωθεί το κυκλοφορικό κομφούζιο στους δρόμους της Αθήνας. 

Επίσης μετά το τέλος του αγώνα υπήρξαν διάφορα δημοσιεύματα στα social media που ανέφεραν ότι υπάρχουν πιθανότητες η FIA να ακυρώσει τον αγώνα ή να τερματίσει πρόωρα το συμβόλαιο του αγώνα, εξαιτίας του ότι δεν έγινε τελετή εκκίνησης. Τα οποία δημοσιεύματα δεν έχουν καμία υπόσταση καθώς αυτό είναι θέμα του promoter και όχι της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας.

Στον αγώνα τώρα ο Ott Tanak κατάφερε να ολοκληρώσει αυτό που δεν μπόρεσε στον προηγούμενο αγώνα και με απίστευτη ταχύτητα, σταθερότητα και μακριά από λάθη κατάφερε να πάρει την πρώτη του φετινή νίκη. Η νίκη αυτή δεν ήρθε εύκολα καθώς στην PowerStage αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων αλλά κατάφερε να γυρίσει στην Λαμία και να διασφαλίσει την νίκη του. Σίγουρα όσοι βρεθήκαμε στα βουνά απολαύσαμε κάθε πέρασμα του Εσθονού.

Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο εξαιρετικός Sebastien Ogier, που μας άφηνε άφωνους με τα περάσματα του την Παρασκευή, με την οδήγηση του, και τις γραμμές που ακολουθούσε να είναι η μέρα με την νύχτα σε σύγκριση με τον teammate του και πρωτοπόρο της βαθμολογίας Elfyn Evans. Ο Γάλλος 8 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έδωσε σπουδαία μάχη αλλά δεν κατάφερε να ξεπεράσει τον Ott Tanak, στον κατά πάσα πιθανότητα τελευταίο του φετινό αγώνα. 

Το βάθρο των νικητών συμπλήρωσε ο εξίσου ταχύς Adrien Fourmaux με το δεύτερο Hyundai i20N Rally1. Ο Γάλλος ήταν αρκετά ταχύς, και βρισκόταν στο 1-2 με τον Tanak μέχρι και το κλατάρισμα που είχε. Στην συνέχεια κινήθηκε με μυαλό, χωρίς ρίσκα τερματίζοντας στο βάθρο των νικητών σε έναν αρκετά σκληρό αγώνα.

Ακόμα μερικούς βαθμούς μάζεψε ο Elfyn Evans στο κυνήγι του φετινού πρωταθλήματος, τερματίζοντας στην 4η θέση του Rally Ακρόπολις. Ο Ουαλός προσπάθησε να κάνει το καλύτερο που μπορούσε την Παρασκευή που καθάριζε τις ειδικές οδηγώντας συνεχώς με το πλάι, προσφέροντας άφθονο θέαμα στους θεατές.

Ακόμα έναν δύσκολο αγώνα είχε ο περσινός πρωταθλητής Thierry Neuville. Ο Βέλγος ήταν ταχύς την Παρασκευή αλλά τρία κλαταρίσματα σε Αγίους Θεωδόρους και Θήβα τον έριξαν αρκετά πίσω μηδενίζοντας οποιαδήποτε ελπίδα για ένα δυνατό πλασάρισμα. Την Κυριακή είχε προβλήματα με ένα damper αλλά και με τον κινητήρα του μια ειδική πριν το τέλος.

Εκτός δεκάδας τερμάτισε ο Josh McErlean με το Ford Puma Rally1. Ο Ιρλανδός στο πρώτο του Ακρόπολις είχε δύο κλατάρισμα στα δύο περάσματα των Αγίων Θεοδώρων την πρώτη ημέρα, ενώ το πρωί της Παρασκευής χτύπησε και την πίσω δεξιά ανάρτηση στην Παύλιανη. 

Ακόμα πιο πίσω τερμάτισε ο Kalle Rovanpera ο οποίος μετά από αστοχία στο διαφορικό είχε έξοδο στην Παύλιανη 2, και εγκατέλειψε λίγο αργότερα μέσα στην ειδική. Ο Φινλανδός δεν έδειξε σε κανένα σημείο του αγώνα να μπορεί να κινηθεί στον ρυθμό των πρώτων.

Πίσω του τερμάτισε ο φίλος και teammate του Takamoto Katsuta. Ο Ιάπωνας ήταν αρκετά θεαματικός στα περάσματα του αλλά στο δεύτερο πέρασμα της Παύλιανης έχασε τα φρένα για μια αριστερή στροφή και κόλλησε στην άκρη του δρόμου με τους θεατές να καταφέρνουν τελικά να τον βάλουν και πάλι στον δρόμο. Ο Ιάπωνας είχε και κλατάρισμα στην PowerStage. 

Οι δύο επόμενες εγκαταλείψεις οφείλονται στα καύσιμα της Total Energy, με τα ερωτηματικά στο service park για την ποιότητα των καυσίμων να αυξάνονται δραματικά. 

Οι Sami Pajari και Grégoire Munster εγκατέλειψαν εξαιτίας προβλημάτων που προέκυψαν από τα καύσιμα. Ο Φινλανδός με το Toyota Yaris Rally1 κατάφερε να επιστρέψει αλλά δεν έγινε το ίδιο με τον Munster και το Ford Puma Rally1, με τον ίδιον να είναι φανερά απογοητευμένος αφού βρισκόταν στην 5η θέση.

Τέλος ο Ιορδάνης Σερδερίδης δεν κατάφερε να τερματίσει το Rally Ακρόπολις εξαιτίας θερμοπληξίας. Ο Έλληνας οδηγός ταλαιπωρήθηκε αρκετά από τις ακραία υψηλές θερμοκρασίες της Παρασκευής εξαιτίας του καύσωνα που επικρατούσε.

Επόμενο ραντεβού για το Rally Ακρόπολις σε περίπου έναν χρόνο αλλά σε νέα τοποθεσία…

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
The Undercut Redux, Podcast, GP Αυστρίας

The Undercut Redux #12: Ο τρίτος νόμος

Next Article

Τι έκαναν οι Έλληνες και οι Κύπριοι οδηγοί στο Rally Ακρόπολις

Related Posts