Το Rally Φινλανδίας ήταν ένας από τους θεαματικότερους αγώνες μέχρι τώρα στην σεζόν, με μάχες μέχρι την τελευταία ειδική, και με τελικό νικητή τον Kris Meeke. Και τώρα, ήρθε η ώρα για το Checking The Pacenotes!
Kris Meeke: Ο οδηγός της Citroen έγραψε ιστορία, καθώς είναι ο πρώτος Βρετανός που κερδίζει το Rally Φινλανδίας και μόλις ο έκτος μη Σκανδιναβός. Οδήγησε στο όριο όταν έπρεπε, απέφυγε τα λάθη και πήρε μία πανάξια νίκη κρατώντας πίσω του τον Jari-Matti Latvala που ήθελε την τρίτη συνεχόμενη νίκη στην πατρίδα του. Επίσης πέτυχε την ταχύτερη μέση ωριαία ταχύτητα του Rally Φινλανδίας, και έκανε περήφανο τον δάσκαλό του (Colin McRae) που σίγουρα τον θαύμαζε από κει ψηλά.
Βαθμολογία: 10/10
Jari-Matti Latvala: Ο Φινλανδός οδηγός της Volkswagen ήθελε να πετύχει την τρίτη συνεχόμενη νίκη στην πατρίδα του και αυτό φάνηκε με το καλημέρα. Όμως ένα λάθος στο πρωινό σκέλος της Παρασκευής τον ανάγκασε να χάσει περίπου 16 δευτερόλεπτα από τον Meeke. Δεν κατάφερε να μειώσει δραστικά την διαφορά από τον Ιρλανδό και με την σπουδαία επίδοση του στην ειδική Ouninpohja άνοιξε κι άλλο η διαφορά. Δυστυχώς, για άλλη μία φορά, ο Φινλανδός απέδειξε ότι στην πίεση δεν μπορεί να αποφύγει τα λάθη.
Βαθμολογία: 7/10
Craig Breen: Ο Ιρλανδός έκανε τον καλύτερο αγώνα της καριέρας του στην Φινλανδία. Μόλις στην 4η συμμετοχή του με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC πήρε βάθρο σε ένα πολύ απαιτητικό αγώνα. Κατάφερε να κρατήσει πίσω του του Thierry Neuville, Hayden Paddon, και Ott Tanak που τον πίεζαν για να του κλέψουν την τρίτη θέση. Ο Craig ήταν φανερά συγκινημένος στο τέλος της PowerStage και αφιέρωσε το πρώτο του βάθρο στο WRC στον αδικοχαμένο πρώην συνοδηγό του Robert Gareth , που έφυγε από την ζωή το 2012 στην 8η ειδική του Rally Targa Florio μετά από έξοδο που είχαν. Με αυτή του την επίδοση έδειξε ότι έχει πολύ μέλλον ακόμα στον θεσμό.
Βαθμολογία: 10/10
Thierry Neuville: Ο Βέλγος οδηγός της Hyundai αντιμετώπιζε όλες τις μέρες πρόβλημα με στο set-up του αυτοκινήτου του αλλά κατάφερε να παλέψει για το τρίτο σκαλί του βάθρου. Σημείωνε, όσο μπορούσε, ανταγωνιστικούς χρόνους παίρνοντας το μέγιστο που μπορούσε. Πλέον έχει βρει την σταθερότητα και την ταχύτητα που αρμόζει στο επίπεδο του. Σημείωσε και τον ταχύτερο χρόνο στην Power Stage παίρνοντας τους 3 επιπλέον βαθμούς.
Βαθμολογία: 7/10
Hayden Paddon: Όπως και ο teammate του είχε πρόβλημα με το set-up όμως ήταν σε παρόμοιο ρυθμό με τον Neuville, εξ ου και η τελική διαφορά των 2.3 δευτερολέπτων. Για ακόμα ένα αγώνα βρέθηκε κοντά στο βάθρο δείχνοντας πόσο ανταγωνιστικός είναι άφησε υποσχέσεις για το μέλλον. Η μάχη με τον teammate του ήταν ένα Deja vu του Rally Πολωνίας, με την τότε διαφορά τους να είναι μόλις 8 δέκατα.
Βαθμολογία: 6.5/10
Mads Ostberg: Ο Νορβηγός πήρε το μέγιστο που μπορούσε από το Rally των Χιλίων Λιμνών, με την M-Sport να μην είναι ανταγωνιστική για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα. Βρισκόταν κοντά στο βάθρο, όμως την τελευταία μέρα έμεινε πιο πίσω. Ωστόσο κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον συμπατριώτη του Mads Ostberg. Συνέχισε να είναι σταθερός παίρνοντας βαθμούς για αυτόν και την ομάδα του.
Βαθμολογία: 6/10
Andreas Mikkelsen: Ο έτερος Νορβηγός αντιμετώπιζε προβλήματα με την ισορροπία του Polo R WRC, με αποτέλεσμα να μην έχει την αίσθηση που ήθελε που είχαν σαν αποτέλεσμα να έχει μερικές εξόδους και να χάνει χρόνο. Μέχρι το Σάββατο βρισκόταν στην κλειστή μάχη για την τρίτη θέση όμως έμεινε αρκετά πίσω την τελευταία μέρα. Ήταν ένας απογοητευτικός αγώνας για τον Mikkelsen αν αναλογιστεί κανείς ότι είχε νικήσει στον προηγούμενο αγώνα.
Βαθμολογία: 5/10
Kevin Abbring: Ο Ολλανδός οδηγός συμμετείχε στον αγώνα με το τρίτο Hyundai i20 WRC που προοριζόταν για τον Dani Sordo, που εξαιτίας του τραυματισμού του δεν συμμετείχε. Ήταν η πρώτη του συμμετοχή με το νέο i20 και η πρώτη του στην Φινλανδία με αυτοκίνητο WRC. Είχε αρκετές ατυχίες, κυρίως με τα υδραυλικά και τον κινητήρα του i20 με αποτέλεσμα να χάσει αρκετό χρόνο. Εκμεταλλεύεται κάθε ευκαιρία που του δίνεται και μαζεύει εμπειρίες για το μέλλον.
Βαθμολογία: 5.5/10
Sebastien Ogier: Ήταν με διαφορά ο χειρότερος φετινός αγώνας του Γάλλου πρωταθλητή, αφού δεν πήρε κανένα βαθμό! Το λάθος την Παρασκευή το πρωί του κόστισε σχεδόν 17 λεπτά, με την οποιαδήποτε ελπίδα να καλό πλασάρισμα να εξανεμίζεται. Επιπλέον αντιμετώπισε και πρόβλημα με τα φρένα του Polo R WRC. Παρόλο που πίεσε στην PowerStage δεν κατάφερε να γράψει έναν από τους τρεις ταχύτερους χρόνους και έφυγε από την Φινλανδία βλέποντας την διαφορά του από τους διώκτες του να μειώνεται.
Βαθμολογία: 4.5/10
Ott Tanak: Ο Εσθονός ήταν και σε αυτόν τον αγώνα ταχύτατος, όμως το πρόβλημα με την ανάρτηση την Παρασκευή και τα κλαταρίσματα μέσα στο Σαββατοκύριακο τον έθεσαν εκτός μάχης για την πρώτη θέση. Όμως δεν το έβαλε κάτω πίεζε και ήταν μία αναπνοή πίσω από τον τρίτο Craig Breen, όμως 2 ειδικές πριν το τέλος ήρθε η καταστροφή, λίγο μετά την εκκίνηση της 22ης ειδικής είχε έξοδο με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει.
Βαθμολογία: 7.5/10
Eric Camilli: Ο Γάλλος οδηγός της M-Sport έκανε ένα μέτριο αλλά σταθερό αγώνα έχοντας επαφή με τους οδηγούς του βάθρου. Όμως λίγο το ότι ένιωθε άρρωστος, λίγο η απειρία του σε Rally όπως αυτό της Φινλανδίας τον έφεραν στην θέση να βγαίνει από το τουμπαρισμένο και διαλελυμένο Ford Fiesta RS WRC.
Βαθμολογία: 5.5/10
Οδηγός του αγώνα: Δύσκολη απόφαση…Meeke ή Breen; Μετά από πολύ σκέψη οδηγός του αγώνα είναι ο Craig Breen αφού στην πρώτη συμμετοχή στην Φινλανδία με WRCar σημείωσε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα.
Χειρότερος οδηγός του αγώνα: Και αυτή η μάχη ήταν ανάμεσα στους οδηγούς μι’ας ομάδας, ανάμεσα στους Andreas Mikkelsen και Sebastien Ogier. Με τον τίτλο του χειρότερου οδηγού να πηγαίνει στον Andreas Mikkelsen, μόνο και μόνο επειδή ερχόταν από μία νίκη.
Ομάδα του αγώνα: Ξεκάθαρα ομάδα του αγώνα είναι αυτή της Citroen αφού έκανε το 1-3 σε μία σεζόν που δεν έχει πλήρη εμπλοκή.
Χειρότερη ομάδα του αγώνα: Δύσκολη η απόφαση και για αυτόν τον τίτλο. Η μάχη αυτή την φορά ανάμεσα στις Hyundai και M-Sport, με την τελική «νικήτρια» να είναι η Hyundai. Οι λόγοι είναι ότι η M-Sport ερχόταν από μία κακή εμφάνιση στην Πολωνία, που είναι ένα rally αρκετά οικείο με το Φιλανδίας. και η Hyundai από ένα δυνατό 3-4 (με μικρή διαφορά από τον πρώτο) και εξαιτίας των προβλημάτων που αντιμετώπιζαν οι οδηγοί της με το set-up σε όλο τον αγώνα.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify