Χωρίς ξεκάθαρη στρατηγική

Η Ferrari ξεκίνησε τη σεζόν με τους καλύτερους οιωνούς, για να φτάσει μετά τον τρίτο αγώνα να αναρωτιέται τι πάει στραβά με το μονοθέσιό της, και τι λάθη κάνει με τη διαχείριση των οδηγών της – κι ίσως το δεύτερο να είναι και πιο σοβαρό.

Η κληρονομιά του Enzo Ferrari στην ομάδα που φέρει το όνομά, μοιάζει ανεξίτηλη. Η λογική της ιεράρχησης των οδηγών σε νο.1 και νο.2 παραμένει ακόμα ακρογωνιαίος λίθος της Scuderia, σε βαθμό που έχει δημιουργήσει πλέον αμφιλεγόμενες κινήσεις και σκηνικά που έχουν βάλει ουκ ολίγες φορές στο τραπέζι την κουβέντα του αν και κατά πόσο θα έπρεπε να επιτρέπονται τα team orders στην F1.

Κι ενώ στο Μαρανέλο πάντα υπήρχε ένας οδηγός-πρωταγωνιτής κι ένας που ήταν ικανός μονάχα για να παίζει τον β’ αντρικό ρόλο, φέτος, η επιλογή του εκλιπόντος προέδρου της ομάδας, Sergio Marchionne, ήθελε δύο εξίσου ικανούς, με το ίδιο κίνητρο και τις ίδιες φιλοδοξίες πιλότους, που θα ανέβαζαν το επίπεδό της συνολικά.

Αλλά, το DNA της Ferrari δεν μπορεί να δεχτεί αυτό που ομάδες όπως η McLaren ή η Mercedes έχουν πράξει στο παρελθόν, δηλαδή ισότιμη συμπεριφορά απέναντι στους οδηγούς τους. Κι ο Mattia Binotto, νυν επικεφαλής των Ιταλών, δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα.

Παιδί της Scuderia, ο Binotto κλείνει φέτος 24 χρόνια στο Μαρανέλο, και η λογική της ομάδας στην οποία ανδρώθηκε και της οποίας πλέον ηγείται, είναι μπολιασμένη μέσα του.

Και δεν θα μπορούσε να τον κατηγορήσει κανείς για αυτό. Άλλωστε, δεν είναι δική του ευθύνη που επιλέχθηκε για αυτό το καίριο πόστο, που έχει αλλάξει χέρια τέσσερις φορές σε 5 χρόνια.

Αυτό για το οποίο σίγουρα μπορεί κανείς να τον κατηγορήσει, είναι για την έλλειψη σαφούς κατεύθυνσης σε ό,τι αφορά το στάτους του νο.1 και του νο.2 οδηγού – ίσως το πιο νευραλγικό κομμάτι της ομάδας του:

«Σίγουρα ως ομάδα θα πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στην ομάδα και να προσπαθούμε να πάρουμε το μέγιστον των βαθμών σε κάθε αγώνα.

«Όπως είχα δηλώσει και στο ξεκίνημα της σεζόν αν υπάρχει μία κατάσταση 50-50 όπου θα χρειαστεί να πάρουμε μία απόφαση τότε το προβάδισμα θα πάει στον Sebastian απλά επειδή ο Sebastian έχει την εμπειρία στην ομάδα, στην F1. Έχει κερδίσει 4 πρωταθλήματα και σίγουρα για εμάς είναι ο οδηγός που μπορεί να διεκδικήσει το πρωτάθλημα.

«Αν, κάτι που έχουμε συμφωνήσει και με τους δύο οδηγούς, σε μερικούς αγώνες από τώρα, τα πράγματα έχουν αλλάξει για οποιοδήποτε λόγο, από κακή τύχη ή οτιδήποτε, ίσως αλλάξουμε τις θέσεις μας σε αυτό.»

Ναι, αλλά δεν το έκαναν.

Όταν ο Leclerc είχε σαφώς ταχύτερο ρυθμό στο Μπαχρέιν, η ομάδα του ζήτησε να μείνει πίσω για δύο γύρους, κι ευτυχώς για τον ίδιο, αψήφησε την γραμμή του pitwall και διεκδίκησε αυτό που -στη δεδομένη στιγμή του αγώνα- άξιζε.

Κι είναι βέβαιο πως η Scuderia θα συνεχίσει να τηρεί αυτήν την faux 50-50 στάση, μέχρι ένας εκ των δύο να πάρει σαφές προβάδισμα έναντι του teammate του, και να εξαναγκάσει πρακτικά τη διοίκηση να πάρει θέση και να ευνοήσει αυτόν που θα κάνει σταθερά καλύτερη δουλειά.

Κι αν αυτό δε συμβεί;

Οι Vettel και Leclerc μοιάζουν να έχουν μία τέτοια δυναμική μεταξύ τους, που δεν είναι απίθανο σε κάθε Grand Prix να αλλάζει η εικόνα τους, χωρίς κανένας να κυριαρχεί έναντι του άλλου σταθερά και προφανώς.

Σε αυτήν την περίπτωση, το Μαρανέλο πιθανότατα θα πάρει το μέρος εκείνου που είναι πιο ψηλά στη βαθμολογία, αλλά ακόμα κι αυτό είναι μία επισφαλής λύση, διότι ο πίνακας δεν αντικατοπτρίζει πάντοτε την αλήθεια, και με αυτόν τον τρόπο μπορεί να αδικηθεί ο οδηγός που βρίσκεται πιο πίσω από ατυχίες ή προβλήματα πέραν των δυνάμεών του.

Κατ’ ουσίαν, το πρόβλημα με την διαχείριση των οδηγών προέρχεται από την ίδια τη φιλοσοφία της ομάδας ανά τα χρόνια. Ο Binotto δεν είναι σε θέση να πάει κόντρα σε αυτήν, πιθανόν γιατί και ο ίδιος την πρεσβεύει ως γέννημα θρέμμα της.

Ούτε η ανώτερη διοίκηση της εταιρείας θα μπορέσει να αλλάξει ρου αυτή τη στιγμή, καθώς φαίνεται να έχει πάρει απόσταση από τα αγωνιστικά, έχοντας απόλυτη εμπιστοσύνη στον διευθυντή της Gestione Sportiva.

Το βαθύτερο θέμα της Ferrari είναι ο ίδιος της ο εαυτός και πώς έχει δομήσει έναν οργανισμό που, στην καλή του μέρα, είναι ο σπουδαιότερος στην Formula 1, αλλά στην κακή, φανερώνονται όλες οι αδυναμίες και οι παθογένειές του.

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Οι επιλογές που έκαναν οι οδηγοί για τα ελαστικά του GP Αζερμπαϊτζάν

Next Article

GP Κίνας: Δείτε τη μάχη ανάμεσα στον Bottas και τον Leclerc (video)

Related Posts