Ο hellasf1 έχει μεγάλα συμπτώματα στέρησης από αγωνιστική δράση της Formula 1. Έτσι κάθεται και παρακολουθεί κλασσικούς αγώνες παλιών πρωταθλημάτων και παράλληλα κρατά σημειώσεις για το αρχείο του και για να θυμηθούν οι παλιοί και να μάθουν οι νέοι!
Το totalf1.info σας θυμίζει έναν απ τους κλασσικότερους αγώνες στην σύγχρονη ιστορία της Φόρμουλα 1, το Ευρωπαϊκό Grand Prix του 1993 που διεξήχθη στην πίστα του Donington Park, στην Αγγλία. Ήταν ο τρίτος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος του 1993 και έγινε την Κυριακή 11 Απριλίου. Τον συγκεκριμένο αγώνα τον θυμόμαστε κυρίως λόγω της μεγάλης παράστασης στην βροχή που έδωσε ο μεγάλος Ayrton Senna, και του επικού του πρώτου γύρο (από 5ος βρέθηκε 1ος )!
Για αρχή λίγα στοιχεία για να μπούμε στο κλίμα. Είναι Κυριακή του Πάσχα του 1993, και ο Βρετανικός καιρός φαίνεται ότι θα επηρεάσει έναν ακόμα αγώνα μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Γηραιά Αλβιόνα. Είναι ο τρίτος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1, το Ευρωπαϊκό Grand Prix και διεξάγεται στο Donington Park. Ο αγώνας του Donington έγινε ως αντικατάσταση του Ασιατικού GP, στην Autopolis (είχε χρεοκοπήσει). Ο Bernie είχε υποσχεθεί αγώνα στο Donington και κράτησε τότε την υπόσχεση του!
Ο κόσμος περιμένει για το 1993 την κυριαρχία των Williams όπως έγινε και το 1992. Ο Prost είχε αντικαταστήσει τον πρωταθλητή Mansell στην Williams, και κυριάρχησε στον πρώτο γύρο του πρωταθλήματος στην Νότια Αφρική. Πολύ δυνατές οι Williams και στον δεύτερο αγώνα της σεζόν στην Βραζιλία, όμως ο Prost θα εγκαταλείψει με έξοδο λόγω της βροχής. Νικητής θα είναι ο Senna, σε μια επικράτηση στην έδρα του. Έτσι μετά από 2 γύρους η βαθμολογία είχε διαμορφωθεί ως εξής: Senna 16, Prost 10. Ο Senna είχε παραδεχτεί ότι στο στεγνό δεν πιάνονται οι Williams.
Πάμε τώρα πίσω στο Donington. Ο Prost πήρε την pole, με 1.5 δεύτερα απόσταση από την πρώτη μη Williams, τον Michael Schumacher με Benetton (3ος). 2ος κατατάχθηκε ο team mate του Prost, Damon Hill. 4ος εκκίνησε ο Ayrton Senna. Η μετάδοση έγινε απ το BBC με τον Murray Walker να συνοδεύεται από τον καλό του φίλο και συνεργάτη, παγκόσμιο πρωταθλητή του 1976 James Hunt (λίγους μήνες πριν φύγει απ την ζωή – τον πρόδωσε η καρδιά του)
Χορηγός του αγώνα η SEGA που λάνσαρε εκείνη την εποχή τον Sonic! Διαφήμιση SEGA υπήρχε και στα αυτοκίνητα της Williams. Μετά τον γύρο σχηματισμού ακολουθεί η εκκίνηση (χωρίς αυτοκίνητο ασφαλείας όπως σήμερα!).
Εκκίνηση του αγώνα με τον Senna να μη ξεκινά καλά (φαίνεται να τον κλείνει ελαφρά ο Schumacher), τρίτος θα ανέβει ο Karl Wendlinger (μέλος της θρυλικής νεανικής Γερμανικής τριάδας Schumacher – Frenzen – Wendlinger στα Super Cars), με την υπέροχη Sauber Mercedes, σε μαύρο χρώμα. O Senna θα αντεπιτεθεί και θα περάσει τον Schumi, χωρίς να χάσει χρόνο περνά από την εξωτερική και τον Wendlinger, και ανεβαίνει τρίτος! Την ίδια ώρα ο Andretti θα έχει έξοδο στην αμμοπαγίδα και θα εγκαταλείψει με την δεύτερη McLaren. O Murray τρελαίνεται καθώς ο Senna βουτάει από την εξωτερική του Hill και περνά 2ος πίσω από τον Prost! Δεν θα χρειαστεί παρά μόνο τρείς στροφές για να περάσει και τον Prost, ο Senna πετάει στο βρεγμένο και ανεβαίνει στην κορυφή! Την ίδια ώρα ένας 19χρονος Βραζιλιάνος, ο Rubens Barrichello έχει ανέβει 4ος μόλις στον τρίτο αγώνα της καριέρας του, δείχνοντας ικανότητες έμπειρου οδηγού στο βρεγμένο!
Στους πρώτους κ oλας γύρους έχουμε τις πρώτες εγκαταλείψεις από έξοδο στην αμμοπαγίδα. Θύμα στον δεύτερο γύρο ο Agurri Suzuki με την Footwork Arrows, στο σπινάρισμα της χρονιάς κατά τον James Hunt! Λίγο αργότερα θα εγκαταλείψει και ο Martin Brundle, με την πανέμορφη Ligier, απογοήτευση στον εντός έδρας αγώνα του Βρετανού (σχολιαστή πλέον στο SKY F1). Την ίδια ώρα θα κάνει το μοναδικό του pit stop ένας άλλος Βρετανός ο Johnny Herbert (κρατήστε το αυτό, θα τον δούμε ψηλά στην κατάταξη!).
Μικτές συνθήκες πλέον στην πίστα και σιγά σιγά μάλλον θα χρειαστούμε Slicks! Η απορία μου, τι μπορεί να σκέφτεται ο 12χρονος τότε Jenson Button βλέποντας τις μικτές συνθήκες στο Donington! Τα pit stop των πρωτοπόρων ξεκινούν με τον Hill, και ένα γύρο αργότερα ο Senna, ακολουθεί σύντομα και ο Prost. Την ίδια ώρα ο Martin Brundle δείχνει τις ικανότητες του μπροστά στο μικρόφωνο μιλώντας στον Steve Rider και το BBC (φαινόταν το παιδί από τι δουλειά θα έκανε μετά την φόρμουλα 1). Η βροχή μέσα σε 3 γύρους απ την ώρα που έβαλαν στεγνά εμφανίζεται και πάλι. Οι Williams βουτούν στα pit για αλλαγή ελαστικών ενώ ο Senna μένει στην βροχή με τα Slick! Φυσικά και ο Senna μένει με τα slick (αυτά τα κάνει αυτός και ο Chuck Norris μόνο! :-p).
Η βροχή τελικά τοπική και άντεξε μόλις για 3 γύρους, καταστροφή για τις Williams την ίδια ώρα που ο Senna έχει ανοίξει την διαφορά του στα 14.7 δευτερόλεπτα. Ο Prost μπαίνει για στεγνά, καταστροφικός αγώνας που έχει και συνέχεια. Η Williams σβήνει και ο Γάλλος χάνει πολύτιμα δευτερόλεπτα. Ο Barrichello ανεβαίνει στην δεύτερη θέση και ο Prost 4ος πλέον δέχεται γύρο από τον Senna, μετά την έξοδο του απ τα pits! Ο Barrichello είναι ακόμα με βρόχινα στην πίστα και με την είσοδο του στα pits πέφτει 3ος πίσω από τον Damon Hill.
Μέσα στους επόμενους 5 γύρους θα εγκαταλείψουν 2 ακόμα Βρετανοί οδηγοί, ο Blundell με την Ligier (team mate του Brundle), και ο Derek Warwick με την Footwork, ένας απ τους πιο αδικημένους οδηγούς των 80s (ρωτήστε τον Sir Frank γιατί τελικά δεν τον επέλεξε το 85 στην Williams… ).
Σιγά σιγά φτάνουμε προς το τέλος του αγώνα και ο Senna πετάει προς την νίκη! Δυστυχώς 6 γύρους πριν το τέλος η τύχη θα τελειώσει για τον μαγικό αγώνα του Rubens Barrichello, ο Βραζιλιάνος θα εγκαταλείψει με την πανέμορφη Jordan του 93, μένοντας από καύσιμα (θα το πάθει ξανά όντας πρώτος στην Βραζιλία του 2003!). Πριν ανέφερα το μοναδικό pit stop του Johnny Herbert, αθόρυβα λοιπόν ο Βρετανός είχε σκαρφαλώσει 4ος με την Lotus του (ένα απ τα τελευταία καλά αποτελέσματα εκείνης της ιστορικής ομάδας).
Δεν θα υπάρξουν άλλα ευτράπελα μέχρι το τέλος του αγώνα με τον Ayrton Senna να παίρνει τους 10 βαθμούς της νίκης σχεδόν 1 γύρο μπροστά από τον δεύτερο Damon Hill. Το βάθρο συμπλήρωσε, 1 γύρο πίσω μετά από ένα καταστροφικό αγώνα ο Alain Prost. Ο Senna σταμάτησε για να πάρει μια Βραζιλιάνικη σημαία αλλά του έπεσε μέχρι να φτάσει στα paddock! Την βαθμολογούμενη εξάδα συμπλήρωσαν οι Herbert, Patrese και ο Fabrizio Barbazza με την Minardi!
Μετά τον αγώνα η βαθμολογία των οδηγών: Senna 26, Prost 14, Hill 12, Blundell 6, Herbert 6.
Στους κατασκευαστές: McLaren 26, Williams 26, Lotus 7, Benetton 6, Ligier 6.
Αφιερώστε 2 ώρες απ τον ελεύθερο χρόνο σας για να δείτε αυτό τον υπέροχο αγώνα! Ακολουθεί link στο youtube:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3UkCbvIVnFo
Περιμένω τις προτάσεις σας για τον επόμενο Retro F1 αγώνα που θα θέλατε να δείτε σχολιασμένο απ τον hellasf1!
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify