DiRT Rally 2.0 Review – Ένα ολοκληρωμένο racing game

Το DiRT Rally αγαπήθηκε όσο λίγα rally games στην ιστορία του είδους. Το δεύτερο installment αυτής της σειράς μοιάζει πραγματικά ένας άξιος «διάδοχος», μία αρμόζουσα συνέχεια, καταφέρνοντας να σβήσει -κάπως- τη γλυκόπικρη γεύση που άφησε το DiRT 4.

Στα χέρια μας βρέθηκε η έκδοση για το PS4, και όλη η μέχρι τώρα δοκιμή του γίνεται με pad. Κι αυτό, ήταν το πρώτο μεγάλο τεστ για το game. Ο προκάτοχός του δεν ευνοούσε τη χρήση χειριστηρίου, ενώ με τιμονιέρα, η αίσθηση απογειωνόταν. Ήταν σαν δύο διαφορετικά παιχνίδια, κι αυτό χαλούσε την συνολική εμπειρία. Το 2.0 έχει λύσει αυτό το ζήτημα σε μεγάλο βαθμό, αφού με τις σωστές ρυθμίσεις στο pad, η οδήγηση είναι άνετη, και βγαίνει φυσικά μετά από μερικά χιλιόμετρα με οποιαδήποτε κατηγορία. Το θέμα με το FFB παραμένει άλυτο, αλλά είναι βέβαιο πως σχετικό update θα έρθει να απαλλάξει από αυτόν τον βραχνά τους χρήστες τιμονιού.

Ποικιλία, ποιότητα και ρεαλισμός

Οι προσδοκίες από τη συνέχεια του DiRT Rally ήταν μεγάλες, από την πρώτη μέρα που η Codemasters ανακοίνωσε τον ερχομό της. Το πρώτο παιχνίδι της σειράς ήταν ένα πολύ καλό δείγμα του τι σημαίνει να οδηγείς σε ειδικές διαδρομές με 150 και πλέον χλμ/ώρα, σε κακοτράχαλους δρόμους, με τα δέντρα στα δεξιά σου και τον γκρεμό στα αριστερά.

Αυτήν την αίσθηση βγάζει στον παίκτη-οδηγό και το 2.0, που διαθέτει 6 τοποθεσίες (Αργεντινή, Νέα Ζηλανδία, Ισπανία, ΗΠΑ, Πολωνία, Αυστραλία), η καθεμία με τις δικές τις απαιτήσεις, ιδιαιτερότητες και δυσκολίες. Η εμπειρία στο σκληρό χώμα της Αργεντινής διαφέρει παρασάγγας από αυτήν στο απαλό χώμα της Πολωνίας, ενώ η Ισπανία συνεχίζει να είναι το αμιγώς ασφάλτινο ράλλι του παχνιδιού.

 

Φυσικά, διατηρήθηκαν όλες οι κατηγορίες αυτοκινήτων, από τα ιστορικά (προσθιοκίνητα και πισωκίνητα), μέχρι τα Group B, τα Group A, τα σύγχρονα R2 και R5, καθώς και όλα τα RX αυτοκίνητα, μιας και το παιχνίδι παραμένει το επίσημο για το πρωτάθλημα του World RallyCross.

Η νέα προσθήκη αφορά τα RGT, μία κατηγορία αγωνιστικών αυτοκινήτων πίστας, που με μετατροπές μπορούν να τρέξουν και σε ράλλι, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Porsche 911 και το FIAT Abarth 124.

Κάθε κατηγορία (ακόμα και κάθε αμάξι) απαιτούν διαφορετικό χειρισμό από τον παίκτη, προσαρμογές στο setup, και την απόλυτη συγκέντρωσή του.

Career mode

Στο career mode, ο παίκτης χτίζει τη δική του ομάδα, αγοράζοντας αυτοκίνητα και βελτιώνοντας τις ικανότητες των μηχανικών του με credits που αποκομίζει από αγώνες, τόσο offline, όσο και online, με daily και weekly challenges, καθώς και με ειδικά AI challenges.Μεγάλο αρνητικό είναι το γεγονός πως το ‘team mode’ δεν είναι τόσο βαθύ και λεπτομερές όσο ήταν στο DiRT 4, οπότε ο χρήστης χάνει αρκετά από αυτό, μιας και περιορίζεται σε πολύ βασικές λειτουργίες.

Παρόλα αυτά, ένα από τα καλά στοιχεία της καριέρας είναι η προσαρμογή της δυσκολίας της AI ανάλογα με το επίπεδο του παίκτη. Ακόμα κι από ράλλι σε ράλλι, οι αντίπαλοι προσαρμόζονται στα μέτρα του οδηγού, οπότε μετά από έναν πολύ καλό αγώνα, η δυσκολία ανεβαίνει, και αντιστρόφως.

Τα… στραβά

Όπως κάθε τίτλος, έτσι και το DiRT Rally 2.0 κουβαλά μαζί του και κάποια μειονεκτήματα – αν και στην περίπτωση του συγκεκριμένου game, τα προβλήματα είναι αρκετά και ουσιώδη.

Μεγαλύτερο εξ αυτών, το ζήτημα με το force feedback. Η εμπειρία με τιμονιέρα είναι εξ ορισμού καλύτερη από αυτήν με ένα pad, όμως όχι για τους κατόχους τους 2.0, αφού το FFB δε λειτουργεί καθώς θα έπρεπε, με αποτέλεσμα να στερεί από τον παίκτη το immersion που θα ήθελε να έχει. Υπάρχουν φορές που το χειριστήριο αποδεικνύεται ταχύτερο από το τιμόνι, ειδικά με τις σωστές ρυθμίσεις.

Η Codemasters ακόμα δεν έχει δώσει λύση σε αυτό το θέμα με κάποιο update, τη στιγμή που πάνε σχεδόν τρεις εβδομάδες από την επίσημη κυκλοφορία του παιχνιδιού.

Έπειτα, μόλις πριν μερικές μέρες, στις 12 Μαρτίου, κυκλοφόρησε και το πρώτο DLC pack της Season 1, που μεταξύ άλλων διαθέτει και δύο αυτοκίνητα: το Citroen C4 WRC και το Skoda Fabia WRC. Το κωμικοτραγικό της υπόθεσης είναι πως, για το Fabia, δεν υπήρξε καταγραφή ήχου, οπότε χρησιμοποιήθηκε ο ήχος του Ford Focus RS WRC, προς αγανάκτηση των παικτών.

Αυτά τα δύο μεγάλα θέματα δείχνουν έναν κάποιο «ωχαδερφισμό» από την πλευρά της Codemasters, που έδωσε στην κυκλοφορία έναν τίτλο με προβλήματα beta έκδοσης, όχι release.

Νικάει το Richard Burns Rally;

Και ναι, και όχι. Το RBR έχει αποκτήσει πλέον θρυλικό status, με τα άπειρα mods και τον ρεαλισμό που προσφέρει να το καθιστούν ένα από τα πιο αγαπημένα sim racing games.

Το DiRT Rally 2.0 αποτελεί μία εξαιρετική επιλογή για sim racing, αφού ο χειρισμός, οι συνθήκες, ή ακόμα και οι ιδιοτροπίες που μπορεί να έχει ένα αμάξι, δίνουν την αίσθηση του ρεαλισμού που τόσο αποζητά το κοινό. Ωστόσο, παραμένει στη σκιά της εποποιίας της SCI Games, κυρίως γιατί περιορίζεται αρκετά στον τομέα του gameplay.

Συνολικά, το 2.0 στέκεται επάξια ανάμεσα σε άλλα sims, και αν γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις, θα γίνει ένα ορόσημο στην κατηγορία, και θα δικαιώσει το hype που είχε μήνες πριν την κυκλοφορία του.

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Ελεύθερες δοκιμές: Παραπλάνηση, ψευδαίσθηση και συμπεράσματα

Next Article

GP Αυστραλίας - FP3: Τρία στα τρία για Lewis Hamilton

Related Posts