Ο Pierre Gasly ήταν ο ταχύτερος οδηγός, στην πρώτη μέρα των δοκιμών εξέλιξης στο Μπαχρέιν, με τον Γάλλο να βρίσκεται μπροστά από τις δύο Ferrari των Sainz και Leclerc. Προβλήματα για McLaren, Alpine, τις εντυπώσεις κέρδισε η αναβαθμισμένη Mercedes.
Το δεύτερο τριήμερο δοκιμών εν όψει της νέας σεζόν, ξεκίνησε σήμερα στην πίστα του Sakhir, με τις ομάδες και τους οδηγούς να έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν περαιτέρω την δυναμική των πακέτων που διαθέτουν. Άλλωστε, οι περισσότερες εξ αυτών έφεραν μια σειρά από αναβαθμίσεις, στο πλαίσιο της αναζήτησης της καλύτερης δυνατής απόδοσης. Χαρακτηριστικότερο το παράδειγμα της Mercedes, που παρουσίασε μια καθ’ όλα αναβαθμισμένη W13, με τα βλέμματα να πέφτουν στα πολύ στενά-έως ανύπαρκτα- sidepods της.
Το μονοθέσιο των Γερμανών σε κάθε περίπτωση θα προκαλέσει αντιδράσεις, ήδη ακούστηκαν διάφορα σχόλια γύρω από τον σχεδιασμό και την νομιμότητα του. Από εκεί και πέρα η εκκίνηση του πρωινού σκέλους δεν επεφύλασσε ιδιαίτερες εξελίξεις, τα πρώτα περάσματα των οδηγών ήταν αναγνωριστικά και οι χρόνοι μη αντιπροσωπευτικοί. Ο Charles Leclerc με την Ferrari βρισκόταν από νωρίς στην κορυφή της κατάταξης, όντας ο οδηγός με τους πιο ανταγωνιστικούς χρόνους.
Σε γενικές γραμμές τα μονοθέσια ήταν αρκετά νευρικά, βέβαια δοκιμάστηκαν διαφορετικές εκδοχές στα set-up, ωστόσο είδαμε σε πολλές περιπτώσεις τους οδηγούς να πραγματοποιούν διορθώσεις στην πορεία τους, αρκετά μπλοκαρίσματα και έντονο το φαινόμενο της υποστροφής. Επιπλέον, το porpoising που αποτέλεσε το σημαντικότερο θέμα συζήτησης κατά την διάρκεια των δοκιμών στην Βαρκελώνη, εξακολούθησε να απασχολεί τις ομάδες, κάτι που φάνηκε κυρίως στα μονοθέσια των Alpine και Mercedes.
Ο Leclerc παρέμεινε πρώτος μέχρι και την λήξη του πρωινού σκέλους, ο Μονεγάσκος έγραψε 1:34:531 με την μεσαία γόμα ελαστικών της Pirelli(C3). Τον ακολούθησε ο εξαιρετικός Alex Albon με την Williams, που δείχνει σημάδια ταχύτητας και ανταγωνιστικότητας λίγο πριν την επίσημη έναρξη της σεζόν και τρίτος ήταν ο Sebastian Vettel που αντιμετώπισε και πρόβλημα με το σύστημα πέδησης της AMR22, χωρίς όμως αυτό να τον εμποδίσει από το να επιστρέψει στην πίστα.
Πρόβλημα με το μονοθέσιο του αντιμετώπισε και ο Guanyu Zhou, που ακινητοποιήθηκε στο τέλος του pitlane, με τους μηχανικούς της Alfa Romeo να καταφέρνουν ωστόσο να τον επαναφέρουν στην πίστα πριν λήξει το πρώτο τετράωρο. Λιγοστοί γύροι για τον Lando Norris που οδήγησε στη θέση του Daniel Ricciardo, ο οποίος δεν συμμετείχε όπως είχε προγραμματιστεί λόγω στομαχικών διαταραχών, με την McLaren να αντιμετωπίζει και εκείνη ζητήματα με τα φρένα της MCL35.
O Lewis Hamilton είχε ένα ήσυχο πρωινό, κάνοντας 60 γύρους, ενώ ο Sergio Perez που πραγματοποίησε το ημερήσιο πρόγραμμα της Red Bull, ήταν ο οδηγός με τους περισσότερους καταγεγραμμένους γύρους, με 70. Συγχρόνως, δοκιμάστηκε και μια επιπλέον μαλακή γόμα ελαστικών της Pirelli, η οποία κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Τουρκία. Ο λόγος σχετίζεται με την σύγκριση δεδομένων με τα υπόλοιπα ελαστικά, που φέρουν την προέλευση τους από τα κεντρικά της Ιταλίας.
Στο απογευματινό σκέλος, ανέλαβαν δράση στην θέση των teammate τους, οι Russell, Sainz, Alonso, Stroll, Bottas. O Pietro Fittipaldi βγήκε στην πίστα με την Haas, που έχασε την πρωινή διαδικασία λόγω της καθυστερημένης άφιξης της στο Μπαχρέιν. Για τον λόγο αυτό μάλιστα γνωστοποιήθηκε ότι η Αμερικανική ομάδα θα έχει επιπλέον δύο ώρες δοκιμών, την Παρασκευή και το Σάββατο, ούτως ώστε να καλύψει το χαμένος έδαφος.
Υπήρξε περισσότερη δράση εντός των γραμμών της πίστας μετά την διακοπή, ωστόσο κανένας εκ των οδηγών δεν έγραψε γρήγορους γύρους άμεσα, παρά μόνο συνεχίστηκε το μοτίβο της δοκιμής διαφορετικών ρυθμίσεων. Η McLaren συνέχισε να αντιμετωπίζει θέματα με το σύστημα πέδησης, η Alpine πραγματοποίησε λιγοστούς γύρους στα χέρια του Fernando Alonso, ενώ ο George Russell βίωσε τις συνέπειες του έντονου porpoising που παρουσιάζει το μονοθέσιο της Mercedes.
Την τελευταία ώρα της πρώτης ημέρας, ο Pierre Gasly τοποθέτησε τα πιο μαλακά διαθέσιμα ελαστικά της Pirelli (C4 και C5), γράφοντας διαδοχικά τα ταχύτερα περάσματα της ημέρας, που τον έφεραν τελικά και στην πρώτη θέση της κατάταξης. Ο Γάλλος έκανε 1:33:902, περίπου τέσσερα δέκατα ταχύτερος από τον Carlos Sainz με την Ferrari. O Iσπανός κατάφερε να βελτιώσει τον χρόνο του και να περάσει μπροστά από τον ομόσταβλο του, λίγο πριν το τέλος της διαδικασίας.
Θετικός με την Aston Martin ήταν ο Lance Stroll, κάνοντας τον τέταρτο ταχύτερο χρόνο της ημέρας, παρά το γεγονός ότι προκάλεσε μια από τις δύο κόκκινες σημαίες του σκέλους, όταν αποκολλήθηκε ένας αισθητήρας από το μονοθέσιο του. Ο Alex Albon δεν βελτίωσε τον χρόνο του και μάλιστα αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο της FW44, γεγονός που τον καθήλωσε στα pit της ομάδας του, την τελευταία μιάμιση ώρα.
Απροβλημάτιστα κύλησε η πρώτη μέρα των δοκιμών για τον Valtteri Bottas, που συνέλεξε πολύτιμα δεδομένα για την Alfa Romeo, ο Russell έκανε τον ένατο ταχύτερο χρόνο και δοκίμασε διαφορετικές εκδοχές στο set-up του και την δεκάδα έκλεισε ο Sergio Perez. Ο Μεξικανός ήταν εκείνος που προκάλεσε την πρόωρη ολοκλήρωση της διαδικασίας, όταν κόλλησε το μονοθέσιο του στην αμμοπαγίδα, σε ένα περίεργο περιστατικό. Επακόλουθα βγήκε για δεύτερη φορά η κόκκινη σημαία και δεν υπήρξαν περαιτέρω αλλαγές. Αξίζει να σημειωθεί ότι εκείνος ήταν ο οδηγός με τους περισσότερους συμπληρωμένους γύρους την πρώτη μέρα, με 137 συνολικά.
Η συνέχεια δίνεται αύριο στις 9 το πρωί ώρα Ελλάδος, με την δεύτερη μέρα των δοκιμών εξέλιξης.
Ακούστε την εκπομπή σχολιασμού της ομάδας του TotalRacing.gr, γύρω από τα γεγονότα της πρώτης ημέρας του τεστ στο Μπαχρέιν.
Αναλυτικά η κατάταξη, οι χρόνοι και οι γύροι που πραγματοποίησαν οι οδηγοί στην πρώτη μέρα των δοκιμών.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify