Δοκιμές στα πρότυπα της F1 εξετάζουν στο WRC

Τα τελευταία χρόνια η FIA αλλά και οι ομάδες προσπαθούν να μειώσουν το κόστος, με την τελευταία ιδέα να είναι η αλλαγή των δοκιμών για του αγώνες με σαφής επιρροή από την Formula 1.

Αρκετές από τις ομάδες έχουν συνομιλίες με την FIA έτσι ώστε να μειωθούν οι μέρες δοκιμών, οι οποίες από 42 που ήταν έγιναν 55 με την είσοδο των νέων αυτοκινήτων.

Μία καινοτόμα προσέγγιση στις δοκιμές πριν τους αγώνες θα μπορούσε να μειώσει αισθητά το κόστος, αφού οι ομάδες θα δοκιμάζουν στο ίδιο μέρος, σε διαφορετικές ειδικές, οι οποίες θα αλλάζουν – κάτι να τις δοκιμές ελαστικών και εξέλιξης στην Formula 1.

Αυτό το μέτρο συζητάτε για αρχή μόνο στους ασφάλτινους αγώνες, αφού τα logistics για μαζικό τεστ σε χωμάτινες ειδικές είναι αρκετά πιο περίπλοκο.

Πλέον οι ομάδες ετοιμάζονται για το Rally Φινλανδίας, που θα διεξαχθεί στο τέλος του Ιουλίου, με το κόστος να φτάνει τις 110.000 λίρες μόνο για να πάει το αυτοκίνητο και η ομάδα στην Juvaskyla, σύμφωνα με πηγές του autosport.com.

Το συνολικό κόστος δοκιμών ξεπερνά το 1 εκ. λίρες, με την πλειοψηφία των ομάδων να ζητά από την FIA να επέμβει.

O Tommi Makinen, επικεφαλής της Toyota, είναι ικανοποιημένος με τις ημέρες δοκιμών που υπάρχουν, σε αντίθεση με τον Rich Millener της M-Sport.

«Για το χώμα, πρέπει να περιορίσουμε τις ημέρες δοκιμών, αυτό είναι ένα μέτρο που πιθανότατα να μην αρέσει σε κάποιους οδηγούς, αλλά τα κόστη γίνονται υπέρογκα. 

«Αλλά στην άσφαλτο, έχουμε την ευκαιρία να ακολουθήσουμε το πρότυπο της F1 και να δημιουργήσουμε κάτι ενδιαφέρον με όλες τις ομάδες.

«Για τους περισσότερους ασφάλτινους αγώνες μπορούμε να βρούμε τέσσερις αντιπροσωπευτικές ειδικές και να τις μοιραστούμε, και να κάνουμε rotation.

«Έτσι μοιραζόμαστε το κόστος για τους δρόμους και δημιουργούμαι κάτι που θα είναι ενδιαφέρον τόσο για τον promoter όσο και για τους θεατές – θα πάρουμε τόση δημοσιότητα από αυτά τα τεστ όσο θα είχαμε από έναν επιπλέον αγώνα.

«Την ίδια στιγμή, πιστεύω η FIA πρέπει να κοιτάξει και τις δοκιμές του WRC2. 

«Σε αυτό το επίπεδο, το επίπεδο δοκιμών που γίνεται εξαρτάται στο budget που έχει η ομάδα ή ο οδηγός και αυτό αποτελεί μεγάλο κίνδυνο για την κατηγορία.

«Αυτό που πρέπει να κάνει η FIA είναι να προτείνει κάτι παρόμοιο αλλά σε μικρότερη κλίμακα.»

Ο υπεύθυνος του WRC στην FIA, Yves Matton, δήλωσε: «Οι δοκιμές είναι ένα θέμα που συζητάμε και θέλουμε να συνεργαστούμε με τους κατασκευαστές στην μείωση του κόστους, κάτι στο οποίο είμαστε θετικοί.

«Μία αρχή μας είναι η μείωση του κόστους σε διάφορους τομείς όπου δεν υπάρχει κέρδος για τους θεατές, καμία ανταμοιβή για την επένδυση στο θέαμα.

«Οι δοκιμές είναι μάλλον ένας από αυτούς τους τομείς.»

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

F1: Το πρόγραμμα του Grand Prix Μ. Βρετανίας

Next Article

Blog: Έφυγε ένας για να τον αντικαταστήσουν τρεις

Related Posts