Οι πρώτες εικόνες από την σεζόν του 2023 ήρθαν στις δοκιμές της Βαλένθια, με όλους τους κατασκευαστές να φέρνουν κάτι καινούργιο στην πίστα του Ricardo Tormo.
Εκτός από τις μοτοσυκλέτες που κόσμισαν το grid το 2022, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν στο test ως σημείο αναφοράς των αναβατών, και οι έξι κατασκευαστές δοκίμασαν νέα fairings, νέους κινητήρες και άλλα μέρη. Ενδιαφέρον είχε βεβαίως και η εμφάνιση των αναβατών που άλλαξαν εργοδότες για το 2023, με τους περισσότερους να καλούνται να προσαρμοστούν σε μοτοσυκλέτες διαφορετικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας.
Οι ιταλικοί κατασκευαστές μονοπώλησαν το ενδιαφέρον, αν και οι Ducati των VR46 και Gresini δεν δοκίμασαν καινούργια μέρη. Έτσι, όλοι οι αναβάτες των δύο ομάδων, πλην του Alex Marquez, που άφησε την LCR για την Gresini, είχαν εμπειρία και από το περασμένο τριήμερο και έτσι βρέθηκαν ψηλά. Ο Luca Marini σημείωσε τον καλύτερο χρόνο, ένα 1:30.032, τέσσαρα δέκατα μακριά από την γρηγορότερη επίδοση του Jorge Martin το περασμένο Σάββατο. Δεύτερος βρέθηκε ο Maverick Vinales. Ο Ισπανός συνηθίζει να τα πηγαίνει καλά σε δοκιμές, όμως δοκίμασε και διαφορετικά fairings, δείχνοντας ταχύς. Ο Marco Bezzecchi ολοκλήρωσε τις δοκιμές της Βαλένθια στην τρίτη θέση της κατάταξης.
Τέταρτος ήταν ο Miguel Oliveira, στην ενδεχομένως καλύτερη σημερινή επίδοση. Ο Πορτογάλος, που αποχώρησε από την ΚΤΜ, έδειξε άμεσα άνετος πάνω στην Aprilia της RNF και έτσι βρέθηκε ψηλά σχεδόν αμέσως, ενώ η λήξη του χρόνου τον βρήκε στο +0.335 από το benchmark. Ο Aleix Espargaro δοκίμασε και εκείνος πολλαπλές διαμορφώσεις, κλείνοντας στην πέμπτη θέση. Ο Raul Fernandez απείχε πολύ, στην 21η θέση, όμως η Aprilia σίγουρα είχε την καλύτερη ημέρα υπό την ευρύτερη έννοια μεταξύ των κατασκευαστών.
Ο Fabio Di Giannantonio σημείωσε τον έκτο καλύτερο χρόνο, έχοντας και αυτός έναν ευκολότερο ρόλο. Ο Brad Binder είχε τον έβδομο καλύτερο χρόνο, με την ΚΤΜ να δοκιμάζει μια αρκετά διαφορετική εξάτμιση. Ο Jorge Martin ακολούθησε τον Νοτιοαφρικανό, μπροστά από τον Fabio Quartararo και τον Enea Bastianini. Ο Γάλλος ολοκλήρωσε τους περισσότερους γύρους, 92 στον αριθμό. Ο Ιταλός ήταν ο μοναδικός αναβάτης με πτώση, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί, ενώ για το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας ήταν η γρηγορότερη Ducati.
Ο Johann Zarco ήταν ο πρώτος αναβάτης εκτός δεκάδας, τον οποίο ακολούθησε ο Francesco Bagnaia, με τους δύο αναβάτες να πραγματοποιούν πολλούς γύρους με διάφορες διαμορφώσεις, χωρίς να φαίνεται να στόχευσαν για απόλυτη ταχύτητα. O Marc Marquez πέρασε πολλές ώρες στην δεκάδα, όμως σταμάτησε σχετικά νωρίς και τελικά βρέθηκε στην 13η θέση. Το κλίμα στην HRC δεν είναι και το καλύτερο, με τον πολυπρωταθλητή να δηλώνει στα Μέσα προς το τέλος της ημέρας ότι «με αυτή την μοτοσυκλέτα, δεν θα κερδίσουμε το πρωτάθλημα».
Βαριά λόγια εκ μέρους Marc Marquez, ο οποίος φαίνεται να είπε: «Με αυτή την μοτοσυκλέτα, δεν θα κερδίσουμε το πρωτάθλημα.»
Είναι αρκετά νωρίς, όμως ο Ισπανός δεν χάρηκε από αυτά που είδε στο σημερινό test.#SprintingInto2023 | #ValenciaTest— Panagiotis Dakos (@ptntakos) November 8, 2022
Πιο πίσω, ο Franco Morbidelli ολοκλήρωσε μια χλιαρή ημέρα για την Yamaha, δηλώνοντας όμως ότι του άρεσε πολύ η αλλαγή που πραγματοποίησαν οι σχεδιαστές της Yamaha όσον αφορά το πλαίσιο της Μ1 για το 2023. Όπως ήταν αναμενόμενο, πίσω από τον Ιταλό βρέθηκαν αναβάτες που άλλαξαν στρατόπεδο για το 2023, μαζί με τον Taka Nakagami και τον Michele Pirro, ο οποίος συμμετείχε για λογαριασμό της Ducati σε ακόμα μια διαδικασία δοκιμών.
Αναλυτικά η κατάταξη των δοκιμών της Βαλένθια:
The curtain officially falls on 2022! 🔚 @Luca_Marini_97 ends the #ValenciaTest on top as @FabioQ20 nearly hits the 100-lap mark! 🏁#SprintingInto2023 #ValenciaTest pic.twitter.com/tinY9mQQHP
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) November 8, 2022
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify