Στο πρώτο Grand Prix της F1 μετά το 2013 στο Nurburgring, ο Lewis Hamilton αναδείχθηκε νικητής. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Max Verstappen και Daniel Ricciardo. Καταστροφή για Bottas, ισοφάριση ρεκόρ για Hamilton, πρώτο βάθρο από το 2018 για τον Ricciardo.
Στην εκκίνηση δεν σημειώθηκε κάποιο περιστατικό, ούτε πολλές εναλλαγές θέσεων, ενώ ο Albon έχασε την 5η θέση από τον Ricciardo. Το τρένο σταθεροποιήθηκε και ελάχιστους γύρους μετά, ξεκίνησαν οι πρώτες μάχες για θέσεις.
Οι δύο Mercedes ξέφυγαν, με τον Verstappen να τους ακολουθεί, οπότε και η διαφορά από τον Leclerc ήταν πάνω από 10 δευτερόλεπτα. Ο Leclerc στην 4η θέση δεν είχε καλό ρυθμό και βρέθηκε υπό την πίεση του Riccardo από νωρίς. Ο Grosjean ανέφερε ότι ένα χαλίκι από μικρή έξοδο του Raikkonen τον χτύπησε στον αριστερό του δείκτη, αλλά ο Γάλλος συνέχισε παρά τον πόνο. Ο Albon ήταν ο πρώτος που έκανε pit stop, στον 8ο γύρο, φορώντας ένα σετ μεσαίων ελαστικών.
Ο Ricciardo πέρασε τον Μονεγάσκο τελικά στην αρχή του 9ου γύρου από την εξωτερική. Η διαφορά του τέταρτου πλέον Αυστραλού από τον τρίτο Verstappen ήταν στα 17 δευτερόλεπτα. Ο Leclerc μπήκε στα pits σύντομα μετά, για ένα σετ μεσαίων. Ταυτόχρονα, ο Vettel είχε μεγάλο μπλοκάρισμα στην πρώτη στροφή και έπεσε στην 13η θέση. Ο Γερμανός σταμάτησε και αυτός για νέα ελαστικά, αλλάζοντας στην σκληρή γόμα και πέφτοντας στην 18η θέση, πίσω από τον ομόσταυλό του.
Η πρώτη στροφή δυσκόλεψε και τον Bottas, ο οποίος είχε και αυτός μπλοκάρισμα, κάτι που εκμεταλεύτηκε αμέσως ο Hamilton, παίρνοντας την πρωτοπορία. Ο Φινλανδός μπήκε αμέσως για ένα σετ μεσαίων, βγαίνοντας στην 4η θέση, πίσω από τον Ricciardo. O Russell είχε θέμα με το πίσω δεξί ελαστικό, μετά από αρκετά δυνατή επαφή με τον Raikkonen, πάλι στην πρώτη στροφή. Τελικά ο Βρετανός εγκατέλειψε τον αγώνα.
Ο Bottas έφτασε εύκολα τον Ricciardo και τον προσπέρασε για την τρίτη θέση, όμως ο Verstappen ήταν 21 δευτερόλεπτα μπροστά. Στον 16ο γύρο εμφανίστηκε το VSC ώστε να απομακρυνθεί η Williams του Russell, κάτι που ξεκίνησε τον χορό των pit stops για όσους δεν είχαν σταματήσει ακόμα. Η κατάσταση αυτή δεν διήρκησε παραπάνω από έναν γύρο, όμως ο Kvyat είχε επαφή με τον Albon ο οποίος είχε μόλις σταματήσει για ελαστικά, με τον Ρώσο να χάνει την μπροστινή του πτέρυγα.
Αμέσως μετά, ο Bottas ανέφερε απώλεια ισχύος, πέφτοντας στην 5η θέση και τελικά επέστρεψε στα pits και εγκατέλειψε. Σε εκείνο το σημείο η δεκάδα ήταν Hamilton, Verstappen, Norris, Perez, Ocon, Sainz, Ricciardo, Gasly, Albon και Hulkenberg. O Verstappen ακόμα βρισκόταν 20 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Norris. Λίγες στιγμές μετά, ο Leclerc πήρε την 10η θέση από τον Hulkenberg.
Στον 22ο γύρο, ο Raikkonen έλαβε ποινή 10 δευτερολέπτων για την σύγκρουση με τον Russell. Στον επόμενο γύρο ο Ocon μπήκε στα pits αναφέροντας πρόβλημα με τα φρένα και εγκατέλειψε και εκείνος. Ο Albon έλαβε και εκείνος ποινή, 5 δευτερολέπτων αυτή την φορά, για την σύγκρουση με τον Kvyat και επέστρεψε στα pits για να εγκαταλείψει τον αγώνα, η τέταρτη εγκατάλειψη του αγώνα. Αργότερα έγινε γνωστό ότι ο Βρετανοταϋλανδός είχε πρόβλημα με τον κινητήρα.
Στον 26ο γύρο, εμφανίστηκε πρόβλημα σε κάποιον αισθητήρα στην McLaren του Norris. Τέσσερις γύρους μετά μπήκε και αυτός για ελαστικά, για να απαντήσει στο pit stop του Perez. Τα προβλήματα και τα pit stops αυτά επέτρεψαν στον Ricciardo και τον Leclerc να ανεβούν στην 3η και 4η θέση αντίστοιχα. Παράλληλα, ο Vettel μπήκε στην δεκάδα μετά από ώρα, στην 9η θέση.
Ο Perez με πιο φρέσκια ελαστικά πέρασε τον Leclerc στον 34ο γύρο, με τον Μονεγάσκο να ξαναπαίρνει την 4η θέση, αλλά τελικά ο Μεξικανός χαμογέλασε τελευταίος. Σε εκείνο το σημείο ο τρίτος Ricciardo ήταν σχεδόν ένα λεπτό πίσω από τον πρωτοπόρο Hamilton, ο οποίος είχε ήδη «ρίξει γύρο» σχεδόν στα τρία τέταρτα του grid. Ο οδηγός της Ferrari μπήκε για ένα δεύτερο pit stop βγαίνοντας στην δέκατη θέση.
Στην αρχή του 40ου γύρου, οι Leclerc και Vettel ήταν στην 7η και 8η θέση αντίστοιχα, εκμεταλευόμενοι τα προβλήματα και την στρατηγική των υπολοίπων. Ο Vettel όμως έχασε γρήγορα δύο θέσεις από τον Gasly και τον Hulkenberg, αναφέροντας ότι δεν είχε πλέον πρόσφυση με τα μπροστινά ελαστικά. Τελικά μπήκε για ένα σετ μαλακών ελαστικών, πέφτοντας όμως στην 15η και προτελευταία θέση.
Ο Norris δεν ολοκλήρωσε τον αγώνα, καθώς εγκατέλειψε τελικά στον 44ο γύρο, ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του, με τον Ricciardo να μπαίνει αμέσως στα pits. Τον ακολούθησαν σχεδόν όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί για μαλακά σετ. Ο Αυστραλός έχασε την τρίτη θέση από τον Perez λόγω του pit stop, αλλά το SC αναίρεσε την διαφορά των 55 δευτερολέπτων των δύο πρωτοπόρων από το υπόλοιπο grid και έτσι η δράση επανήλθε με την πράσινη σημαία στο τέλος του 49ου γύρου, ενώ προηγουμένως μια πλειάδα οδηγών έλαβαν άδεια να περάσουν το αυτοκίνητο ασφαλείας και να κάνουν unlap τον εαυτό τους.
Ο Ricciardo πέρασε τρίτος και πίεσε για την δεύτερη θέση, αλλά γρήγορα η μάχη τελείωσε με τον Verstappen να ξεφεύγει. Ο Leclerc έχασε και άλλη θέση, από τον Gasly αυτή την φορά, πέφτοντας στην 7η. Ο Magnussen έχασε δύο θέσεις από τον Vettel και τον Raikkonen, έχοντας μικροεπαφές και με τους δύο.
Τελικά ο Hamilton πήρε μια εύκολη νίκη, ισοφαρίζοντας των ρεκόρ νικών του Michael Schumacher (91), με τον Verstappen επίσης να έχει έναν μοναχικό αγώνα και να κατακτά την δεύτερη θέση, αλλά και τον γρηγορότερο γύρο. Στην τρίτη και τελευταία θέση του βάθρου ανέβηκε ο Daniel Ricciardo, για πρώτη φορά από το GP Μονακό το 2018. Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Perez, Sainz, Gasly, Leclerc, Hulkenberg, Grosjean και Giovinazzi. Εντυπωσίασε ο Nico Hulkenberg, αφού είχε ξεκινήσει τον αγώνα από την τελευταία θέση και είχε ολοκληρώσει μόλις 10 γύρους κατά το qualifying χθες.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Stops |
---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:28.971 | 2 |
2 | Max Verstappen | Red Bull | 4.470s | 2 |
3 | Daniel Ricciardo | Renault | 14.613s | 2 |
4 | Sergio Perez | Racing Point | 16.070s | 2 |
5 | Carlos Sainz | McLaren | 21.905s | 2 |
6 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 22.766s | 2 |
7 | Charles Leclerc | Ferrari | 30.814s | 2 |
8 | Nico Hulkenberg | Racing Point | 32.606s | 2 |
9 | Romain Grosjean | Haas | 39.081s | 1 |
10 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing | 40.035s | 2 |
11 | Sebastian Vettel | Ferrari | 40.810s | 2 |
12 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo Racing | 41.476s | 2 |
13 | Kevin Magnussen | Haas | 49.585s | 2 |
14 | Nicholas Latifi | Williams | 54.449s | 2 |
15 | Daniil Kvyat | AlphaTauri | 55.588s | 2 |
R | Lando Norris | McLaren | 17 γύροι | 1 |
R | Alex Albon | Red Bull | 36 γύροι | 2 |
R | Esteban Ocon | Renault | 37 γύροι | 1 |
R | Valtteri Bottas | Mercedes | 41 γύροι | 2 |
R | George Russell | Williams | 47 γύροι | 1 |
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify