Είναι άδικο τελικά το σύστημα εκκίνησης;

Με αφορμή τις δηλώσεις του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Sebastien Ogier για την σειρά εκκίνησης, θα αναλύσουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα αυτού του συστήματος.

Οι κανονισμοί για την σειρά εκκίνησης άλλαξαν φέτος και θέλουν τον πρώτο της βαθμολογίας να εκκινεί και πρώτος την Παρασκευή και το Σάββατο. Αν υπάρχει κάποια υπερειδική την Πέμπτη, είναι στη διακριτική ευχέρεια των διοργανωτών να επιλέξουν την σειρά εκκίνησης. Την τελευταία μέρα του rally, η σειρά εκκίνησης είναι η αντίστροφη με αυτή της κατάταξης που έχουν οι οδηγοί μέχρι την τελευταία ειδική διαδρομή της προηγούμενης μέρας, εκτός αν αυτή είναι υπερειδική, οπότε δεν προσμετράται.

Για το 2013 υπήρξε αλλαγή στους κανονισμούς, καθώς εμφανίστηκε η Qualifying Stage, όπου οι οδηγοί έκαναν χρόνο, με τον ταχύτερο να επιλέγει πρώτος στην θέση που θέλει να εκκινήσει. Αυτό ίσχυε στα χωμάτινα rally.
Όμως, αυτός ο κανονισμός άλλαξε το 2014, με το νέο format να θέλει τον πρώτο του πρωταθλήματος να εκκινεί πρώτος.

Για το 2016, έγιναν πάλι αλλαγές και ισχύει το σύστημα για το οποίο τόσο παραπονέθηκε ο Πρωταθλητής σε πρόσφατες δηλώσεις του.

Στα ασφάλτινα rally, η σειρά εκκίνησης δεν παίζει τόσο σημαντικό ρόλο, όσο στα χωμάτινα. Σε όσα rally διεξάγονται στην άσφαλτο, όπως αυτό της Γερμανίας ή της Ισπανίας, αυτοί που εκκινούν πιο πίσω είναι πιο πιθανό να χάνουν χρόνο λόγω των χωμάτων που θα έχουν μπει στην ειδική διαδρομή από τα περάσματα των προηγούμενων αυτοκινήτων.

Εδώ βλέπουμε τα χώματα που έχουν μπει στον δρόμο από τα περάσματα των προηγούμενων αυτοκινήτων
Εδώ βλέπουμε τα χώματα που έχουν μπει στον δρόμο από τα περάσματα των προηγούμενων αυτοκινήτων

Στα χωμάτινα, όμως, οι συνθήκες είναι εντελώς διαφορετικές. Ο πρώτος είναι υποχρεωμένος να «καθαρίζει» τον δρόμο, δηλαδή να καθαρίζει την αγωνιστική γραμμή από την σκόνη που υπάρχει. Αυτό σημαίνει ότι χάνει χρόνο, καθώς δεν υπάρχει πρόσφυση. Έτσι, όσοι ακολουθούν έχουν μία καθαρή αγωνιστική γραμμή και κερδίζουν χρόνο. Ωστόσο, όσο περνάνε τα αυτοκίνητα βγαίνουν στο έδαφος πέτρες ή δημιουργούνται χαντάκια στο δρόμο, δηλαδή ο δρόμος γίνεται ακόμα πιο «άγριος».

Από την μία μεριά, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής έχει δίκιο όταν δηλώνει ότι αδικείται από την σειρά εκκίνησης, όμως αυτός ο κανονισμός υπήρχε, με μικρές παραλλαγές, εδώ και αρκετά χρόνια. Πάντα κάποιος πρέπει να κάνει αυτή την δουλειά. Οι δύο μέρες που πρέπει να εκκινούν με την σειρά που έχουν στο πρωτάθλημα είναι ίσως υπερβολικές. Το ιδανικό είναι να υπάρξει μία μέση λύση στο «πρόβλημα». Η FIA θα πρέπει να κάτσει να μιλήσει με τις ομάδες και τους οδηγούς ώστε να βρεθεί μία μέση λύση.

Εδώ βλέπουμε τον Sebastien Ogier να «σκουπίζει» για άλλη μία φορά τον δρόμο
Εδώ βλέπουμε τον Sebastien Ogier να «σκουπίζει» για άλλη μία φορά τον δρόμο

Βλέπουμε, όμως, αυτή η σειρά εκκίνησης να έχει αυξήσει τον ανταγωνισμό του θεσμού αφού έχουμε 3 διαφορετικούς νικητές στους 4 πρώτους αγώνες. Οι μάχες που είδαμε στο Rally Αργεντινής ήταν εκπληκτικές, με τον Ogier να είναι μόλις 2.6 πίσω από τον Paddon πριν την τελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα, μέχρι ο Νεοζηλανδός να κάνει μία εξωφρενική επίδοση στην Power Stage. Επομένως, αυτή η σειρά εκκίνησης δίνει ενδιαφέρον στους αγώνες, ασχέτως αν ενοχλεί κάποιους.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Ξόδεψε tokens η Mercedes για το Ρωσικό GP

Next Article

Ricciardo – Αρκετά καλή η ορατότητα του Aeroscreen

Related Posts