Στο πλαίσιο του GP της Emilia Romagna, ο επικεφαλής της Renault, Cyril Abiteboul, δήλωσε ότι η ομάδα του τίθεται εναντίον του παγώματος της εξέλιξης των μονάδων ισχύος από το 2022 και μετά.
Η ιδέα αυτή ουσιαστικά προωθήθηκε από την Red Bull, η οποία σχεδιάζει να αγοράσει τα πνευματικά δικαιώματα της μονάδας ισχύος της Honda, ώστε να συνεχίσει να την χρησιμοποιεί και μετά το τέλος του 2021, όταν και η Ιαπωνική εταιρεία θα αποχωρήσει από την F1. Ωστόσο, το δυσβάσταχτο κόστος της εξέλιξης το οποίο δεν μπορεί να αντέξει οικονομικά η Αυστριακή ομάδα, την οδηγεί προς την προσέγγιση του παγώματος, κάτι που δεν βρίσκει σύμφωνη την Renault. Μετά την Ferrari λοιπόν και η Γαλλική ομάδα τάσσεται ανοικτά απέναντι στην ιδέα αυτή.
Αναλυτικά τα όσα επεσήμανε ο Abiteboul:
«Αν με είχατε ρωτήσει έξι μήνες πριν θα σας έλεγα πως θα πιέζαμε για περαιτέρω μείωση του ορίου των προϋπολογισμών, ώστε να προσπαθήσουμε να περιλάβουμε τόσο το κόστος για το σασί όσο και να μειώσουμε τα αντίστοιχα κόστη σχετικά με τον κινητήρα, αποδεχόμενοι ένα πάγωμα της εξέλιξης αυτών. Ωστόσο η Red Bull και η Honda στάθηκαν ενάντια σε αυτό και το αποδεχθήκαμε. Άρα συνεχίσαμε σε διαφορετικό μονοπάτι.»
«Έκτοτε είμαστε πολύ απασχολημένοι δουλεύοντας στην πλατφόρμα του κινητήρα για το 2022 και αν με ρωτήσετε σήμερα σχετικά με το πάγωμα των κινητήρων, η θέση μου είναι ξεκάθαρα διαφορετική από εκείνη που είχα πριν έξι μήνες. Είμαι ενάντια στο πάγωμα. Δεν έχουμε καμία πρόθεση να σταματήσουμε την εξέλιξη σε κάτι το οποίο θα είναι πιθανότατα πολύ σημαντικό για εμάς. Δεν το αποδεχόμαστε.»
«Στην πραγματικότητα πρέπει να βρούμε μια λύση για τους κινητήρες του μέλλοντος μεσοπρόθεσμα, από την πλευρά της αντοχής των νέων μονάδων ισχύος. Είμαστε υπέρ της συζήτησης σχετικά με τα πλάνα που υφίστανται για τους μελλοντικούς κινητήρες, αλλά σίγουρα ενάντια στο πάγωμα τους.»
Από την δική του πλευρά ο Christian Horner, επικεφαλής της Red Bull, εξέφρασε την βεβαιότητα του σχετικά με την εναντίωση των βασικών κατασκευαστών-ανταγωνιστών της ομάδας του στην πρόταση που προωθήθηκε. Επομένως, καλεί την FIA και την ηγεσία της F1 να παρέμβουν στην κατάσταση αυτή και υπολογίζει στην καλή θέληση τους για το μέλλον του σπορ, ώστε να δώσουν μια λύση που θα είναι ιδανική για όλες τις ομάδες.
Πηγή: Motorsport.com
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify