Ενστάσεις της Pirelli για την αλλαγή των κατατακτήριων

MELBOURNE (AUSTRALIA) – 19/03/2016 © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)

Να ακούσει τις διαφωνίες των ομάδων πριν την αλλαγή του συστήματος των κατατακτηρίων δοκιμών θέλει η Pirelli, πριν αποφασίσει εάν θα στηρίξει αυτή την αλλαγή ή όχι

Μετά το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών και την κατακραυγή που προκάλεσε το φιάσκο που πραγματοποιήθηκε στο Q3, οι ομάδες συναντήθηκαν το πρωί του αγώνα στη Μελβούρνη κι αποφάσισαν να επιστρέψουν στο παλιό σύστημα για τις κατατακτήριες ήδη από τον επόμενο αγώνα στο Μπαχρέιν.

Αυτή η κίνηση όμως, θα πρέπει να επικυρωθεί από το Strategy Group και την επιτροπή της F1 και να λάβει πλήρη στήριξη, κάτι που σημαίνει πως θα πρέπει να συμφωνήσουν σε αυτό τόσο οι υπεύθυνοι για την υποστήριξη των Grand Prix, όσο και η Pirelli.

Με δηλώσεις του, ο διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της Pirelli, Paul Hembery, εξέφρασε την άποψη του, πως το σύστημα δεν ήταν ολοκληρωτικά αποτυχημένο και πιστεύει πως η καλύτερη κίνηση θα ήταν να βελτιωθεί το Q3, που αποτέλεσε και την μεγαλύτερη αποτυχία του νέο συστήματος.

Πιο αναλυτικά ανέφερε: “Δεν έχουμε ακούσει ακόμη όλες τις απόψεις των όσων διαφωνούν. Υπήρχαν αρκετά θετικά κι αρνητικά από τις κατατακτήριες δοκιμές. Νομίζω πως το Q3 θα πρέπει να βελτιωθεί αρκετά, καθώς το ότι δεν είχαμε αρκετά μονοθέσια ήταν προφανές απ’ όλους και ήταν κάτι πολύ αρνητικό. Αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει εύκολα με το να γυρίσουμε στο παλιό σύστημα μόνο στο Q3, να μην υπάρχει το σύστημα του αποκλεισμού εκεί.”

Παρότι, λοιπόν, η αποτυχία του νέου συστήματος να δουλέψει στο Q3 ήταν δεδομένη και αποδοκιμάστηκε εντόνως, ο Hembery τόνισε πως υπήρχαν κάποια θετικά στις πρώτες 2 περιόδους, όπως το γεγονός ότι ακόμη και οι μεγάλες ομάδες και κυρίως η Mercedes, αναγκάστηκαν να είναι πιο επιθετικές με τις επιλογές των ελαστικών τους.

Αυτός ο παράγοντας, δηλαδή η αδυναμία των ομάδων να περάσουν στο Q3 με τη μαλακή γόμα, ήταν από τους λόγους που παρακολουθήσαμε έναν καλύτερο των προσδοκιών αγώνα, σύμφωνα με τον διευθυντή της Ιταλικής εταιρείας:

“Νομίζω ένα από τα καλά που πήραμε από τις δοκιμές ήταν η επιρροή που είχε στον αγώνα, κάτι που ήταν το κίνητρο σύμφωνα με τα μέλη της επιτροπής. Υπήρχαν πράγματα όπως το ότι οι μεγαλύτερες ομάδες σταμάτησαν να προσπαθούν να περάσουν στο Q2 με τη μαλακή γόμα, κάτι το οποίο δεν τους επέτρεψε να ξεκινήσουν τον αγώνα με αυτή τη γόμα.

“Χωρίς αυτό το σύστημα, πιθανότατα θα είχαν βγει πρώτα με την μαλακή γόμα, θα έκαναν έναν χρόνο και θα προσπαθούσαν να δουν κατά πόσον μπορούν να περάσουν με αυτή. Πρέπει να είναι αρκετά προσεκτικοί σε αυτόν τον τομέα.

“Σε μια από τις συναντήσεις μας, έπεσε στο τραπέζι η άποψη πως η αλλαγή θα έπρεπε να γίνει ώστε να μπει ένας επιπλέον παράγοντας, ένα νέο στοιχείο στη στρατηγική του αγώνα. Και νομίζω πως κάτι τέτοιο είδαμε, αφού πέτυχε στο συγκεκριμένο κομμάτι. Εάν αυτό δεν απαιτείται πλέον, θα πρέπει να ακούσουμε τους κατάλληλους λόγους.”

Πέρα από την Pirelli, τις ενστάσεις της για την πιθανή αλλαγή του συστήματος των δοκιμών κατέθεσε και η Force India, μέσω του αναπληρωτή αγωνιστικού διευθυντή της, Bob Fernley, ο οποίος σχολίασε πως θα είναι γελοίο για την F1, να απορρίψει το νέο σύστημα πριν διαπιστώσει εάν αυτό βοήθησε τον αγώνα:

“Όταν πρέπει να πάρεις μια απόφαση, η οποία έχει να κάνει με κάτι το οποίο επηρεάζει τον αγώνα, πως στο καλό μπορεί να παρθεί αυτή η απόφαση πριν καν ξεκινήσει ο αγώνας. Αυτή ήταν η άποψη μου την Κυριακή κι αυτό νιώθω ακόμη και τώρα.

“Όταν πρέπει να ξανακάνεις κάτι με διαφορετικό τρόπο, δεν χρειάζεται να λειτουργείς ενστικτωδώς. Θα είναι καλύτερο, εάν έχουμε μια διαδικασία μέσω της οποίας μπορούμε να δούμε όλα όσα έγιναν και μετά στο φως της ημέρας να δούμε τι ήταν καλό, τι δούλεψε, τι μπορούμε να βελτιώσουμε και τι πήγε στραβά. Μπορούμε να τα αναλύσουμε όλα αυτά, αντί να τα πετάξουμε όλα χωρίς δεύτερη σκέψη.

“Δεν θα είμαστε αυτοί που θα αποκλείσουν την απόρριψη του νέου συστήματος, ή οτιδήποτε σχετικό με την F1. Όταν μιλάμε για το καλό του σπορ και των θεατών, δεν θα μπορέσουμε να μπούμε ποτέ στη μέση. Αλλά δουλέψαμε με ισχυρή πίεση στις δοκιμές και θα ήταν κρίμα να τα πετάξουμε όλα με τη μία, χωρίς να τα έχουμε αξιολογήσει ποτέ με τον κατάλληλο τρόπο.”

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Περί halo...

Next Article

Κοντά στους πρωτοπόρους πιστεύει πως ήταν ο Ricciardo

Related Posts