Η General Motors μπαίνει με κάθε επισημότητα στην F1. Θα γίνει η 11η ομάδα στο σπορ, με την Αμερικανική ομάδα να κάνει ντεμπούτο στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού από το 2026, χρονιά αλλαγής των κανονισμών.
Μετά από τουλάχιστον μια δεκαετία, η F1 θα έχει και πάλι 11 ομάδες. Έπειτα από μήνες διαπραγματεύσεων και αμφιλεγόμενων αποφάσεων, η General Motors θα μπει στην F1 από το 2026 και με αυτό τον τρόπο θα γίνει η 11η ομάδα στο σπορ. Το σχέδιο της Αμερικανικής ομάδας είναι να μπει αρχικά ως πελατειακή ομάδα, ενώ από το 2028 θα έχει την δυνατότητα να παράγει τις δικές της μονάδες ισχύος. Η Liberty Media και η GM μπήκαν στο τελικό στάδιο των διαπραγματεύσεων λίγο πριν την έναρξη του GP στο Λας Βέγκας, με τις υπογραφές να πέφτουν λίγο αργότερα.
Για να φτάσουμε στην έγκριση της συμμετοχής της Candillac/Andretti, θα πρέπει να πάμε αρκετούς μήνες πίσω, συγκεκριμένα τις πρώτες ημέρες του 2024, όταν και απορρίφθηκε η αίτηση της από την διοργανώτρια αρχή, αφήνοντας της ωστόσο παράθυρο για είσοδο της στο σπορ, από το 2028 και μετά. Επιπλέον υπήρξε ένταση μεταξύ του επικεφαλής της ομάδας Michael Andretti και στελεχών της F1, εξαιτίας της εκστρατείας που είχε ξεκινήσει ο ίδιος, έχοντας με το μέρος του το Αμερικανικό Κογκρέσο και το υπουργείο Δικαιοσύνης.
Μετά την αποχώρηση του Andretti από τον ομώνυμο οργανισμό και την παραχώρηση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών στον Dan Towriss, οι προσπάθειες συνεχίστηκαν. Τον Σεπτέμβριο κατατέθηκε μια πιο ελκυστκή προσφορά με μεγαλύτερη δέσμευση, προσφορά η οποία είχε εγκριθεί επί της αρχής. Η εξέλιξη αυτή χαροποίησε τόσο την FIA, όσο και τον πρόεδρο της Mohammed Ben Sulayem, που υποστήριξε πλήρως τις ενέργειες αυτές.
Παρότι η αρχική αίτηση είχε απορριφθεί, η Andretti Global συνέχισε το πρόγραμμα ανάπτυξης στο εργοστάσιο της στο Silverstone, όπου η ομάδα είχε προσλάβει πολυάριθμο προσωπικό και παρήγαγε μια αεροδυναμική σήραγγα για το μονοθέσιο της το 2026. Η ενίχσυση της ομάδας αναμένεται να είναι μεγάλη, με τους Pat Symonds και Rob White, να είναι οι τελευταίες αφίξεις. Προκειμένου όλα να είναι έτοιμα ενόψει 2026, η προσπάθεια της Genreral Motors, θα γίνει υπό την επωνυμία Cadillac για να αναλάβει το τρέχον έργο της Andretti Global.
Επιπρόσθετα η GM δεν θα έχει αρκετό χρόνο για να προμηθευθεί μονάδες ισχύος πριν το 2028, έτος που θα ξεκινήσει η παραγωγή κινητήρων από πλευράς της. Η Ferrari και η Honda είναι οι επικρατέστερες εταιρείες για να γίνουν οι πάροχοι της ομάδας. Στην εξίσωση είχε μπει και η Renault, αλλά οι τελευταίες εξελίξεις την έβγαλαν εντελώς από το παιχνίδι για το 2026.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify