Επισημοποιήθηκε το νέο σύστημα βαθμολόγησης στο WRC για το 2024

Μετά την φημολογία στην αρχή του Δεκεμβρίου, το επίσημο έγγραφο των κανονισμών που θα διέπουν την σεζόν του WRC για το 2024 δημοσιεύτηκε, φέροντας μεγάλες αλλαγές στην βαθμολόγηση και στα υβριδικά συστήματα.

Όπως κάθε σεζόν και για κάθε πρωτάθλημα και κύπελλο υπό την αιγίδα της FIA, το πλήρες έγγραφο που καταγράφει κάθε κανονισμό δημοσιεύτηκε για την σεζόν του 2024 του WRC. Μεταξύ μικρών αλλαγών, το σύστημα βαθμολόγησης δέχτηκε μια μεγάλη αλλαγή, σε αποτέλεσμα της προσπάθειας να αυξηθεί το ενδιαφέρον για το πρωτάθλημα, μετά και από σχόλια διαφόρων οδηγών.

Έτσι, υπό το νέο σύστημα τα πληρώματα και οι κατασκευαστές θα βαθμολογούνται σε δύο διαφορετικά χρονικά σημεία του κάθε αγώνα. Το πρώτο θα είναι στο τέλος του Σαββάτου, ως συνήθως μετά από την επιβολή πιθανών ποινών και άλλων. Με βάση λοιπόν την κατάταξη στο τέλος της προτελευταίας ημέρας, οι βαθμοί θα κατανέμονται μέχρι και την 10η θέση ως εξής (άρθρο 3.3.1):

1η θέση 18 βαθμοί
2η θέση 15 βαθμοί
3η θέση 13 βαθμοί
4η θέση 10 βαθμοί
5η θέση 8 βαθμοί
6η θέση 6 βαθμοί
7η θέση 4 βαθμοί
8η θέση 3 βαθμοί
9η θέση 2 βαθμοί
10η θέση 1 βαθμός

Την Κυριακή, θα απονέμονται επιπλέον βαθμοί, με βάση την γενική κατάταξη μόνο εκείνης της ημέρας, σύμφωνα με το άρθρο 3.3.2, με την πρώτη θέση να λαμβάνει 7 βαθμούς και οι επόμενες θέσεις να παίρνουν από έναν βαθμό λιγότερο, μέχρι και την έβδομη θέση που θα ενισχύεται με έναν βαθμό.

Μετά την ένταξη των Power Stages το 2011, η μεγάλη αυτή αλλαγή στην βαθμολόγηση έρχεται ως αντίδραση της FIA στην μείωση του ενδιαφέροντος για το WRC. Με το παραπάνω σύστημα όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, συνεχίζεται η ενίσχυση της σημασίας της τελευταίας ημέρας κάθε αγώνα, ενώ μένει να φανεί αν το σύστημα θα λειτουργήσει ή αν θα κάνει τις ομάδες ακόμα πιο συντηρητικές, δεδομένου του ότι μπορούν να κάνουν την μεγαλύτερη… μπάζα μια ημέρα νωρίτερα σε κάθε γύρο του πρωταθλήματος.

Στα των υβριδικών συστημάτων, πλέον οι κανονισμοί προβλέπουν την αλλαγή του συστήματος με έρμα (ballast) μάζας 100 κιλών και ίδιων διαστάσεων με το σύστημα που παρέχεται και στις τρεις ομάδες, σε περίπτωση που το σύστημα αστοχήσει σε κάποιο σημείο του αγώνα. Αυτή η αλλαγή ήρθε μετά από αρκετές αστοχίες διαφόρων πτυχών του συστήματος από την εισαγωγή του στο πρωτάθλημα, οι οποίες δημιουργούσαν προβλήματα με τον κινητήρα καύσης, αλλά και τα ηλεκτρονικά των Rally1 αυτοκινήτων, εκτός φυσικά από το ότι τα αυτοκίνητα είχαν πλέον μειωμένη συνολική ισχύ.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
andreas mikkelsen dani sordo hyundai line-up 2024

Ανακοίνωσε Mikkelsen/Sordo η Hyundai

Next Article
THEON Red Bull

H πρωταθλήτρια στη F1 επιλέγει το night vision σύστημα της ΤΗΕΟΝ για να πραγματοποιήσει το ακατόρθωτο: ένα Pit Stop σε απόλυτο σκοτάδι και σε χρόνο-ρεκόρ!

Related Posts