Ίσως μια από τις πιο πολυαναμενόμενες στιγμές της φετινής χρονιάς στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, η έναρξη της νέας εποχής του European Rally Championship, έφτασε στο τέλος της και άφησε υποσχέσεις για σκληρό ανταγωνισμό και θεαματικές μάχες.
Το Janner Rally, ένας χειμερινός αγώνας στις ειδικές της Αυστρίας που θυμίζει Rally όπως της Σουηδίας και της Νορβηγίας, ήταν και φέτος ο εναρκτήριος αγώνας του θεσμού. Στις συμμετοχές ξεχώριζαν ονόματα όπως αυτά των Delecour, Kopecky και Bouffier.
Οι συνθήκες από την αρχή δυσκόλευαν το έργο των πληρωμάτων, αφού οι οδηγοί αντιμετώπισαν τόσο χιόνι και πάγο όσο και βροχή στις ειδικές. Η σωστή επιλογή ελαστικών έκανε τη διαφορά και αυτό εκμεταλλεύτηκε ο Kopecky για να περάσει μπροστά στο τιμόνι της μοναδικής εργοστασιακής Skoda Fabia S2000. Ο Raimund Baumschlager, πρωταθλητής Αυστρίας το 2012, κατάφερε χάρη στην επιλογή στενότερων ελαστικών στο δεύτερο σκέλος να βρει την κατάλληλη ισορροπία για τις συνθήκες, την ώρα που οι περισσότεροι έχαναν αυτόματα έδαφος. Με αυτόν τον τρόπο, ο Αυστριακός πήρε τα ηνία, όμως η πυκνή ομίχλη τον ανάγκασε να κόψει ρυθμό, αφού όπως παραδέχτηκε στόχος του ήταν ο τερματισμός και η συγκομιδή βαθμών για το εθνικό πρωτάθλημα και όχι απαραίτητα η διεκδίκηση της νίκης.
Την ίδια ώρα, ο Vaclav Pech στο τιμόνι ενός Mini JCW S2000 μείωσε τη διαφορά από τον Kopecky, αλλά ένα πρόβλημα στα φώτα του αυτοκινήτου ενώ επικρατούσε ομίχλη του κόστισε ένα λεπτό και τον έθεσε εκτός μάχης. Σε εκείνο το σημείο έκανε σιγά σιγά την αντεπίθεσή του ο νικητής του Monte Carlo το 2011, Bryan Bouffier. Ο Γάλλος προτίμησε να κρατήσει επιφυλακτικό ρυθμό στις παγωμένες πρώτες ειδικές όμως κατάφερε να πλησιάσει τον οδηγό της Skoda όσο η βροχή καθυστερούσε τους υπόλοιπους. Ο Τσέχος, όμως, με μια σειρά καλών χρόνων άνοιξε πάλι τη διαφορά του από το 207 S2000 του Bouffier στα 20 δευτερόλεπτα με το τέλος της πρώτης μέρας.
Παρά το γεγονός ότι κινούταν επιφυλακτικά λόγω της βροχής, η δεύτερη μέρα ξεκίνησε με ένα κλατάρισμα για τον πρωτοπόρο του αγώνα, Jan Kopecky. Ο Bouffier το εκμεταλλεύτηκε άμεσα και, παρότι είχε κι ο ίδιος ένα τετ-α-κε στην ίδια ειδική, πέρασε μπροστά. Η κατάσταση φαίνεται πως ενέπνευσε τον Τσέχο που με μια σειρά φανταστικών περασμάτων έφτασε σε απόσταση 10,6 δευτερολέπτων από τον Γάλλο με μια ειδική 25 χιλιομέτρων να απομένει. Ο ,γνωστός για τις επιδόσεις του στην άσφαλτο, Kopecky εντυπωσίασε τους πάντες όταν έφτασε στον τερματισμό έχοντας καλύψει τη διαδρομή κατά 11 δευτερόλεπτα ταχύτερα από τον Bouffier, αποσπώντας με πανηγυρικό τρόπο τη νίκη για μόλις μισό δευτερόλεπτο!
΄΄Σε κανένα σημείο δεν πίστεψα ότι θα έχανα, γιατί αν γίνει κάτι τέτοιο δεν μπορείς να περιμένεις να κερδίσεις.΄΄ δήλωσε ο Kopecky, που πέτυχε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του στον συγκεκριμένο αγώνα μετά και την περσινή του επικράτηση. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου, πίσω από τον Bouffier, τερμάτισε ο δέκα φορές πρωταθλητής Αυστρίας, Raimund Baumschlager, που ήταν και ο πρώτος τοπικός οδηγός στην κατάταξη. Η απογοήτευση του αγώνα ήταν χωρίς αμφιβολία ο Francois Delecour, αφού ο πολύπειρος Γάλλος είχε γράψει εντυπωσιακές επιδόσεις στο shakedown αλλά ταλαιπωρήθηκε από προβλήματα στο κιβώτιο και έμεινε τελικά έβδομος. Παράλληλα, την αποθέωση των θεατών και των υπόλοιπων συμμετεχόντων γνώρισε ο θρύλος του WRC και πρωταθλητής του 1984 με την Audi, Stig Blomqvist, που παρά τα 66 του χρόνια έφερε το Mitsubishi Lancer Group N που οδηγούσε στον τερματισμό στη 12η θέση γενικής και τέταρτη στην κατηγορία του!
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify