Ο 5ος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1 στην πίστα της Βαρκελώνης είναι πλέον παρελθόν με νικητή τον Pastor Maldonado με την Williams–Renault. Στο Gp της Ισπανίας είδαμε για ακόμα μια φορά τις ισορροπίες δυναμικότητας μεταξύ των ομάδων να αλλάζουν , έτσι για ακόμα μια φόρα δεν μπορούμε να βγάλουμε σαφή συμπεράσματα για το ποια ομάδα έχει το πάνω χέρι. Μετά από τις Mclaren , Ferrari , Mercedes-Gp και Red bull racing στην Βαρκελώνη μετά από αρκετά χρόνια νίκησε η Williams και έγινε η 5η διαφορετική ομάδα που κερδίζει φέτος. Το Σάββατο είδαμε για ακόμα μια φορά την pole position να την κατακτά Mclaren όμως προβλήματισε το γεγονός οτι ο Button δεν μπόρεσε να μπει στο Q3. Πίσω από τον Hamilton είχαμε εκπλήξεις , καθώς στην 2η θέση βρέθηκε από το πουθενά ο Maldonado και στην 3η θέση ο Αlonso με την αναγεννημένη Ferrari. Οι Lotus για ακόμα μια φορά ήταν δυνατές. Οι Lotus μπορεί να μην έχουν νικήσει ακόμα αγώνα αλλά η ομάδα φαίνεται να έχει το πιο σταθερό μονοθέσιο σε απόδοση καθώς σε όλους μέχρι τώρα τους αγώνες ήταν δυνατή. Η Rbr δεν είχε την απόδοση που περιμέναμε ειδικά σε μια τέτοια πίστα που δείχνει ποια μονοθέσια έχουν καλή αεροδυναμική. Ο Hamilton λόγω ποινής ξεκίνησε από την τελευταία θέση την Κυριακή καθώς η ομάδα του υπολόγισε λάθος τα καύσιμα και αναγκάστηκε να σταματήσει στην πίστα αμέσως μετά την γρήγορη του προσπάθεια. Οι αγωνοδίκες κατά την προσωπική μου άποψη εξάντλησαν όλη την αυστηρότητα τους καθώς η ποινή ήταν υπερβολική. Την Κυριακή στην εκκίνηση ο Alonso προσπέρασε τον Μaldonado αλλά δεν μπόρεσε να απομακρυνθεί περισσότερο από 1,5 sec. Η Williams άλλαξε την στρατηγική του Maldonado και τον έβαλε για pitstop πιο νωρίς από ότι αναμενόταν , έτσι με πιο φρέσκα ελαστικά αλλά και με το λάθος της Ferrari να αφήσει τον Alonso έξω 2 γύρους παραπάνω από ότι έπρεπε έχασε την πρωτοπορία. Παρόλα αυτά ο Αlonso έφτασε πίσω από τον Μaldonado αλλά δεν κατάφερε να τον περάσει. Ο Raikkonen ήταν ιδιαίτερα γρήγορος στο τελευταίο του stint μειώνοντας την διαφορά από τους 2 πρώτους με καταιγιστικό ρυθμό. Πολύ καλό αγώνα έκανε και ο Hamilton ο οποίος από την τελευταία θέση τερμάτισε στην 8η παίρνοντας πολύτιμους βαθμούς. Σε αυτό το σημείο ας δούμε ποιες ήταν οι τεχνικές εξελίξεις των ομάδων στην Ισπανία.
SCUDERIA-FERRARI
H Ιταλική ομάδα έφερε αρκετές αναβαθμίσεις στην Ισπανία ολοκληρώνοντας έτσι το μεγάλο αεροδυναμικό πακέτο που είχε ξεκινήσει στο Mugello( δοκιμές εξέλιξης ). Στην Ισπανία η Ferrari έφερε νέο πάτωμα , νέο διαχύτη και αλλαγές στην εμπρός και πίσω αεροτομή. Αξίζει να τονίσουμε ότι ο Μassa είχε στην διάθεση του τους νέους διαμορφωτές ροής ενώ ο Alonso όχι καθώς η ομάδα ήθελε να κάνει συγκριτικά τεστ. Για το Μονακό ο Fry τεχνικός διευθυντής της ομάδας είπε ότι θα έχουν στο μονοθέσιο μερικές νέες αναβαθμίσεις για να αυξήσουν όσο μπορούν την κάθετη δύναμη της F2012. Στον Καναδά η ομάδα θα έχει το επόμενο μεγάλο αεροδυναμικό πακέτο.
Τροποποιήσεις στις εμπρός και πίσω πτέρυγες
Όσων αφορά την νέα εμπρός αεροτομή , υπήρχαν μικρές αλλαγές στα πλευρικά τοιχώματα έτσι ώστε να δουλεύουν πιο αποδοτικά. Τροποποιήσεις υπήρχαν και στα ανώτερα στοιχεία.
Η πίσω αεροτομή είχε μόνο μια μικρή διαφορά σε σχέση με αυτήν που είδαμε στο Mugello , η οποία βρισκόταν στα πλευρικά τοιχώματα της αεροτομής.
Νέος διαχύτης
Στην Ισπανία η Ferrari έφερε νέο διαχύτη τα κανάλια του οποίου πλέον είναι πιο καμπυλωτά για καλύτερη ροή του αέρα. H διάτρηση στο πάνω μέρος του διαχύτη ( gurney flap ) ανασχεδιάστηκε και έτσι πλέον μετατράπηκε σε ένα είδος πτερύγιου και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο διαχύτης να δουλεύει πιο αποδοτικά. Οι προεκτάσεις της πίσω αεροτομής βρίσκονται έτσι ώστε ο διαχύτης να δουλεύει σαν τριών διαστάσεων , με αποτέλεσμα η ροή του αέρα να διοχετεύετε στις περιοχές χαμηλής πίεσης ακριβώς πίσω από τα ελαστικά αποσπώντας μεγαλύτερη ποσότητα αέρα από τον διαχύτη.
Τα νέα πολύπλοκα πισω brakeducts
H αναβάθμιση αυτή έγινε στο Mugello αλλά μέχρι τώρα δεν υπήρχε κοντινή φωτογραφία για να μπορέσουμε να δούμε τους νέους πίσω εισαγωγείς φρένων της F2012. Όπως μπορούμε να δούμε είναι αρκετά πολύπλοκοι καθώς ένα από τα ψαλίδια της πίσω ανάρτησης περνάει μέσα από αυτά.
Μclaren-Mercedes
H Βρετανική ομάδα για ακόμα μια φορά είχε το ταχύτερο μονοθέσιο στον 1 γρήγορο γύρο καθώς ο Hamilton πηρέ ακόμα μια pole η οποία λίγες ώρες αργότερα ακυρώθηκε λόγω λάθους από τους μηχανικούς του οι οποίοι δεν υπολόγισαν σωστά τα καύσιμα. Η Mclaren στην Ισπανία έφερε ένα νέο ψηλότερο ρύγχος καθώς και άλλες μικρές αναβαθμίσεις. Προβλημάτισε ο ρυθμός του Button τόσο το Σάββατο όσο και την Κυριακή.
Νέα κάθετα πτερύγια στο πάνω μέρος των sidepos
H Βρετανική ομάδα τοποθέτησε νέα κάθετα πτερύγια πάνω στα sidepods για καλύτερη ροή του αέρα προς τα πίσω. Πληροφορίες λένε ότι μειώνουν τους στροβιλισμούς σε εκείνο το σημείο και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να περνάει μεγαλύτερη ποσότητα αέρα προς την περιοχή των εξατμίσεων. Έτσι μεγαλύτερη ποσότητα καυσαερίων κατευθύνεται στους εισαγωγείς των πίσω φρένων.
Νέο ρύγχος
Το προηγούμενο χαμηλό ρύγχος που είχε η mp4-27 δεν άφηνε μεγάλα περιθώρια για εξέλιξη στην συγκεκριμένη περιοχή και έτσι η λογική λύση ήταν η ομάδα να στραφεί σε έναν ψηλότερο ρύγχος το οποίο πάλι δεν έχει το λεγόμενο ‘’σκαλοπάτι’’. Με το ψηλότερο ρύγχος πλέον οι κάμερες δεν βρίσκονται πάνω του αλλά στο κεντρικό μέρος της εμπρός αεροτομής. Πλέον το εξωτερικό μέρος της εμπρός αεροτομής δουλεύει περισσότερο από ότι το κεντρικό και έτσι δημιουργείται εγκάρσια ροή του αέρα.
Red Bull Racing
H Aυστριακή ομάδα δεν μας εντυπωσίασε στην Βαρκελώνη με την ταχύτητα της όπως τα τελευταία χρόνια. Το Σάββατο όπως και την Κυριακή η Rb8 δεν κατάφερε να έχει τον ρυθμό των πρωτοπόρων. Βέβαια σε αυτό το σημείο πρέπει να πούμε ότι στους τελευταίους γύρους του αγώνα η Rb8 στα χέρια του Vettel ήταν αρκετά δυνατή καθώς μπόρεσε να περάσει τις 2 Mclaren που ήταν μπροστά.
Σπασμένη εμπρός πτέρυγα
Ένα από τα προβλήματα που αντιμετώπισε η Αυστριακή ομάδα στην Ισπανία ήταν οι σπασμένες εμπρός αεροτομές κατά την διάρκεια του αγώνα τόσο στον Webber όσο και στον Vettel.
Νέα sidepods
H Red Bull άλλαξε για ακόμα μια φορά τα sidepods στο πίσω μέρος της Rb8 καθώς ενσωμάτωσε για 2η φορά την λύση της παρουσίασης με το τούνελ καθώς η λύση της παρουσίασης δημιουργούσε προβλήματα στην ροή του αέρα προς τον διαχύτη.
H Lotus για μια ακόμα φορά ήταν πολύ δυνατή τόσο στον 1 γρήγορο γύρο όσο και στον αγώνα την Κυριακή. Η E20 μέχρι στιγμής έχει αποδειχτεί το πιο σταθερό μονοθέσιο σε απόδοση καθώς και στα 5 Gp μέχρι τώρα ανεξάρτητα από τις θερμοκρασίες και τον καιρό πάντα είχε πολύ δυνατό ρυθμό. Για την Ισπανία η ομάδα έφερε μια νέα εμπρός αεροτομή , νέους εμπρός εισαγωγείς φρένων και νέο πάτωμα.
Νέοι εμπρός εισαγωγείς φρένων
Νέα εμπρός αεροτομή
Στο πάνω μέρος της φωτογραφίας βλέπουμε την νέα εμπρός αεροτομή ενώ στο κάτω μέρος την παλιά έκδοση που χρησιμοποίησε η ομάδα στο Bahrein. Η νέα εμπρός αεροτομή έχει μερικές ενδιαφέρουσες αλλαγές , οι περισσότερες έχουν σαν στόχο να μεταφέρουν τον αέρα πιο ομαλά μπροστά από τους εμπρός τροχούς παρά να αυξήσουν την κάθετη δύναμη. Νέα είναι τα πλευρικά τοιχώματα της αεροτομής καθώς και τα ανώτερα στοιχεία της.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify