Το Grand Prix της Κίνας ανήκει στο παρελθόν. Οι φίλοι της F1 περίμεναν επιτέλους έναν αγώνα στεγνό, σε μια πίστα απαιτητική για να βγουν κάποια πιο ασφαλή συμπεράσματα για την δυναμική των ομάδων στην φετινή σεζόν, και αυτό μας προσέφερε το grand prix της Κίνας.Στον συγκεκριμένο αγώνα μετά από 56 γύρους με άφθονο θέαμα, ο Rosberg πανηγύρισε την παρθενική του νίκη μετά από 111 grand prix αλλά και την παρθενική της Mercedes μετά την επιστροφή της στην f1 το 2010.
Το πιο σημαντικό όμως δεν είναι η νίκη του Γερμανού, αλλά το ότι η Mercedes έδειξε να ξεπερνά τα προβλήματα με την φθορά των ελαστικών, σε μια αν μη τι άλλο απαιτητική διαδρομή, και ότι μπορεί να παρέχει στους Rosberg και Schumacher μονοθέσιο τίτλου.Με την διακοπή τριών εβδομάδων, για το καθολικό Πάσχα, οι ομάδες είχαν αρκετό χρόνο να επεξεργαστούν τα δεδομένα των δυο προηγούμενων αγώνων και να κάνουν ορισμένες βελτιώσεις στα μονοθέσια. Γι’ αυτό τον λόγο θεωρούσαμε τον αγώνα της προηγούμενης Κυριακής «καθρέφτη» για το τι θα επακολουθήσει. Την Παρασκευή στα ελεύθερα δοκιμαστικά οι Mercedes έδειξαν ένα μέρος της δυναμικής τους ενώ ομοίως έπραξαν και οι δυο McLaren που αναμφισβήτητα έδειχναν ένα κλικ παραπάνω από τους αντιπάλους τους σε Αυστραλία και Μαλαισία. Οι Red Bull κινήθηκαν μέτρια σε σύγκριση με την περσινή τους φόρμα ενώ προβλημάτισαν Ferrari και Lotus.
Αξιοσημείωτες είναι οι επιδόσεις των δυο Sauber στα χέρια των Kobayashi και Perez, που μετά την δεύτερη θέση στην Μαλαισία (καλύτερη κατάταξη στην ιστορία της Sauber) δείχνουν να έχουν πάρει τα πάνω τους. Στην 3η περίοδο των ελεύθερων δοκιμαστικών το Σάββατο, πριν τα qualifying, οι McLaren έδειξαν αρκετά δυνατές κάνοντας το 1-2 με τις Mercedes να ακολουθούν στις θέσεις 3-4. Ακολούθησε ο Webber που δείχνει να έχει προσαρμοστεί πολύ καλύτερα από τον παγκόσμιο πρωταθλητή Vettel στην νέα RB8, ο οποίος έκανε τον 9ο χρόνο. Στα qualifying την έκπληξη έκανε ο Rosberg. OΓερμανός έχοντας το τέλειο στήσιμο στην W03 έκανε έναν μαγικό γύρο παίρνοντας την πρώτη του pole μισό δευτερόλεπτο μπροστά από τον δεύτερο Hamilton. Ακολούθησαν ο Schumacher με την έταιρη W03, o καταπληκτικός Kamui Kobayashi, o Raikkonen με τν Lotus, ο Βutton, o Webber, o Perez, ο Alonso και 10ος ο Grosjean με την δεύτερη Lotus χωρίς να κάνει χρόνο στην 3ηπερίοδο των qualifying. Αξίζει να σημειώσουμε την πολύ κακή επίδοση του Vettel ο οποίος δεν κατάφερε να μπει στην 10άδα για να συμμετάσχει στο Q3, ενδεικτικό της προσαρμογής του με την νέα Red Bull. Τις θέσεις 13-14 πήραν οι Williams, τις 15-16 οι Force India και τις υπολοιπες σε παράταξη οι Torro Rosso, Caterham, Marussia και HRT. Στον εκκίνηση του αγώνα ο Hamilton πήρε ποινή 5 θέσεων επειδή η McLaren άλλαξε κιβώτιο στο μονοθέσιο του.
Ο αγώνας ξεκίνησε ιδανικά για τις Mercedes οι οποίες κράτησαν το 1-2 με άνεση. Πολύ καλή εκκίνηση έκαναν οι McLaren που βρέθηκαν στις θέσεις 3-5 με το Raikkonen ανάμεσά τους. Αντιθέτως ο Kobayashi έχασε πολλές θέσεις. Στο πρώτο πιτστοπ καταστράφηκε ο αγώνας του Schumacher Ο οποίος βρίσκονταν στην 2ηθέσει καθ΄ οδών για το 1-2 της Mercedes καθώς ο μηχανικός της Mercedes δεν βίδωσε το
μπουλόνι στην μπροστά δεξιά ρόδα, αναγκάζοντας τον γερμανό σε εγκατάλειψη. Άλλη μια ατυχία για τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή. Στον χορό του δεύτερου πιτστοπ μεγάλες χαμένες ήταν οι δυο McLaren οι οποίες βρέθηκαν, μετά την αλλαγή ελαστικών, πίσω από πολύ αργότερους συνδυασμούς, χάνοντας έτσι την επαφή το πρωτοπόρο Niko Rosberg. Η ατυχία για τον Button δεν σταμάτησε εκεί καθώς στο πιστοπ του στον 35ο γύρο αντιμετώπισε πρόβλημα με την αλλαγή του πίσω δεξιά τροχού χάνοντας 10 δευτερόλεπτα. Ο Vettel ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική από τις δυο McLaren είχε βρεθεί μπροστά τους στη 2η θέση, όχι όμως για πολύ καθώς έχοντας πιο φθαρμένα ελαστικά παρέδωσε την θέση του τόσο στον Button όσο και στον Hamilon αργότερα. Ο ομόσταβλός του Webber τον πέρασε επίσης την τελευταία στιγμή παίρνοντας τους 12 βαθμούς της 4ης θέσης. Στην 6η θέση τερμάτισε ο Romain Grosjean με την Lotus, 7ος ο καταπληκτικός Bruno Senna που κέρδισε συνολικά 7 θέσεις στον αγώνα, 8ος ο Pastorn Maldonado, 9ος ο Alonso και 10ος ο Kobayashi ο οποίος απογοήτευσε καθώς η Sauber περίμενε πολλά μετά την 3η του θέση στα qualifying. Απογοητευτικός και ο Raikkonen που τερμάτισε 14οςχάνοντας συνολικά 10 θέσεις στον αγώνα.
Μετά από αυτό το grand prix το μόνο σίγουρο είναι ότι η μάχη για τον τίτλο θα είναι σκληρή φέτος. H Mercedes, πάνω που στα ΔΣ της ακουγόταν γνώμες για την αποχώρησή της από την f1, δείχνει τελικά δυνατή και συνάμα έτοιμη για τίτλο. Μας έδειξε στην Κίνα ότι ξεπέρασε τα προβλήματα με την φθορά των ελαστικών που είναι το μείζων θέμα της γερμανικής ομάδας αλλά οι ατυχίες όπως ατή του Schumacher της στερούν το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα. Η McLaren δείχνει δυνατή, αλλά πάνω από όλα είναι σταθερή και στην σταθερότητά της οφείλεται η πρωτοπορία του Hamilton στο πρωτάθλημα οδηγών αλλά και της ίδιας στο κατασκευαστών. Η Red Bull δείχνει ακόμα ανέτοιμη για νίκη αλλά ο ανανεομένος Webber αλλά και η απόδοση του Vettel στον αγώνα της Κίνας δίνουν ελπίδες για κάτι καλύτερο. Η Ferrari δικαίωσε όσους θεώρησαν πυροτέχνημα την νίκη του Alonso στην Μαλαισία καθώς δείχνει ανίκανη να αποδώσει καλά σε κανονικές συνθήκες αγώνα όσο κι αν ο Alonso παίρνει το 100% του μονοθεσίου σε κάθε grand prix. Η ελβετική ομάδα της Sauber βρίσκεται σε καλό δρόμο στον τομέα της εξέλιξης του μονοθεσίου αλλά η απειρία των Perez και Kobayashi στερούν κάποια αναμενόμενα αποτελέσματα ορισμένες φορές, χωρίς αυτό να παύει να την κάνει μια πολλά υποσχόμενη ομάδα για την συνέχεια.
Σταύρος Γορανίτης
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify