Με το πέρας των τριών πρώτων Grand Prix για το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, το TotalRacing.gr κατατάσσει οδηγούς κι ομάδες με βάση την απόδοσή τους.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπίζας, Δημήτρης Βούρδας
Οδηγοί:
O Γερμανός έκανε το ιδανικό ξεκίνημα μέχρι το μέσο του αγώνα στην Κίνα. Με 2 νίκες και 2 poles όδευε προς το 3/3, μέχρι που η στρατηγική της Ferrari κι ο Verstappen τον έριξαν στην 8η θέση. Πολύ δυνατός και εκμεταλλευόμενος κάθε ευκαιρία ο Vettel έχει το προβάδισμα στην αρχή του πρωταθλήματος.
Αν ο Vettel είχε έστω ένα λάθος σε Αυστραλία και Μπαχρέιν, ο Ricciardo θα ήταν με άνεση στην πρώτη θέση της κατάταξης. Με 3 GP γεμάτα δυσκολίες ο Αυστραλός έχει καταφέρει να πάρει μια σπουδαία νίκη και ένα ακόμη πολύ καλό αποτέλεσμα. Οι συζητήσεις για το επόμενο συμβόλαιο έχουν ήδη ξεκινήσει.
Εάν οι αγώνες είχαν εξελιχθεί φυσιολογικά (δηλαδή εάν είχαμε πάλι 2016) ο Valtteri Bottas θα είχε 2 νίκες και θα ηγείτο του πρωταθλήματος. Επειδή όμως η F1, ειδικά στο ξεκίνημα της φετινής σεζόν, δεν είναι ένα φυσιολογικό σπορ, ο Φινλανδός έχει αφήσει καλές αλλά όχι απόλυτα θετικές εντυπώσεις στο ξεκίνημα της σεζόν. Τουλάχιστον είναι καλύτερος του teammate του.
Με βάση την βαθμολογία ο Iceman είναι με διαφορά ο πιο αδικημένος του grid. Θα μπορούσε να είναι πιο ψηλά στην Αυστραλία, να έχει βάθρο στο Μπαχρέιν και pole στην Κίνα. Το μόνο που μένει για τον Raikkonen είναι να καταφέρει να συνεχίσει με αυτόν τον τρόπο και τότε τα «θα μπορούσε» θα γίνουν «τα κατάφερε».
Οσο περνάει ο καιρός τόσο η επική pole στη Μελβούρνη μοιάζει περισσότερο ουτοπική από αυτές του Vettel σε Μπαχρέιν και Κίνα. Ο Hamilton μοιάζει να έχασε το κίνητρο όταν είδε τον Vettel να βγαίνει μπροστά του από τα pits στη Μελβούρνη και έκτοτε είναι απελπιστικά μέτριος. Βέβαια έχει δείξει ότι θέλει έναν γύρο για να επανέλθει στα φυσιολογικά του οπότε όλοι περιμένουμε την αντίδραση του.
Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Ο Nico Hulkenberg είναι με διαφορά ο καλύτερος οδηγός που τρέχει για ομάδα εκτός των 3 πρώτων, γιατί είναι σταθερά σε θέση να διεκδικήσει ότι περισσότερο μπορεί. Φανταστικός στις κατατακτήριες, έχει κυριαρχήσει έναντι του Sainz και εάν ανοίξει κάποια θέση σε κάποια από τις 3 μεγάλες, τη δεδομένη στιγμή θα είναι τουλάχιστον μέσα στη συζήτηση. Εάν έρθει και το πολυπόθητο βάθρο…
Και τώρα μπορεί να παλέψει. Για τον Ισπανό και την ικανότητα του να παίρνει το μέγιστο του αποτελέσματος σε κάθε δυνατή ευκαιρία δεν χρειάζεται να πούμε πολλά. Μεστός, γρήγορος και μαχητικός σε κάθε περίπτωση έχει εκμεταλλευτεί την μείωση της ψαλίδας στο μέσο του grid και έχει τερματίσει ψηλά στους βαθμούς σε κάθε έναν από τους 3 πρώτους αγώνες. Βέβαια ο ίδιος έλεγε ότι θα ανταγωνιστεί για βάθρα και νίκες, αλλά ΟΚ, ας είμαστε ρεαλιστές.
Και τώρα μπορεί να δείξει ποιος είναι. Ο Γάλλος θεωρείται ένα από τα ανερχόμενα νέα ταλέντα της F1 εδώ και αρκετά χρόνια. Η ανεπανάληπτη εμφάνιση στο Μπαχρέιν ήταν απλώς η αρχή μιας νέας καριέρας που μέχρι τώρα έδειχνε λίγο μέτρια. Το ανεπανάληπτο λάθος στην Κίνα ήταν η υπενθύμιση ότι στην αρχή κάθε καριέρας υπάρχουν δυσκολίες που οδηγούν σε λάθη.
We need to talk about Kevin. Δεν υπήρχαν πολλοί που θα πόνταραν ότι ο πρώτος οδηγός της Haas θα ήταν ο Δανός κι όχι ο Grosjean. Υπήρχαν ακόμη λιγότεροι που θα έλεγαν ότι θα κέρδιζε και τις 3 πρώτες μάχες στις κατατακτήριες. Είναι ζήτημα εάν υπήρχε έστω κι ένας που θα έλεγε ότι ο Magnussen θα ήταν τόσο καλός στην Αυστραλία. Still, με βάση τη δυναμική της ομάδας οι βαθμοί που έχει φέρει είναι μάλλον λίγοι. Και δεν είναι σίγουρο ότι η Haas θα παραμείνει για πολύ η 4η ομάδα.
- Carlos Sainz Jr.
Ο Ισπανός είναι ίσως ο πιο σταθερός οδηγός του grid. Αυτό είναι καλό όταν εισαι μπροστά και κακό όταν είσαι πίσω στην κατάταξη. Ο Sainz όμως είναι σταθερά στη μέση του grid. Μια ένατη, μια δέκατη και μια ενδέκατη θέση βγάζουν μέσο όρο το 10. Εκεί θα μπει κι ο οδηγός της Renault.
Ο Ολλανδός είναι στη χειρότερη κατάσταση της καριέρας του. Παρόλα αυτά είναι 11ος. Θα μπορούσε να είναι πιο πάνω; Ναι. Πιο κάτω; Σίγουρα. Αλλά το ζήτημα είναι ότι παρά το ταλέντο του, δεν έχει ακόμη την απαραίτητη ψυχρότητα για να αντιληφθεί τις καταστάσεις γύρω του. Σκέφτεται πως θα κερδίσει, ενώ δεν πάει για τη νίκη, σκέφτεται πως θα προσπεράσει ενώ δεν μπορεί και σκέφτεται σαν να είναι ο καλύτερος οδηγός ενώ δεν είναι.
Αυτό τώρα πως εξηγείται. Ο κατά τεκμήριο χειρότερος οδηγός του grid στο ξεκίνημα της χρονιάς, στην όπως φαίνεται, χειρότερη ομάδα του πρωταθλήματος εντυπωσιάζει με τις εμφανίσεις του. Τα λάθη κι η κακή απόδοση στις χειμερινές δοκιμές έγιναν παρελθόν και ο Σουηδός πήρε βαθμούς μετά σχεδόν 4 χρόνια και 49 αγώνες. Μπράβο του και να συνεχίσει καλύτερα.
Μετά από μια εκκωφαντική πρώτη φουλ σεζόν στο τιμόνι της Force India, στην οποία ακούμπησε το πρώτο βάθρο, ο ψηλότερος οδηγός του grid φαίνεται να χάνεται στη γενική μετριότητα της ομάδας του. Οι άνθρωποι της Force India ισχυρίζονται ότι έχουν βρει την αιτία για τα προβλήματα του μονοθεσίου και πως είναι θέμα χρόνου να επανέλθουν. Σε αυτή την περίπτωση περιμένουμε την πρόοδο και του Ocon.
«Εάν είχε οποιονδήποτε άλλον teammate θα ήταν πιο ψηλά». Θα μπορούσε να ήταν και ο τίτλος της καριέρας του Stoffel Vandoorne, ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν είναι κακός. Όμως όταν αντιπαραβάλλεις τις επιδόσεις του με αυτές του Alonso, o Βέλγος υστερεί αρκετά, ώστε να χάνει έδαφος. Αυτό που χρειάζεται, είναι ένας αγώνας στον οποίο θα πετύχει το μπαμ. Ή και να περιμένει την φυγή του Alonso, όποιο έρθει πρώτο τέλος πάντων.
Κάπου εδώ αρχίζουν οι απογοητεύσεις. Μετά από ένα εξαιρετικό 2017, η Force India δεν είναι στο ίδιο επίπεδο το 2018. Σύμφωνοι. Όμως η πολύ κακή εικόνα έχει δικαιολογία για τον Μεξικανό; Δύσκολα. Ήταν κάκιστος στο Μπαχρέιν και παρότι είχε φρέσκα λάστιχα στο τέλος του αγώνα στην Κίνα ήταν ο μόνος ο οποίος κατάφερε να χάσει θέση. Κακή περίοδος για τον Perez.
Ιχ. Θα μπορούσε να πετύχει ένα καλό αποτέλεσμα στην Αυστραλία. Και έτερον ουδέν. Πολύ κακός στις κατατακτήριες, χωρίς ρυθμό στους αγώνες, ο RoGro μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσει κάποια πράγματα για τη συνέχεια της χρονιάς. Το πιθανό τρελοκομείο στο Μπακού μπορεί να του φτιάξει τη σεζόν, αλλά το μέλλον δεν είναι και το καλύτερο για τον Γάλλο που στο τέλος της σεζόν δεν έχει συμβόλαιο. Μέχρι νεωτέρας τουλάχιστον.
Ο πιο αδιάφορος οδηγός στο grid. Στους πρώτους 3 αγώνες ο Ρώσος δεν έχει κάνει τίποτα το εντυπωσιακό, ούτε όμως έχει αποτύχει κάπου. Το ζήτημα είναι ότι αποκτήθηκε για να δώσει το κάτι παραπάνω και αυτό δεν φαίνεται να είναι κάτι που μπορεί να το καταφέρει. Και ο Kubica δεν θα είναι για πάντα τρίτος οδηγός.
Ο συμπαθής Μονεγάσκος έχει κάνει πολλά λάθη. Αυτά τα λάθη δεν ήταν τα έκανε κάποιος από τους έτερους πολυδιαφημισμένους rookie που έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια στην Formula 1. Βέβαια κανείς από αυτούς δεν είχε να οδηγήσει για την Sauber.
Σε αντίθεση με τον Gasly ο Hartley έδειξε κάποια στοιχεία του ταλέντου του στο φινάλε της περσινής περίεργης χρονιάς. Ωστόσο, ο Νεοζηλανδός στο ξεκίνημα του 2018 είναι πάρα πολύ κακός. Πολύ αργός με λάθη σε 2 διαδοχικές εκκινήσεις και χωρίς ποτέ να είναι σε ανταγωνιστική θέση είναι μάλλον κινητό εμπόδιο πάρα αυτό που ήθελαν οι άνθρωποι της Toro Rosso.
Απερίγραπτα κακός. Χωρίς ρυθμό, χωρίς κίνητρο και χωρίς να δείχνει σημάδια βελτίωσης παρά το καλό διάστημα που είχε στο μέσο της περσινής σεζόν. Τα χρήματα που δίνει η οικογένεια του παρέχουν εξασφαλισμένη θέση στο grid, όμως δεν είναι σίγουρο ότι η Williams θα έχει την υπομονή για να συνεχίσει να του δίνει το cockpit σε ένα από τα μονοθέσιά της.
Ομάδες:
1.Ferrari
Η Scuderia έχει ξεκινήσει ιδανικά τη σεζόν, έχοντας -κατά τα φαινόμενα- το καλύτερο μονοθέσιο. Με δύο νίκες και δύο pole position σε τρεις αγώνες, μόνο χαμόγελα μπορεί να έχουν οι άνθρωποι του Maranello, αφού βλέπουν την SF71H να αποδίδει καλά σε παραδοσιακές πίστες (Μπαχρέιν και Κίνα), που αποτελούν και βαρόμετρο για όλη τη χρονιά και δείχνουν σε αρκετά μεγάλο βαθμό τι είναι ικανό να κάνει το εκάστοτε μονοθέσιο.
2. Red Bull
Οι Αυστριακοί ανοίγουν με θετικό πρόσημο το 2018, αφού οι δυσκολίες σε Αυστραλία και Μπαχρέιν συνοδεύτηκαν από μία πανάξια νίκη στην Κίνα, εκεί όπου η στρατηγική κι ο απτός ρυθμός της RB14 έφεραν τον Ricciardo στην κορυφή. Υπάρχουν ακόμα ορισμένα θέματα αξιοπιστίας προς επίλυση, όμως η πραγματικότητα είναι πως φέτος η Red Bull έχει κατασκευάσει ένα μονοθέσιο ικανό για αρκετά δυνατά αποτελέσματα, όπως ήδη κατάφερε να αποδείξει.
3. Mercedes
Οι πρωταθλητές δεν έχουν γευτεί ακόμη τη χαρά της νίκης φέτος, όμως είναι πρώτοι στη βαθμολογία, κι αυτό είναι κάτι που σίγουρα τους αφήνει μία γλυκόπικρη γεύση. Είχαν την ευκαιρία τους στην Αυστραλία, μετά την εκπληκτική pole του Hamilton, όμως έκτοτε μοιάζουν μακριά από τον καλό τους εαυτό. Αν θεωρήθηκε πως το 2017 ξεκίνησε δύσκολα για εκείνους, τότε το 2018 είναι «εφιάλτης», ενώ στην πραγματικότητα δεν έπεσαν οι ίδιοι, αλλά ανέβηκε αισθητά το επίπεδο του ανταγωνισμού.
4. McLaren
Η νέα συνεργασία με τη Renault ξεκινά αρκετά καλά για τους Βρετανούς, μιας και μετρούν τρεις σερί αγώνες στους βαθμούς, ενώ παράλληλα βρίσκονται και στην 4η θέση της βαθμολογίας. Η 5η θέση του Fernando Alonso στην Αυστραλία αποτελεί το μέχρι στιγμής καλύτερο αποτέλεσμα της ομάδας, η οποία έχει ως στόχο της το βάθρο. Βέβαια, με τις τρεις πρώτες ομάδες να απέχουν και πάλι κατά πολύ από το υπόλοιπο grid και τη Renault να καραδοκεί, ο τερματισμός στην πρώτη τριάδα θα είναι ένας άθλος – τουλάχιστον με τα τωρινά δεδομένα.
5. Renault
Στη γαλλική ομάδα φαίνεται πως μπορούν να χαμογελούν ξανά, αλλά όχι και να πανηγυρίζουν. Μοιάζουν να έκαναν αρκετά βήματα μπροστά σε σχέση με το 2017, κάτι που αποτυπώνεται και στον βαθμολογικό πίνακα, που τους τοποθετεί στη 5η θέση, μόλις τρεις βαθμούς πίσω από τη McLaren. Θα ήθελαν να ξεπεράσουν την ομάδα που από φέτος προμηθεύουν με μονάδες ισχύος, όμως ακόμα αυτό δεν έχει καταστεί εφικτό. Είναι δεδομένο ότι η βάση είναι καλή, αλλά και πως οι απαιτήσεις παραμένουν αρκετά υψηλές.
6. Haas
Ξεκίνησε τη φετινή χρονιά με μία εκπληκτική εμφάνιση στη Μελβούρνη, όμως δεν είχε ανάλογη συνέχεια. Η ατυχία με τα pit stοp δε δικαιολογεί σε καμία περίπτωση τη μέχρι τώρα συγκομιδή της στο πρωτάθλημα (11 βαθμοί, πίσω κι από την Toro Rosso), κι αυτό γιατί η συνολική της απόδοσης φαίνεται πως γνωρίζει μία σταδιακή πτώση. Ως έκπληξη μπορεί κανείς να λάβει το γεγονός ότι ο Magnussen αποτελεί τον «μπροστάρη», έχοντας πάρει και τους 11 βαθμούς της αμερικανικής ομάδας, τη στιγμή που ο Grosjean έχει μείνει στο μηδέν. Σίγουρα η κατάσταση είναι αναστρέψιμη, σε ένα midfield που φέτος «βγάζει φωτιές».
7. Toro Rosso
Οριακά πάνω από τη Haas στη βαθμολογία, αλλά οριακά κάτω από τους Αμερικανούς στη δική μας αξιολόγηση, μιας και φαίνεται πως η STR13 αποτελεί ένα περίεργο, ιδιαίτερο μονοθέσιο. Η μονάδα ισχύος της Honda τους «πρόδωσε» μόνο στην πρεμιέρα, ενώ η απόδοση του Gasly αποδεικνύει γιατί ήταν σωστή επιλογή ο Γάλλος για τη φετινή χρονιά. Ωστόσο, τα αποτελέσματα ακόμα έρχονται με δυσκολίες και αλχημείες στη στρατηγική.
8. Sauber
Η πρώτη χρονιά του συνδυασμού Alfa Romeo-Sauber έχει ξεκινήσει «με το δεξί». Οι βαθμοί του Ericsson στο Μπαχρέιν «ξεκόλλησαν» τους Ελβετούς από την τελευταία θέση, πράγμα αρκετά σημαντικό αν σκεφτεί κανείς πόσο δυσκολεύτηκαν πέρυσι, έχοντας στις πλάτες τους τα παλιά και αδύναμα μοτέρ της Ferrari.
9. Force India
Το midfield φέτος είναι πιο ανταγωνιστικό από ποτέ και η αλήθεια είναι πως η παρακμή για τη Force India ήταν -ως ένα βαθμό- αναμενόμενη. Ωστόσο, ήταν και πολύ απότομη, αφού η ομάδα που πέρυσι ήταν με άνεση 4η σε δυναμική και στην τελική βαθμολογία, φέτος μετρά ένα βαθμό σε τρεις αγώνες. Προς υπεράσπισή τους, δεν έχουμε δει ακόμα το πλήρες πακέτο της VJM11, αφού μέχρι τώρα η ομάδα δεν είχε φέρει όλες τις αναβαθμίσεις που έχουν δρομολογηθεί.
10. Williams
Μακράν η χειρότερη ομάδα, με έναν συνδυασμό οδηγών-μονοθέσιου που δύσκολα θα τη βγάλει από την τελευταία θέση. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι αποτελεί τη μοναδική ομάδα ποιυ δεν μπόρεσε να βελτιώσει τους χρόνους που έγραψε το 2017 σε καμία πίστα μέχρι στιγμής. Οι δυσκολίες είναι πολλές και τα εμπόδια αρκετά μεγάλα, όμως μόνο καλύτερα μπορούν να πάνε τα πράγματα – αν δε μείνουν τελικά στάσιμα.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify